نگهداری از دستگاه‌ چاپ بنر و فلکسی از زبان یک اپراتور

تورنگ / 25 شهریور 1396

نکاتی در خصوص سرویس نگهداری، تعمیر، برطرف کردن خطاها ایرادات دستگاه‌های چاپ بنر و فلکسی علت وجود خطوط زیاد در کار چاپ‌شده روی فلکس و بنر چیست؟

استفاده کردن از مرکب نامناسب، درست عمل نکردن سیستم هوای دستگاه، درست عمل نکردن رول بازکن، ضعیف شدن موتور حرکت دهنده مدیا، لاغر شدن پینچ رولرها می‌تواند ازجمله دلایل ایجاد خطوط زیاد روی کار چاپی باشد.

در هنگام خاموش بودن دستگاه چاپ فلکس و بنر چه اقداماتی باید انجام داد؟

باید زیر هدها را حتماً سالونت بگذارید یا به‌اصطلاح کپ کنید. اگر این زمان بیش تراز 48 ساعت بود باید هدها و پمپ با استفاده از سالونت شسته شود تا از خشک شدن پمپ و آسیب دیدن هدها جلوگیری شود.

در چه صورت دستگاه چاپ بنر و فلکس پیغام خطای فیبر نوری می‌دهد؟

در صورت خراب بودن کریج برد دستگاه این پیغام را می‌دهد که ابتدا باید کابل‌های نوری دستگاه تست شود ممکن است برق ورودی کریج مشکل داشته باشد. با تعویض آن این مشکل برطرف می‌گردد.

تعمیرات دستگاه چاپ بنر

وجود مشکل در نوار اینکدر (incoder) چه تأثیری بر دستگاه چاپ می‌گذارد؟

ممکن استerror های مختلف روی کامپیوتر بدهد یا قسمت‌هایی که آسیب زیاد دیده، چاپ انجام ندهد یا چاپ را به‌صورت شطرنجی یا جابجا بزند.

دما و رطوبت استاندارد برای محیط چاپخانه فلکس و بنر چند درجه باید باشد؟

30-27 درجه دما و 60-40 درجه رطوبت، هم‌چنین محیط چاپ باید عاری از هرگونه آلودگی و گردوغبار باشد.

چه عواملی باعث پر شدن ساب تانک هوا می‌شود؟

درست عمل نکردن شناور ساب تانک مرکب باعث می‌شود مرکب به داخل ساب تانک هوا انتقال یابد و از طریق ساب تانک هوا به رنگ‌های دیگر نفوذ کند.

اگر ساب تانک هوا پر از مرکب شود چه مشکلاتی پیش می‌آید؟

باعث می‌شود پرچ دستگاه عمل نکند و هم‌چنین ممکن است به مگنت هوا آسیب برسد.

علت وجود دانه‌های سفیدرنگ در چاپ بنر چیست؟

1-استفاده از جوهر نامناسب است که با تعویض جوهر این مشکل برطرف می‌گردد.

2-استفاده از سالونت نامناسب 3-نفوذ سالونت در داخل نازل هدها هنگام کپ کردن هدها 4-آغشته بودن مدیای چاپی به گردوخاک 5-درست عمل نکردن ارت دستگاه

عواملی که موجب هد گرفتگی دستگاه چاپ فلکس و بنر می‌شود:1-تعویض نوع مارک مرکب مصرفی 2-ترکیب شدن دو نوع مرکب 3-تغییر دما و رطوبت استاندارد برای محیط چاپخانه 4-وجود گردوغبار در محیط چاپخانه 5-تنظیم نبودن برق ورودی سرهد

در هنگام هد گرفتگی دستگاه چاپ فلکس و بنر چه باید کرد؟

باید زیر هد را تمیز نمود که از سه طریق امکان‌پذیر است:

1-توسط قاشقک مخصوص هد

2-توسط کلین اتوماتیک دستگاه 3-با استفاده از پرچ دستی یا اتوماتیک دستگاه. اگر از روش سوم نمودید حتماً توجه داشته باشید که برای تمیز کردن پلیت از دستمال مخصوص استفاده نمایید. دستمال نباید به زیر هد برخورد نماید زیرا باعث خشک شدن زیر هد می‌شود و ممکن است به هد آسیب بزند.

چاپ بنر و فلکس

زیر هدهای دستگاه فلکس و بنر پاشش رنگ ندارد:

1-دقت کنید که برق سرهد تأمین شود.

2-کابل سوکت های سرهد را کنترل نمایید که شل نشده باشد.

3-سیم‌کشی برق ورودی به پاور هد را چک نمایید.

دستگاه چاپ فلکسی و بنر آماده چاپ نمی‌شود: ابتدا کابل نوری را چک کنید اگر مشکل رفع نشد سیستم برق ورودی را کنترل نمایید. به خاطر داشته باشید یکی از موارد دیگر که می‌تواند در آماده نشدن دستگاه چاپ فلکس و بنر تأثیرگذار باشد فیوزهای دستگاه هستند اما در برخی از دستگاه‌ها کلید استارت وجود دارد. در صورت داشتن، کلید استارت چک شود. اگر بازهم حل نشد با کارشناسان تماس بگیرید.

اشکال در دکمه پرچ دستگاه فلکس و بنر:1-پمپ هوا، مگنت هوا و ساب تانک هوا را چک کنید.

2-اتصالات شیلنگ هوا را در مسیر کنترل نمایید.3-ساب تانک مرکب را چک کنید که هوا خارج نشود.

رفع ایراد پمپ در دستگاه چاپ فلکس و بنر:1- مطمئن شوید که کریج برد به ساب تانک دستور می‌دهد.2- شناور ساب تانک را بازکرده و آن را خوب شست‌وشو دهید تا اگر لختگی رنگ وجود دارد از بین برود.3- پمپ مرکب را چک کنید و مطمئن شوید که برق به سر پمپ مرکب می‌رسد.4- مطمئن شوید که پمپ مرکب هوا نگرفته باشد در این صورت باید آن را هواگیری نمایید.

وقتی رول بازکن دستگاه چاپ فلکس و بنر به‌موقع عمل نمی‌کند چه باید کرد؟

برای رفع این‌گونه مشکلات چند مورد را باید چک کنید. چشم رول بازکن، چرخ‌دنده‌های مربوط به رول بازکن و سیستم‌های برقی دستگاه. چنانچه مشکل رفع نشد با سرویس‌کاران و یا شرکتی گه از آن دستگاه خریده‌اید تماس بگیرید.

روغن‌کاری ریل و بلبرینگ‌های دستگاه چاپ فلکس و بنر:

هر دستگاه مکانیکی نیاز به رسیدگی‌های منظم دارد و چنانچه این رسیدگی‌ها به‌طور منظم انجام نشود باعث فرسایش دستگاه و کاهش طول عمر آن می‌گردد. روغن‌کاری ریل و بلبرینگ‌های دستگاه چاپ باعث طول عمر بیشتر قطعات مکانیکی دستگاه شده وهم چنین باعث می‌شود کریج بر روی ریل اصلی نرم حرکت کند و کیفیت چاپ بیش‌تر می‌شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
maasoumeh،

جالب بود


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله