کارت ویزیت، معرف هویت برند

تورنگ / 26 مرداد 1396

طراحی کارت ویزیت به‌گونه‌ای است که مشتریان با نگاه اول می‌توانند درباره شرکت شما قضاوت کنند. بنابراین رعایت اصول در طراحی کارت ویزیت بسیار حائز اهمیت است. ازجمله اصول و نکاتی کلیدی که باید در کارت ویزیت رعایت شود:

 

کارت ویزیت خاص

 

سایز

قبل از شروع طراحی کارت ویزیت باید سایز آن را مشخص کنید. سایز معمول برای کارت ویزیت 8.5_4.8 یا 9_6 است.

کیفیت

برای اینکه کیفیت خوبی در پایان کار داشته باشیم dpi آن حتماً باید 300 باشد. همچنین طراحی کارت ویزیت باید بر اساس cmyk باشد و به‌هیچ‌عنوان تنظیمات خود را بر روی RGB نگذارید. اگر طراحی کارت ویزیت را با RGB انجام دهید هرچقدر هم که از رنگ‌های خود راضی باشید درنهایت بعد از چاپ رنگ طرح چیز متفاوتی خواهد بود.

عدم استفاده از خط حاشیه:

به‌هیچ‌عنوان از خط حاشیه در کار خود استفاده نکنید. در طرح اولیه زیبا به نظر می‌رسد ولی هنگام برش به خاطر خطای برش که وجود دارد. ممکن است این حاشیه در اطراف یکسان نباشد و باعث نقص در کارت شود.

استفاده از رنگ مناسب در طراحی کارت ویزیت:

انتخاب رنگ در هر طراحی تأثیر بسزایی خواهد داشت درواقع رنگ یکی از قدرتمندترین عناصر طراحی برای کارت ویزیت و دیگر ابزار بازاریابی است و دلیل آن این است که راه برقراری ارتباط با بیننده و مشتری بدون هیچ‌گونه روابط قبلی است؛ و زمینه‌ساز ایجاد روابط آتی خواهد بود؛ و لازم به ذکر است که این ارتباط غیرشفاهی است پس باید بسیار قدرتمند و تأثیرگذار باشد و ما باید در طراحی کارت ویزیت مربوط به مشاغل متفاوت از رنگ‌های مخصوص استفاده کنیم. در ضمن رنگ‌های چشمگیر می‌تواند توجه افراد را به کارت شما افزایش دهد. ولی در نظر داشته باشید که استفاده از آن‌ها به‌سادگی و زیبایی طراحی کارت ویزیت شما لطمه نزند.

 

طراحی کارت ویزیت

 

فونت:

دقت کنید در کارت ویزیت خود از چه فونت‌هایی استفاده می‌کنید. بعضی از فونت‌ها برای کارهای خاصی هستند و اصلاً مناسب یک کارت ویزیت خوب نیستند. برای مثال فونت ترافیک برای تبلیغات محیطی (بنر، تابلوهای تبلیغاتی و...) که در مکان‌هایی که گذر اتومبیل است می‌باشد و به‌هیچ‌عنوان برای استفاده در کارت ویزیت توصیه نمی‌شود.

خوانا بودن متن:

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را از بین می‌برد خوانا نبودن نوشته‌های روی کارت است. مشتریان نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل با مشکل مواجه شوند؛ و این مشکل زمانی به وجود می‌آید که بین رنگ زمینه و نوشته روی کارت تفاوتی وجود نداشته باشد؛ و یا اینکه به خاطر کوچک بودن سایز نوشته یا استفاده نامناسب از سایه‌ها یا افکت‌ها باعث می‌شود اطلاعات بر روی کارت ناخوانا شوند. همچنین در طراحی خود باید در نظر داشته باشیم افرادی که عینکی هستند یا پیرچشمی دارند بتوانند به‌راحتی اطلاعات کارت را بخوانند.

 

چاپ کارت ویزیت

 

یکی از نکاتی که حتماً باید رعایت شود این است که همه اطلاعات مهم را در کارت قرار دهید و تمام اطلاعات موردنیاز مشتریان را در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید. مهم‌ترین مطالبی که باید حتماً در آن قرار دهید عبارت‌اند از:

1- نام شرکت: نامی که مشتریان شمارا با آن می‌شناسند و یا شما ترجیح می‌دهید به آن نام شناخته شوید.

2- زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه‌شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید سعی کنید تفاوت خود را با سایر رقبایتان در جمله‌ای کوتاه بیان کنید.

3- اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

بخش نهایی و مهم کار ذخیره صحیح فایل است. ذخیره تصویر با فرمت jpg یا pnj ممکن است حاشیه‌ها راکمی بی‌کیفیت کند پس بهتر است فایل را به‌صورت لایه باز و یا پسوند TIFF ذخیره کنید که از کاهش کیفیت آن جلوگیری شود.

 

دریافت رایگان فایل لایه باز کارت ویزیت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله