پدیده‌ای جذاب به نام عکاسی تبلیغاتی (1)

تورنگ / 23 مرداد 1396

عکاسی تبلیغاتی یا تجاری از زمینه‌های سودآور در عکاسی حرفه‌ای است که برای هدف‌های تبلیغاتی به‌جای گفتن یک داستان یا شرح یک ویژگی به کار می‌رود. عکاسی محصول یا عکاسی تجاری، بخش بزرگی از بازار عکاسی تبلیغاتی است. تقریباً هر محصولی که در بعضی نقاط فروخته می‌شود، توسط یک گروه حرفه‌ای که نور، جایگاه، پس‌زمینه و نگاه و احساس کلی یک تصویر را در نظر می‌گیرد، به‌دست‌آمده است. یک عکاس تجاری، مهم است که بتواند با یک مشتری ارتباط برقرار کند و برند یا ایده موردنظر خود را در مورد یک محصول به تصویر نهایی منتقل کند. عکاسان تبلیغاتی برحسب سفارش عکس‌هایی باکیفیت بالا را تولید می‌کنند که در آن عکس، مزایای یک محصول را به نمایش بگذارند تا درفروش آن مؤثر باشند یا آگاهی از برند را تقویت کنند.

عکاسی تبلیغاتی

ابتکار آن‌ها در مورد موضوع، بر اساس دانش کامل هنرهای تجسمی و تاریخ عکاسی تبلیغاتی است. تصاویر تبلیغاتی ممکن است در بیلبوردها و مجلات، پوسترها و بروشورها استفاده شود. آن‌ها ممکن است تصورات ساده‌ای از یک محصول یا یک مدل داشته باشند و یا می‌توانند گرافیک پیچیده‌ای را ترکیب کنند و از آخرین تکنیک‌های پس از تولید استفاده کنند تا نشان دهند که این شرکت در لبه اول قرار دارد. عموماً عکاسان با یک دیدار استراتژیک با مشتری شروع می‌کنند تا خلاصه‌ای را ارائه دهند که به همان اندازه خطر ابتلا به شگفتی‌ها در هنگام ارسال عکس‌های نهایی را کاهش دهند. بیان عکاس باید کاملاً در مورد خط شرکتی که می‌خواهد با محصول، نوع تصویری که می‌خواهد آن را داشته باشد و پیام‌هایی که می‌خواهند آن را انتقال دهند، روشن و واضح باشد. عکاسی از صاحب یک کسب‌وکار و یا محصول برجسته می‌تواند به‌راحتی جلب‌توجه مخاطب را برانگیزد به‌طوری‌که یک متن نمی‌تواند به‌راحتی این کار را انجام دهد. عکاس تبلیغاتی ممکن است در یک موضوع خاص مانند مد، غذا، محصول و عکاسی خودرو کار کند. او می‌بایست در مورد مخاطب و هدف خودآگاهی داشته باشد تا بتواند تصاویری ایجاد کند که بیننده را برای خرید یک محصول یا خدمات جذب کند. این عکس‌های تبلیغاتی در همه‌جا، ازجمله مجلات، روزنامه‌ها، بیلبوردها و برچسب‌های محصول دیده می‌شود. یک عکاس تبلیغاتی دارای مدرک لیسانس در عکاسی هنری عکاسی یا عکاسی تجاری است. دانش‌آموخته‌های گرافیک هم در این عرصه نقش مهمی دارند. کسانی که در این حرفه هستند، از تبلیغات، بازاریابی و طراحی گرافیکی بهره‌مند خواهند شد؛ و دوره‌هایی در عکاسی تبلیغاتی در مورد انتخاب سبک‌های معمولی، فن از ایجاد یک شات زیبا و مهارت‌های ویرایش عکس برای تکمیل آن می‌آموزد. یک عکاس که در این زمینه شروع به کار می‌کند، باید یک نمونه کار حرفه‌ای داشته باشد که دامنه و خلاقیت کار او را نشان می‌دهد. در نگاه اول ممکن است عکاسی از محصول کار ساده‌ای باشد اما یک عکس ساده‌ای که مخاطب می‌بیند شاید بارها و بارها عکاسی شده تا تنظیمات عکس نهایی موردقبول خود عکاس باشد.

عکاسی صنعتی

تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

مهم‌ترین تفاوت میان عکاسی تبلیغاتی و صنعتی بر روی تمرکز و تکنیک آن است. عکاسی صنعتی از ساختمان‌ها و مدل‌ها، کالاها، صنایع‌دستی و مناظر عکاسی می‌شود که می‌توان از آن‌ها در کتاب‌ها، گزارش‌ها و کاتالوگ‌ها استفاده کرد. در این نوع عکاسی‌ها معمولاً پس‌زمینه‌ها رنگ خنثی دارند و خود محصول با روشنایی کامل و جزییات کامل نمایش داده می‌شوند. اما دنیای عکاسی تبلیغاتی بسیار وسیع‌تر از تکنیک‌های به‌کاررفته در عکاسی صنعتی یا تجاری است. عکاسی تبلیغاتی در عکاسی نه‌تنها محصول را نشان می‌دهد بلکه شیوه زندگی، مفاهیم و ایده‌ها را نیز در عکاسی‌هایش به نمایش می‌گذارد. عکاس به‌طور آزادانه خلاقیت را پرورش می‌دهد تا در نمایش محصول خدمات و ویژگی‌های آن به‌صورت تصویری ارائه می‌شود. در این نوع عکاسی دست عکاس کاملاً باز است و می‌تواند شگفتی و جذابیت را با شکل زیبایی از محصول ترکیب کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
maasoumeh،

عااااالی!سپاس


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله