آموزش طراحی منوی رستوران ساده و حرفه ای

سلمان درزی / 3 خرداد 1396

آیا دوست دارید یاد بگیرید که چگونه می‌توان با منوی رستوران، اشتهای مشتری را برانگیخت؟
در چند مرحله منو رستوران خود را جذاب و دیدنی کنید.
فقط در چند مرحله ساده می‌توانید نحوه صحیح قرار دادن یک طرح اولیه، تصویر با کیفیت و اشتها آور و متن مناسب را بیاموزید. برای آموزش این مطلب از برنامه InDesign استفاده کرده‌ایم.

برای داشتن یک منوی ساده 2 صفحه‌ای در InDesign باید اندازه فایل خود را 27.9 * 21.5 سانتی‌متر در نظر بگیرید و تعداد ستون ها را 2 قرار دهید.

 

طراحی و چاپ منو
 
برای این نوع منو تنظیمات جزئی دیگر خیلی مهم نیست اما می‌توانید در همین قسمت یک حاشیه تنظیم کنید تا بر طبق آن طرح خود را قرار داده و مطمئن شوید هنگام چاپ بخشی از طرح از کادر شما بیرون نخواهد رفت. پس از ایجاد فایل و تنظیمات اولیه باید فکری برای رنگ و طرح منو کنیم. پیشنهاد ما این است که قبل از هر کاری خواسته خود را از طرح نهایی روی کاغذ رسم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا فکر و ایده خود را به مسیر درست تری هدایت کنید. برای این کار در نظر داشته باشید قسمت جلویی منو که در واقع جلد آن است را بهتر است برای قرار دادن یک طرح گرافیکی عالی و یا یک عکس اشتها آور خالی بگذارید، چون اولین چیزی که بیننده در نگاه اول و پیش از باز کردن منو متوجه آن می‌شود جلد منوی شما است، هر چه تصویر جلد با کیفیت تر و اشتها آورتر باشد منو بهتری خواهید داشت.
 
چاپ منو رستوران
 
صفحات داخلی تقریبا همه اطلاعات لازم از غذاها و موارد دیگری که در رستوران شما سرو می‌شود را در برمی‌گیرد و صفحه آخر (پشت جلد) می‌تواند گزینه خوبی برای نوشتن اطلاعات اضافی مثل اطلاعات تماس، ساعت کار رستوران و... باشد. شما می‌توانید همه این ها در قالب و اندازه مشخصی طراحی کنید تا یکدست و چشم نواز بوده و به دور از هرگونه به هم ریختگی باشد. با این کار مخاطب شما با یک نگاه ساده می‌تواند متوجه جزئیات منو شود و این انتخاب را برای او آسان تر می‌کند.

در این مرحله باید عکس هایی که می‌خواهید روی جلد و در صفحات داخلی منوی خود قرار دهید را انتخاب کنید. بهتر است عکس هایی که خودتان انداخته اید را در طرح قرار دهید تا کاملا مطابق با غذاها و فضای رستوران شما باشد، اما اگر عکس خوب و با کیفیت در دسترس ندارید می‌توانید از نمونه عکس های موجود در اینترنت هم استفاده کنید فقط دو نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید، یک اینکه عکس ها حتما مطابق با نوع رستوران شما بوده و تقریبا نزدیک به غذاهایی باشد که شما ارائه می‌دهید و دوم اینکه حتما به سایز و رزولوشن عکس توجه کنید تا بتوانید با کیفیت ترین عکس ها را انتخاب کنید.

طراحی منو رستوران
 
در مرحله آخر نوشته های مورد نظر خود را به منو اضافه کنید و توجه داشته باشید از یک فونت خوانا و رنگ مناسب برای این کار استفاده کنید. برای انتخاب رنگ فونت خود دقت کنید رنگ نوشته ها با رنگ پس زمینه شما کنتراست داشته باشد تا به خوبی دیده شود.

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت بروشور و کاتالوگ
تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ از جمله ی مهم ترین و کاربردی ترین ابزار و وسیله های تبلیغاتی هستند که باهم فرق دارند با مطالعه این مقاله به تفاوت بروشور و کاتالوک پی خواهید برد

مطالعه مقاله
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟

یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی با کاتالوگ این است که بدانید کجا، چه وقتی و چگونه باید کاتالوگ‌هایتان را توزیع کنید.

مطالعه مقاله
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟

چاپ کاتالوگ یکی از روش های بازاریابی است و از کاتالوگ تبلیغاتی گرفته تا کاتالوگ اطلاعاتی همه‌ی آن‌ها انواع مختلفی دارند که...

مطالعه مقاله