بسته بندی صحیح حبوبات

تورنگ / 30 اردیبهشت 1396

آیا تا کنون برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی به سراغ خشکبار یا حبوبات خود بروید و با حشرات و آفات مواجه شوید؟

در این شرایط اولین راه حلی که به ذهن شما می‌رسد استفاده از سموم و حشره کش های شیمیایی است که حتما می‌دانید این کار چه آسیبی به سیستم گوارش خود و خانواده می زنید. البته برخی از این سموم طبیعی بوده و ضرر کمتری برای بدن انسان دارد، اما بهتر نیست به جای استفاده از سموم مثل نوش دارو بعد از مرگ سهراب، از به وجود آمدن این آفات جلوگیری کنیم؟

هر کدام از غلات و حبوبات آفات خاص خود را دارد و راه حل ها و سموم زیادی برای از بین بردن آنها پیشنهاد می‌شود. بخش نگران کننده اینجاست که این حشرات پس از نفوذ به بسته بندی برنج و حبوبات شما شروع به تخم ریزی می‌کنند و در شرایط مساعد تکثیر می‌شوند. بهترین شرایط برای رشد و تخم ریزی آفت‌ غلات گرما و رطوبت است، مثلاً اگر تخم آفت داخل گونی برنج شما باشد و برنج را در محلی گرم و نسبتاً مرطوب نگهداری کنید به احتمال خیلی زیاد پس از مدتی هنگام باز کردن گونی، با تعداد کثیری از حشرات ریز مواجه خواهید شد که از برنج شما تغذیه کرده اند.

بسته بندی حبوبات

 

بهترین راه برای پیشگیری از نفوذ حشرات و جلوگیری از تکثیر تخم آفت‌ها،‌ نگهداری غلات و حبوبات در بسته بندی و دمای مناسب است. مکان‌های خشک و خنک، بهترین محل برای نگهداری و انبار کردن غلات هستند. دقت داشته باشید هنگام بسته بندی برنجو دیگر غلات از بسته بندی های مناسب و با دوام که نفوذ حشرات را به حداقل می‌رساند استفاده کنید. بسته بندی هایی مثل کیسه های فوم رنگکه برای بسته بندی برنج، بسته بندی حبوبات، بسته بندی آرد و... طراحی و دوخته شده اند. این نوع کیسه های فوم رنگ علاوه بر مقاومت، بهداشتی بودن و قابلیت چاپ پذیری، به صورت دو لایه دوخته شده اند تا میزان نفوذ رطوبت و حشرات را به حداقل برساند.

پاکت آجیل و خشکبار، پاکت ادویه، پاکت حبوبات، نایلون آجیل و خشکبار، نایلون ادویه جات و نایلون حبوبات انتخاب مناسبی برای بسته بندی این اقلام هستند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله