ساک خرید پارچه ای برای حفظ محیط زیست و پاس داشت روز زمین پاک

ملیحه غفاری / 4 اردیبهشت 1396

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌کند که نباید سیاره خود "زمین" را فراموش کنند. روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در 21 مارچ برای نیم کره جنوبی و بار دیگر در 22 آوریل برای نیمکره شمالی زمین برگزار می‌شود.

در ایران نیز همزمان با دیگر كشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر كشور برپا می‌شود و نخستین روز این هفته (دوم اردیبهشت ماه) به نام روز زمین پاک نامگذاری شده ‌است. جوامع بسیاری نیز هفتهٔ زمین را با آغاز روز زمین جشن می‌گیرند و تمام هفته را به فعالیتهای زیست محیطی اختصاص می‌دهند.

برای اینکه هر کدام از ما سهمی در بهتر شدن هوای اطرافمان داشته باشیم نکاتی را پیشنهاد می کنیم تا با رعایت این نکات ساده دین خود را به طبیعت ادا کنیم:

1-  درختکاری

شما با کاشتن هر سال یک نهال می‌توانید در رشد و انبوه شدن جنگل‌ها کمک کنید. کاشت هر نهال می‌تواند سالیان سال هم خاطره خوشی برای شما به جا بگذارد و هم کمکی به محیط زیست باشد.

درختکاری

2-  صرفه جویی در مصرف کاغذ

مهمترین کاری که می توانید به راحتی انجام دهید این است که در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنید و سعی کنید کارهایتان را بدون استفاده از کاغذ انجام دهید. مثلا تا حد امکان قبض‌های خود را از طریق اینترنت پرداخت کنید. یا به جای استفاده از پول نقد از کارت های اعتباری استفاده کنید و اگر پیامک بانکی شما فعال است از چاپ رسید بانکی خودداری کنید. صرفه جویی در مصرف کاغذ در واقع به معنای کمتر بریده شدن درختان اطراف شماست و در عین حال با این کار زباله کمتری تولید شده و در پی آن دی اکسید کربن کمتری تولید می‌شود.
 

چاپ روی کاغذ

3- صرفه جویی در مصرف آب

در مصرف آب صرفه‌جویی کنید و آب را بی علت باز نگذارید. هدر دادن آب در نهایت به خشکسالی و ضرر زمین منجر می‌شود.

4- وسایل نقلیه مناسب

 اگر به سفر رفتن فکر می‌کنید حتما سفر با قطار را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که دی اکسید کربنی که قطارها برای زمین تولید می‌کنند 4 تا 15 درصد کمتر از هواپیماهاست. حتی اگر از ماشین برای سفر استفاده می کنید لازم است قبل از هر چیزی از ایمنی و موارد فنی اتومبیل خود مطمئن باشید تا از ایجاد آلودگی مضاعف جلوگیری کنید.

5- نه به پلاستیک

همه ما می دانیم که تجزیه شدن پلاستیک ها در طبیعت گاهی ممکن است هزاران سال زمان ببرد. برای جلوگیری از آسیب های ناشی از مصرف بی رویه پلاستیک، راه های مختلفی پیش رو داریم.

یکی از این راه های بسیار مهم تفکیک زباله است. اگر هر کدام از ما زباله های خشک و تر خود، به ویژه مهمترین زباله های بازیافتی که کاغذ و پلاستیک هستند، را از هم تفکیک کنیم قدم بزرگی برای نجات طبیعت برداشته ایم.

راه بسیار مهم دیگری که پیش رو داریم جایگزین کردن ساک خرید پارچه ای و کاغذی است. با این کار علاوه بر اینکه برای حفظ طبیعت کوشیده ایم راهی درست و مقرون به صرفه را برای خود انتخاب می کنیم. زیرا ساک خرید پارچه ای بر خلاف نایلون و نایلکس، چند بار مصرف بوده و علاوه بر آن زیبا تر و شکیل تر نیز هستند.
 

تولید و چاپ ساک تبلیغاتی پارچه ای

 

هدف اصلی این روز و مناسبت خاص آن، یادآوری جهت محافظت از طبیعت است و در واقع تلنگری است برای به یاد آوردن مواردی که با رعایت آن ها می توان به سادگی به حفظ زمین و محیط زیست کمک کرد. امیدواریم حق مسلم "آسمان آبی و زمین پاک" را با رعایت این نکات برای آیندگان خود حفظ کنیم.

مشاهده و خرید ساک پارچه ای


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش دوخت کیف پارچه ای
آموزش دوخت کیف پارچه ای

آموزش دوخت کیف پارچه ای و آموزش دوخت ساک پارچه ای کمک بزرگی به کاهش استفاده از کیسه نایلونی خواهد کرد.

مطالعه مقاله
ساک دستی پارچه ای، شاپینگ بگ پارچه ای
ساک دستی پارچه ای، شاپینگ بگ پارچه ای

ساک دستی پارچه ای یک وسیله بسیار پراهمیت برای تبلیغات محصول و برند است که سازگار با محیط‌زیست و چند بار مصرف است و فروشگاه‌ های بی‌شماری از این محصول استفاده می‌کنند.

مطالعه مقاله
خرید ساک دستی متقال
خرید ساک دستی متقال

ساک دستی متقال یکی از محبوب ترین کیسه های پارچه ای است و این مسئله بی‌دلیل نیست...

مطالعه مقاله