تاثیر بسته بندی در سلامت برنج / آیا برنج برای تغذیه کودکان مناسب است؟

تورنگ / 14 اسفند 1395

تحقیقاتی که اخیرا روی انواع برنج و گندم انجام شده حاکی از این است که مصرف بیش از حد مواد نشاسته ای مثل برنج، ماکارونی و... برای خردسالان توصیه نمی‌شود.

زیرا بر اساس تحقیقات مقادیری از سموم کشاورزی مثل آرسنیک غیر آلی که سرطان زا شناخته شده در برنج های نامرغوب مشاهده می‌شود. قرار گرفتن در معرض آرسنیک به طور منظم می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

به دلیل استفاده از کودهای شیمیایی برای جلوگیری از آفات کشاورزی و سرعت بخشیدن به رشد محصول برنج مقادیری از سموم کشاورزی در خاک باقی می ماند که در سلامت محصول مصرفی ما نیز بی تاثیر نیست. بنابراین توصیه می‌شود علی رغم اینکه کربوهیدرات ها باید در برنامه غذایی وجود داشته باشند، مصرف برنج را برای کودکان محدود کنید تا خطری سلامتی آنها را تهدید نکند. در عوض برای کودکان خود جایگزین های دیگر مثل برنج ایرانی که از سلامت آن اطمینان دارید را مورد استفاده قرار دهید.

این امکان وجود دارد که با شستشوی کامل هر نوع برنج خام قبل از پخت و پز و با استفاده از نسبت 6 فنجان آب به 1 فنجان برنج، خطر قرار گرفتن در معرض آرسنیک کاهش یابد. فقط باید مطمئن شوید برنج خوب شسته شود و آب اضافی تخلیه گردد. تحقیقات نشان می‌دهد که شستشو برنج خام حدود 30 درصد از محتوای آرسنیک غیرآلی برنج را از بین می‌برد.
با دقت در خرید و بسته بندی مناسب برنج و رعایت نکات این چنینی سلامت را برای کودکان خود به ارمغان بیاورید.

کیسه برنج استاندارد

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله