استیکر ماشین / مراحل طراحی برچسب خاص برای ماشین

تورنگ / 9 اسفند 1395

برچسب های برای ماشین خود بسازید و آن را با کمترین هزینه خاص کنید!

  برچسب ماشین

طراحی و چاپ استیکر ماشین

استیکر ماشین جزو ترندهای اخیر دنیا است. به این ترتیب، هرکسی که می‌خواهد این روند را دنبال کند، به دنبال برچسب ماشینی بوده است که شخصیت خودش را به بیرون منعکس کند و نفوذپذیر باشد. زمانی که استیکر ماشین تا این حد محبوب شد، شرکت‌های زیادی در این زمینه تاسیس شدند و حتی برخی از آنها دست به طراحی و چاپ استیکر ماشین مخصوص هر فرد زدند. این برچسب‌های ماشین کاملاً مطابق میل افراد ساخته شده و ابعاد آنها متناسب با منطقه‌ای که فرآیند باندینگ در آن انجام خواهد شد طراحی می‌شود.  بنابراین، پس از انجام فرآیند طراحی و چاپ استیکر ماشین، استیکر چگونه چسبانده می‌شود؟ آیا برچسب ماشین چسبیده شده قابل حذف است؟  مواد مورد نیاز برای حذف برچسب ماشین چیست؟

 استفاده از استیکر ماشین

اولین سوالی که برای هر کسی که تصمیم به چسباندن استیکر روی ماشین خود دارد پیش می‌آید نحوه استفاده از برچسب ماشین است. برچسب‌های ماشین از نظر ساختار می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند. به همین دلیل برای هر استیکر روش چسباندن خاصی وجود دارد. این روش‌ها در پشت استیکرها نوشته شده و از شرکتی که استیکر خریداری شده قابل یادگیری است.

 آنچه برای چسباندن برچسب ماشین نیاز دارید

 تمامی مواد مورد نیاز برای چسباندن استیکر ماشین در استیکر موجود است. استیکرها دارای یک کاغذ در پشت هستند.  این کاغذ قابلیت محافظت از چسب استیکر را دارد.  پس از اینکه این کاغذ برداشته شد و با دقت به ماشین چسبانده شد، فرآیند چسباندن استیکر به پایان می‌رسد. با این حال، توصیه می‌شود به آرامی با یک جسم سخت فشار دهید تا برچسب در ساختاری منظم بماند. بنابراین، استیکر ماشین منظم‌تر می‌ماند و از هوا گرفتن پشت چسب جلوگیری می‌شود.

برچسب های چاپ شده و آماده موجود در بازار راهی آسان برای داشتن برچسب ماشین است اما بعد از مدتی یکنواخت می‌شوند و دیگر خاص به نظر نمی‌رسند. طراحی و چاپ استیکر ماشین با نظر و سلیقه خودتان در نگاه اول کمی سخت به نظر می‌رسد اما در نهایت چیزی را دارید که باب میل خودتان است و با طرح و ایده مورد نظر می توانید اتومبیل خود را منحصر به فرد  کنید.

قدم اول برای شروع کار خلاقانه شما تهیه مواد اولیه است. برای انجام این پروژه به وسایل زیادی احتیاج ندارید. لیست اقلامی که نیاز دارید:

  • ­ مقداری اطلاعات گرافیکی برای کار با نرم افزار
  • ­ یک برنامه ویراشگر تصویر (Image Editor ) که به راحتی می توانید از طریق اینترنت تهیه کنید
  • ­ چاپگر ( پرینتر جوهر افشان)
  • ­کاغذه چسبنده (کاغذ لیبل)، سازگار با چاپگر شما
  • ­ لمینیت، روکشی برای ساختن برچسب های براق و مقاوم
  • ­ قیچی
  • ­ و در نهایت یک ماشین برای چسباندن استیکرها!

فروش انواع استیکر ماشین در طرح ها و رنگ های متفاوت

                              چاپ استیکر ماشین                             استیکر ماشین
 

قدم دوم تعیین اندازه برچسب های مورد نیاز شماست که اندازه گیری آن سخت نیست اما چاپ استیکر مطابق با استاندارد، به شما کمک خواهد کرد مخصوصا اگر در این کار مبتدی باشید. اندازه معمول برای این نوع استیکرها 25.4 سانتیمتر در 7.62 سانتیمتر می باشد.

در مرحله بعدی باید طرحی که می خواهید را روی فایل مورد نظر اعمال کنید. شما می توانید با استفاده از برنامه گرافیکی خود (نرم افزارهای مربوط به طراحی مثل فتوشاپ) طرحی که در نظر دارید را بسازید. خلاقیت خود را بکار بگیرید و بهترین ها را خلق کنید، اما اگر به ایده اولیه نیاز داشتید، می توانید از نمونه های موجود در سایت های معتبر الهام بگیرید. طرح شما می تواند شامل یک شعار، شعر خنده دار، ایموجی های معروف و... باشد. اگر می خواهید می توانید از فونت های زیبا و عکس هایی رنگارنگ نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که تضاد (Contrast ) خوبی بین پس زمینه و طرح اصلی وجود دارد، چون این موضوع موجب جلب توجه بیشتری خواهد شد، چون در نهایت شما میخواهید که برچسب ها از دور قابل مشاهده باشند.

لوکس برچسب ماشین

 

برای مرحله آخر و چاپ استیکر ماشین اگر مواد لازم که در گام یک گفته شد؛ یعنی چاپگر را داشته باشید، چاپ در خانه آسانترین گزینه خواهد بود. قبل از استفاده از کاغذ لیبل بهتر است چاپ طرح را روی کاغذ ساده امتحان کنید و اگر مشکلی وجود دارد بررسی کرده و آن را بر طرف کنید. برای داشتن استیکرهای براق و مقاوم وقتی چاپ انجام شد ورقه های چاپ شده را با لمینیت براق بپوشانید. فقط باید دقت داشته باشید که هنگام لمینیت کردن به حباب ها اجازه ندهید روی سطح شما قرار بگیرند و استیکر های خلاقانه شما را بد شکل کنند.

حالا استیکرها را با یک قیچی تیز ببُرید، روی ماشین خود بچسبانید و از طرح منحصر به فرد خود لذت ببرید.

 


 

 استیکر لوکس برچسب ماشین، طراحی و چاپ برچسب ماشین

 

برای دانلود فایل لایه باز استیکر ماشین به صورت رایگان در فروشگاه آنلاین تورنگ با ما همراه شوید:

لوکس برچسب ماشین

حذف استیکر ماشین

در حالی که استیکرها یک سرگرمی برای علاقه مندان ماشین و خودرو است، کسانی نیز هستند که این برچسب‌ها را دوست ندارند.  یکی از مشکلاتی که به خصوص برای کسانی که خودروی دست دوم دارند، برچسب‌هایی است که قبلا به خودرو چسبانده شده بوده است. این وضعیت این سوال را به همراه دارد که چگونه فرآیند حذف برچسب ماشین را انجام دهیم. اگرچه چسباندن استیکرها یک سرگرمی است، اما اگر فرآیند حذف به طور منظم انجام نشود، می‌تواند باعث ایجاد تصاویر غیر زیبایی در خودرو شود. به همین دلیل، این فرآیند باید با دقت انجام شود. ابتدا باید مواد مناسب تهیه شود.

 برای پاک کردن برچسب ماشین، شسته شدن ماشین، فرآیند تمیز کردن استیکر را بسیار آسان می‌کند. سشوار ابزار مفید دیگری برای این عمل می‌باشد. هدف این است که چسب استیکر ماشین خشک شود که با نزدیک نگه داشتن سشوار به استیکر چسب آن بی‌اثر می‌شود. اما با در دست گرفتن سشوار باید به رنگ خودرو نیز توجه کرد.  زیرا سشوار خیلی داغ قابلیت پاک کردن رنگ خودرو و آسیب رساندن به آن را دارد. بعد از اینکه چسب با سشوار خشک شد، به آرامی با یک چوب کوچک و ابزار قلم مانند شروع به ساییدگی استیکر می‌کنیم تا رنگ ماشین ساییده نشود.

 بهتر است پس از ضربه زدن، استیکر را با دست جدا کنید تا به رنگ خودرو آسیبی وارد نشود. در صورتی که برداشتن برچسب ماشین دشوار شود، عملیات شستن ماشین و خشک کردن را می‌توان چندین بار تکرار کرد. چاقو و تیغ ابزار دیگری هستند که برداشتن برچسب را آسان می‌کنند.  پس از برداشتن برچسب، گاهی اوقات ممکن است چسب به طور کامل جدا نشود. توصیه می‌شود برای پاک کردن این چسب، ماشین را مرتب با آب گرم تمیز کنید.

پاک کردن  برچسب ماشین

 

آنچه برای پاک کردن برچسب های ماشین نیاز دارید

 در اینجا تمام مواد مورد نیاز برای تمیز کردن برچسب از ماشین آمده است:

 1. سشوار برای خشک کردن چسب.

 2. آب برای برداشتن آسان استیکر ماشین.

 3. چاقو یا تیغ ابزار برای جدا کردن برچسب.

 4. پارچه ای برای تمیز کردن سطح پس از برداشتن برچسب.

 5. اگر قرار است استیکر را از روی پنجره یا شیشه جلو جدا کنید، از تمیز کننده شیشه استفاده کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
رامین ولی،

سلام شما استیکر بغل گلگیر نیسان پادرا پلاس برای من میزنین؟؟؟ در صورت اوکی عکس بفرستم


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام رامین عزیز متاسفانه این کار در حیطه فعالیت ما نیست.

مقالات مرتبط

استیکر، استیکر چاپی و تبلیغات شهری
استیکر، استیکر چاپی و تبلیغات شهری

تبلیغات درون شهری خود به دو گونه ی تبلیغات متحرک و تبلیغات ایستا بخش می شود که استیکر در هر دو کاربرد دارد و مفید است.

مطالعه مقاله
چگونه در موبایل و شبکه های اجتماعی مجازی استیکر بسازیم؟
چگونه در موبایل و شبکه های اجتماعی مجازی استیکر بسازیم؟

استیکر نیز هم چون لوگو، ابزار موثر تبلیغات است. پس لازم است تا در طراحی آن، نهایت دقت به کار گرفته شود.

مطالعه مقاله