عکاسی پرتره / نکات ساده اما مهم برای گرفتن عکس بهتر

تورنگ / 3 اسفند 1395

عکاسی پرتره می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، همه ما می دانیم که چگونه از مردمی که در مقابل دوربین می ایستند، عکس بگیریم اما گرفتن یک عکس پرتره خوب نیاز به دانستن نکاتی دارد که در این مطلب به آن می پردازیم. برخی نکات ساده برای گرفتن عکس بهتر را با شما به اشتراک می گذاریم. سعی کنید این نکات  ساده اما مهم را اجرا کنید تا تفاوت را حتی در چیزهای کوچک ببینید.

تمرکز بر روی چشم

چشمها نقطه کانونی چهره یک فرد هستند، به طوری که نقاشان خوب باید چشم افراد را در تصاویر برجسته تر کنند. در نظر گرفتن چشم افراد در عکاسی پرتره از جمله قوانین اولیه و مسائل مهمی است که باید رعایت شود.

زمان مناسب را انتخاب کنید

از لحاظ نور پردازی باید در نظر داشته باشید که نور طبیعی عکس های شما را فوق العاده زیباتر می کند. زمان های خاصی از روز برای عکاسی با نور طبیعی مناسب تر است. اغلب به طور طبیعی نور طلوع خورشید و در اوایل صبح ملایم تر است. اگر بتوانید، از زیبایی نور در این زمان استفاده کنید عکس های بی نظیری خواهید داشت. اگر می خواهید توجه سوژه عکاسی خود را جلب کنید به آن نزدیک شود تا کادر شما را در بر بگیرد. اما اگر سوژه عکاسی شما به گونه ای است که امکان نزدیک شدن به آن وجود ندارد می‌توانید از یک لنز دوربین بزرگ، مثل لنز 50 میلی متری استفاده کنید.



عکاسی پرتره

 

راه دیگر برای هدایت جلب توجه بیننده به موضوع انتخاب یک پس زمینه خوب است. یک پس زمینه خالی را به سادگی  می‌توان همه جا یافت و پیدا کردن آن برای شما بسیار آن خواهد بود اما اگر فضای خالی برای داشتن یک پس زمینه ساده پیدا نکردید، می‌توانید از شخص دیگری بخواهید تا تا یک تکه بزرگ پارچه پشت سوژه عکس شما نگه دارد.

علی رقم این توضیحات باید متذکر شویم که همیشه لازم نیست برای داشتن یک پرتره جالب از نزدیک عکس برداری کنید. گاهی با برداشتن چند قدم به عقب و در نظر گرفتن محیط اطراف سوژه نیز می‌توانید عکسی زیبا خلق کنید، فقط باید توجه داشته باشید که پس زمینه عکس کاملا مرتب بوده و باعث نشود که سوژه عکاسی شما نادیده گرفته شود.



عکاسی طبیعت

در بیشتر موارد فلش دوربین سوژه شما را مانند روح رنگ پریده خواهد کرد. البته همیشه اینطور نیست اما بهتر است تا فلش دوربین را خاموش کنید و به جایی بروید تا نور بهتری پیدا کنید.

تمرین کنید.

گرفتن یک عکس پرتره خوب با تکنیک های بسیار آسان شروع می شود که هر کسی، حتی افرادی که به ندرت با دوربین سر و کار داشته اند، می‌توانند با رعایت این تکنیک ها آن را انجام دهند. فراموش نکنید برای رسیدن به نتایج بهتر تنها نیازمند تمرین زیاد و اعتماد به نفس بالا هستید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کمپین چیست؟
کمپین چیست؟

کمپین مجموعه‌ای از فعالیت های برنامه ریزی شده است که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شود.

مطالعه مقاله
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله