انواع برنج

مهسا موسوی / 7 دی 1395

امروزه محققان برای راحتی و منفعت کشاورزان برنج و مصرف کنندگان آن انواع برنج را در جهت بهتر شدن گسترش می‌دهند. علی الخصوص که برنج یک محصول حساس است و باید به دور از آفات و رطوبت زیاد قرار بگیرد بنابراین نگهداری صحیح از آن فقط زمانی که بسته بندی بهداشتی و مناسب داشته باشد میسر خواهد شد. در واقع بسته بندی برنج موجب محافظت آن در برابر آسیب ها می باشد و معمولا این محصول را با کیسه برنج یا گونی برنج بسته بندی می‌کنند.

پژوهش هایی که در زمینه کاشت برنج انجام می‌شود به منظور بهبود برنج، رشد بهتر، کیفیت  برنج، نیاز کمتر به کودهای غیر طبیعی، مقاومت برنج در برابر آفات و بیماری ها و تحمل تنش های محیطی مثل تغییر ناگهانی آب و هوا می باشد. از طریق پرورش متعارف برنج و اصلاح ژنتیکی پژوهش هایی صورت گرفته و در این زمینه ها آموزش هایی به کشاورزان داده می‌شود تا در سیستم آبیاری و دیمی و کشت در زمین های مرتفع مهارت کسب کنند تا بتوانند برنج سالم و کاشت پر بازده داشته باشند. با این کار ارزیابی چند جانبه از محصول برنج ممتاز ساده تر شده و به نتیجه بهتری می رسد. در نتیجه می‌توان هم برنج سالم تری عرضه کرد و هم انواع برنج را توسعه داد. گفته می‌شود تا کنون 843 نوع برنج تولید و عرضه شده است.

 
انواع برنج

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله