مزایای استفاده از پوشش UV

مهسا موسوی / 21 آذر 1395

طبیعتاً هیچ کس دوست ندارد کارت پستالی با لکه جوهر یا اثر انگشت در کلکسیون خود داشته باشد. حتماً می‌دانید که صفحات چاپ شده شما دائماً با دست سر و کار خواهند داشت، بنابراین یک پوشش محافظتی یو وی گزینه مناسبی برای جلوگیری از کثیف شدن و لکه دار شدن کار چاپی شما می‌باشد.

می‌توان گفت که این پوشش مانع مناسبی در برابر آسیب فراهم کرده و لایه محافظتی را در طول حمل و نقل  اضافه می‌کند، که باعث می‌شود شما پروژه های چاپی خود را مثل لحظه ای که چاپ می شود واضح و شفاف دریافت کنید.

یو وی نوعی پوشش سلفونی است که بر روی چاپ ها قرار می‌گیرد و علاوه بر زیبایی که به چاپ می‌دهد، باعث خشک شدن و ثابت شدن رنگ های چاپی نیز می‌شود. زمانی که یووی بر روی یک سطح چاپ شده قرار می‌گیرد، رنگ ها از حالت مات به شکل براق درآمده و در نتیجه تصویر چاپ شده زیباتر نمایش داده می‌شود. معمولا در چاپ کارت ویزیت از پوشش یو وی استفاده می‌شود تا با این کارت جذابیت خاصی به کارت بخشیده و آن را متفاوت جلوه دهند.

پوشش یو وی چگونه کار می‌کند؟

در واقع بعد از تمام شدن کار چاپ می توان از این پوشش در تمام و یا قسمت های خاصی از کار چاپی استفاده کرد. پوشش UV روکشی براق است، درخشش زیادی به یک کار چاپ می‌دهد و یک روکش شبیه به عکس می سازد. کاربرد یو وی به این صورت است که کل سطح یک کارت پستال یا سایر موارد چاپ شده را به صورت یکپارچه توسط لایه های روکش دار می پوشاند و با استفاده از لامپ های ماورا بنفش خشک می‌کند تا تغییری در طیف رنگ ها ایجاد نشده و کوچکترین لکه ای روی کار چاپ شده باقی نماند.

در واقع پوشش یو وی به دو منظور استفاده می‌شود:

ایجاد لایه محافظ در برابر عوامل فرسایشی

ایجاد جذابیت در دیدن شدن رنگ ها که با مات و یا براق کردن سطح چاپ شده ممکن می‌شود. البته هدف از به کاربردن پوشش یو وی بیشتر ایجاد جلوه های بصری می‌باشد تا ایجاد لایه محافظ حالا این جلوه ها می‌تواند براق کردن یا مات کردن سطح  و یا خلاقیت هایی خاص باشد.

UV

 

آیا پوشش UV برای شما مناسب است؟

پوشش یو وی از کار شما در برابر ساییدگی حفاظت می کند. البته زمانی که می خواهید یک کار چاپی را با پوشش یو وی مقاوم، شفاف و درخشنده کنید باید از کاغذی با وزن و جنس متناسب با این کار در پروژه چاپی خود استفاده کنید. در این صورت به بالاترین کیفیت دست پیدا خواهید کرد و در واقع با صرف هزینه ای مناسب یک کار با دوام خواهید داشت.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
رضا،

مرسی


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله