طراحان بخوانند

نغمه خطیریان / 22 دی 1394

"طراحی تنها آن چیزی نیست که خوب به نظر برسد و حس خوبی به ما بدهد، طراحی یعنی این که آن چیز چگونه کار می‌کند." 

استیو جابز
 
کار قراردادی و کوتاه مدت، نوعی از کار است که چالش ها و مشکلات خاص خود را دارد. با این وجود، نمی توان کتمان کرد که بسیاری از کارهای رضایت بخش و پرسود، از همین طریق اداره می شوند. یکی از موضوعاتی که اکثر کارکنان قراردادی با آن مواجه می شوند، دیده نشدن و عدم ارتقاء است. به همین دلیل، اطلاع یافتن از روش های ارتقاء بسیار مهم می باشد. شاید برای یک نفر، تمرکز بر طراحی و ایجاد پکیج های برداری مهم باشد و برای فرد دیگر، برندسازی.
قطعاً این موضوعی نیست که فقط طراحان نگران آن باشند. بازاریابی در هر شغلی، برای کارآفرینی مهم است؛ به ویژه در آغاز کار. تفاوت در این است که وقتی به عنوان طراح با شرکتی قرارداد می بندید، ابتدا باید با تعداد کمی مشتری کار را آغاز نموده و سپس به پیش بروید. به همین دلیل مخاطبان شما باید در اولویت قرار گیرند، سایت اینترنتی شما باید همیشه به روز باشد و در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. در این جا نکاتی را برای شما بیان می‌کنیم.

این نکات به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید که برای ارتقاء شغلتان چه کاری باید انجام دهید:

1.  از کارت ویزیت استفاده کنید.

 

در این کارت، آدرس و موضوعات مربوطه را مطرح می‌کنیم. بعضی از شما کارت ویزیت ندارید. این بسیار بد است. شما به کارت ویزیت و دیگر ملزومات نوشت افزاری نیاز دارید. اگر این ملزومات را تهیه کنید، به داشتن و استفاده از آن ها عادت خواهید کرد. اول از همه باید گفت که کارت ویزیت یکی از مهم ترین ابزار تبلیغات است. این کارت نحوه دسترسی به شما را در اختیار مشتریانتان قرار می دهد. ضمناً می توانید تعداد زیادی از این کارت ویزیت را چاپ و توزیع کنید. مطمئن شوید که کارت ویزیت شما حاوی تمام اطلاعات شما است؛ نام، آدرس ایمیل، شماره تماس و وب سایت. این ها جزئیات مورد نیاز هستند. دوماً مطمئن شوید که کارت ویزیت شما مرتب و خواناست. کارت ویزیت باید قابل قبول به نظر برسد. بیننده با دیدن آن باید متوجه شغل شما شده و گیج و سردرگم نشود. از چاپ متن های وارونه خودداری کنید؛ زیرا بسیاری از مردم از خواندن آن خسته می شوند. ولی شما یک طراح هستید؛ می دانید چطور یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید. و اگر نمی دانید، می توانید از طرح های الهام بخشی که در اینترنت هست استفاده کنید. حال نوبت این است که تعداد زیادی از این کارت را چاپ کنید و به هر مشتری چند عدد بدهید؛ شاید آن ها بخواهند کارت ها را به همکاران خود بدهند. کارت ویزیت ها را همیشه همراه خود داشته باشید.

2. یک لوگوی مناسب برای خود طراحی کنید.
 

 

در واقع برای خود برندسازی کنید. لوگویی طراحی کنید که منحصر به فرد و برجسته باشد. اگر فقط به فکر زیبایی لوگو باشید، شکست خواهید خورد. این یک واقعیت ساده است. مردم مایل نیستند طراحی را به کار بگیرند که لوگوی زشت و غیرقابل قبولی دارد. درست است؟ مطمئن شوید که یک لوگوی پیچیده، مناسب برای خود طراحی می‌کنید.

این یعنی شما نباید فقط به لوگو و اندکی چیزهای دیگر تکیه کنید. محدوده ها را بشکنید. کار طراحی را بر روی لوازم نوشتاری انجام دهید. نمونه هایی از کارهای خودتان را بر روی سایتتان به نمایش بگذارید. در حین طراحی شمای رنگی دقت زیادی داشته باشید. سعی کنید در تمام ابزار تبلیغاتی خود هماهنگی رنگی ایجاد کنید تا همه چیز منسجم و یک دست باشد.
 
3. حضور آنلاین داشته باشید.
 

 

زمانی که برند خود را طراحی کردید، به هیچ وجه آن را تغییر ندهید؛ زیرا مردم از این به بعد شما را با این لوگو خواهند شناخت. در واقع این لوگو، نشان و هویت شماست.

ابتدا شروع به ایجاد یک پروفایل اجتماعی کنید (فیس بوک، توییتر، گوگل و...). از این ها به نفع خود استفاده کنید. فعال باشید. هر روز پست اضافه کنید و محتویات مناسبی بگذارید.
دائماً پروفایل را آپدیت کنید. این صفحه توسط افراد زیادی مشاهده می شود. هر چه پست های بیشتری بگذارید، مردم بیشتری این پست ها را مشاهده نموده و با شما تماس می گیرند. سعی کنید فقط مطالب مناسب و جالب بگذارید. از لینک ها نیز می توانید در پروفایل خود استفاده کنید.
 
4. یک کلکسیون آنلاین از آثار خود ایجاد کنید.
 

 

داشتن وب سایت شخصی بسیار خوب است و کمک زیادی به شما می‌کند. اول از همه، این وب سایت، مکانی برای نمایش آثار شماست. انجام این کار بسیار اساسی و لازم است. به علاوه، یک وب سایت جایی است که شما می توانید خود را معرفی کنید. ولی، علاوه بر وب سایت شخصی، آثار خود را در جاهای دیگر وب نیز به نمایش بگذارید. بگذارید مردم بفهمند شما که هستید. سعی کنید تا جایی که ممکن است مردم را به خود جلب نمایید. 

5- تا جایی که می توانید با بقیه کار کنید.
 

 

طراحان دیگر نیز مانند شما به دنبال کار می گردند. آن ها هم نیاز دارند اسمشان برده شود و شناخته شوند. از طریق همکاری با این افراد، هردوی شما شناخته خواهید شد. بالاخره هرکدام از شما طرفداران خاص خود را دارید. جدا از این که با این گونه همکاری ها دوستان زیادی خواهید یافت، هر چه بیشتر با هم همکاری کنید، می توانید با مردم بیشتری در تماس باشید و آن ها را به سمت خود جلب کنید. با برقراری ارتباط با مردم، شغل ها و پروژه های بیشتری به دست خواهید آورد.

این لیستی بود از نکات و ترفندهای مفید جهت ارتقاء و بهبود شغل شما به عنوان یک طراح. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید روش های جدیدی در پیش بگیرید و شغل خود را توسعه دهید.

منبع:

Persian GFX


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله