انواع کیسه های برنج در یک نگاه

امیر مختاری / 24 آذر 1398

کیسه های برنج، ابزار، وسیله و محفظه ای هستند که به طور عموم برای نگه داری، حمل و نقل و خرید و فروش میزان مشخصی برنج استفاده می شوند. هم چون برخی دیگر از کالا های غذایی، غلات و حبوبات، برنج نیز از جمله فرآورده های کشاورزی است که به دلیل ماهیت، جنس و ساختاری که دارد، نمی توان آن را به طور جداگانه تهیه کرد و باید درون محفظه و فضایی قرار بگیرد. کیسه برنج و یا همان گونی برنج سابق، ابزار و وسیله ای است که برای این کار و هدف استفاده می شود.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، صنعت و البته ساختار های گوناگون آن، دگرگونی های بسیاری را تجربه کرده اند و همین عامل سبب شده است تا صنعت بسته بندی، به ویژه بسته بندی برنج، از این قاعده و روند تاثیر بگیرد و جدا نباشد.

 انواع کیسه برنج

 

نگارنده قصد دارد تا در این مقاله، به بررسی گونه های مختلف بسته بندی، روند های موجود در بسته بندی و بررسی بسته بندی های مختلف و متفاوت کیسه های برنج بپردازد. تحلیل نقطه های قوت، امتیاز، مزیت و البته نقطه های تاریک، ضعف و عیب هر یک از بسته بندی های برنج، از جمله نکته و محور های مورد نظر این یادداشت است که به آن ها خواهیم پرداخت. نکته ی مهم این است که برخی از مطلب های یاد شده در این مقاله، در مقاله و یادداشت های پیشین از نگارنده نقل شده اند ولی به این سبب که ممکن است خواننده فرصت بازخوانی مقاله های یاد شده را نداشته باشد، عمده و شالوده ی آن ها را بار دیگر در این یادداشت و مقاله ی بعدی مرور خواهیم کرد.

 انواع کیسه برنج

خريد کيسه بسته بندي

گونی های پلاستیکی: گونی های پلاستیکی را شاید بتوان نخستین و جزو ابتدایی ترین گونه های بسته بندی برنج و البته غلات دانست. گرچه تکنولوژی و صنعت بسته بندی پیشرفت های زیادی را تجربه کرده اند و گونه های بسته بندی برنج تکامل های زیادی را به خود دیده اند، ولی این کیسه ها هنوز هم در برخی نقطه های کشور و توسط تعدادی از تولید کننده ها، کاربرد و استفاده دارند.

این کیسه های به دلیل این که از مشتق و فرآوده های نفتی تولید و فرآوری شده اند، عیب های زیادی دارند و چندان برای مصرف های امروزی پیشنهاد نمی شوند.

از امتیاز های کیسه های پلاستیکی می توانیم به تولید، فرآوری و مصرف ساده و کم هزینه ی آن اشاره کنیم. هم چنین حمل و نقل ساده و سریع آن، از دیگر امتیاز های یاد شده است.

 انواع کیسه برنج

سفارش چاپ انواع کیسه

این کیسه ها در برابر گرما، آسیب های محیطی هم چون پارگی، جذب گرد و خاک و سقوط کردن، چندان مقاوم نیستند و ممکن است با یک بار آسیب دیدن، تمام برنج و محتوای درون خود را ضایع و تلف کنند. امروزه اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و البته رشد اقتصاد، چندان ضرورتی برای استفاده از این نوع بسته بندی های برنجی وجود ندارد.

کیسه های نایلونی برنج: کیسه های نایلونی از دیگر کیسه و ابزار های بسته بندی برنج هستند که به طور معمول برای حمل و نقل مسیر های کوتاه، در زمان کوتاه و میزان اندکی از برنج به کار می روند و استفاده می شوند. گرچه این کیسه ها نیز هم چون دیگر کیسه های پلاستیکی هستند و عیب های مشابه به آن ها را دارند، ولی به دلیل این که فقط برای مسیر های کوتاه و حمل و نقل از مغازه تا خانه به کار می روند، استفاده ی این گونه از آن ها چندان ضرر نخواهد داشت.

کیسه برنج

خريد کيسه اسپان باند

گونی برنج کنفی، کیسه های پارچه ای و کیسه های پلی پروپیلن، از دیگر محور و نمونه های بسته بندی برنج هستند که با رویکردی مشابه رویکرد مقاله ی حاضر، در مقاله ی آتی به آن ها خواهیم پرداخت.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله