روش و فرآیند چاپ استیکر های مربوط به ماشین

امیر مختاری / 30 مهر 1398

روش و فرآیند چاپ استیکر های مربوط به ماشین

استیکر های ماشینی یا همان استیک رهایی که برای نصب بر روی ماشین چاپ می شوند، از جمله استیکر های مهم، شناخته شده و پر طرفدار هستند.بر خلاف آن چه که از اسم و ترکیب «استیکر ماشین» بر می آید، این استیکر ها سازه های تبلیغاتی هستند و همه ی چارچوب ها، قانون و البته محدودیت های تبلیغاتی، در مورد آن ها نیز صدق می کند.

استیکر

در کشور ما، استیکر های مخصوص ماشین بیشتر توسط شرکت های چاپ و بسته بندی، به ویژه چاپ و بسته بندی مواد غذایی، عرضه می گردد. به همین دلیل است که می بینیم عمده ی فروشنده و تولید کننده های بسته بندی مواد غذایی، در حاشیه ی بیزنس خود، به ارائه و عرضه ی استیکر ماشین نیز می پردازند. این کارخانه ها و تولید کننده های چاپ استیکر، از جمله عامل و کارگزار هایی هستند که مسئولیت چاپ استیکر، از مرحله ی اندازه گیری، زیرساخت، چاپ و اجرا را بر عهده داند. طراحی از دیگر وظیفه های این صنف است.

استیکر

همان گونه که در آغاز یاد کردیم، استیکر جزو سازه های تبلیغاتی به شمار می رود. از سویی دیگر، سازه های تبلیغاتی، هر یک طراح، گرافیت، مدیر هنری و بازاریاب خاص خود را دارند و همین دلیلی است برای این که نظارت قانونی و دولتی بر طراحی و چاپ این استیکر ها اعمال گردد.

اخذ مجوز برای چاپ استیکر

بنا به آن چه پیش از این یاد شد، لازم است تا متقاضی و شخص سفارش دهنده ی چاپ استیکر، نسبت به اخذ و دریافت مجوز های لازم برای چاپ و انتشار استیکر اقدام نماید. سازمان زیبا سازی و التبه پلیس راه ور، دو مورد از سازمان هایی هستند که برای دریافت مجوز چاپ و نشر استیکر باید به آن ها مراجعه کرد. پس از این استیکر را می توان برای نصب بر روی ماشین، اتوبوس، کامیون و دیگر وسیله های نقلیه، به کار گرفت.

استیکر

و اما نکته های مهم در طراحی و چاپ استیکر های ماشین

حتما می دانید که ماشین شما هر از گاهی به نظافت و شست و شو نیاز دارد. از سویی دیگر می دانید که به دلیل جنبه و کارکرد تبلیغاتی استیکر، نمی توان آن را از وسیله ی نقلیه جدا کرد و البته باقی ماندن استیکر بر روی ماشین هم چالش هایی را در هنگام نظافت ماشین به همراه خواهد داشت. حال این پرسش مطرح است که چگونه می توان از اسیتکر بر روی ماشین استفاده کرد؟

پاسخ ساده است. اگر به مقاله ی پیشین رو کنید، در می یابید که ماندگاری استیکر مبحثی مهم است که البته عامل های مختلفی و متفاوتی در آن دخالت دارند. یکی از عامل های مهم در ماندگاری استیکر، جوهر به کار رفته در آن است. در یادداشت پیشین گفتیم که هرچه جنس جوهر مرغوب و بهتر باشد، احتمال ماندگاری آن بیشتر و البته مرغوب تر و شفاف تر خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود که اگر برای ماشین استیکر چاپ می کنید، از جوهر آمریکایی و یا در صورت عدم امکان، از نمونه جوهر های چینی استفاده نمایید.

  استیکر

در پایان، اطمینان حاصل کنید که استیکر به درستی و با زیبایی بر بدنه ی ماشین نصب گردیده است. هم چنین اگر در این خصوص نگران هستید، می توانید از شخصی یا تولید کننده ی استیکر بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد. فراموش نکنید که استیکر برای تبلیغ شما به کار می رود و اگر به خوبی نصب نشود یا ایراد و عیبی در آن باشد، این تبلیغ فایده ای نخواهد داشت.

خرید لیبل بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چاپ استیکر برای کسب و کارهای کوچک چه فایده‌ای دارد؟
چاپ استیکر برای کسب و کارهای کوچک چه فایده‌ای دارد؟

کسب و کار های خانگی و کوچک می‌توانند با چاپ استیکر اختصاصی بسته بندی خود را بهتر و جذاب تر کنند و از یکی از تکنیک های اساسی بسته بندی استفاده کنند.

مطالعه مقاله
آیا لیبل در فروش محصول تاثیر گذار است؟
آیا لیبل در فروش محصول تاثیر گذار است؟

لیبل کوچک‌ترین و سبک‌ترین جزء در بسته‌بندی‌ها است. اما این موجود کوچک و ظریف شخصیت و هویت محصول را رقم می‌زند لیبل درعین‌حال مکمل همه بسته‌بندی‌ها است. روی شیشه، کارتن، قوطی، ظروف پلاستیکی و هر بسته‌های دیگری که خودشان چاپ شدنی هستند کم‌وبیش نشانی از برچسب هم دیده می‌شود.

مطالعه مقاله
طراحی استیکر سفید یا شیشه ای
طراحی استیکر سفید یا شیشه ای

با یک برچسب خلاقانه می‌توانید نمای ساده فروشگاه خود تزئین کرده و مورد توجه مشتری قرار دهید. شاید این کار یک روش عالی برای تبلیغ نباشد اما می‌تواند گام موثری در دیده شدن فروشگاه شما داشته باشد.

مطالعه مقاله