چگونه کیسه برنج مناسب انتخاب کنیم؟

امیر مختاری / 17 شهریور 1398

هر خرید موفقی، با پرسش های هوش مندانه و مناسب آغاز می شود. خرید کیسه برنج نیز یکی از همین مورد ها است که حساسیت و چالش های خاص خود را دارد. در این مقاله کیسه برنج می پردازد.

پرسش های رایج هنگام انتخاب بسته بندی و کیسه برنج، حول سه محور قرار می گیرند:

قیمت: کدام بسته بندی و کیسه ارزان تر است؟ بستگی به جنس، ماده های به کار رفته و شیوه ی تهیه ی بسته بندی و کیسه دارد.

عملکرد (کیفیت): کدام بسته بندی و کیسه در مقابل فشار، حرارت و آسیب، مقاوم تر است؟ هم چون مورد پیشین، به جنس کیسه و شیوه ی تولید آن بستگی دارد.

محیط زیست: کدام بسته بندی برای محیط زیست مناسب تر است؟ این مورد هم به مواد اولیه و خام به کار رفته در تولید کیسه و بسته بندی آن وابسته است. عمده ی نگرانی ها در این بخش، متوجه بازیافت و امکان استفاده ی دوباره از کیسه است.

بسته بندی

در ادامه به بسط و بررسی هر مورد می پردازیم.

  1. قیمت: جنبه و بعد های گوناگونی از کیسه و گونه ی بسته بندی آن بر قیمت تمام شده اثر گذار هستند. ضخامت و قطر پارچه ی به کار رفته و دسته ی کیسه، جزو مهم ترین شاخص ها برای این مورد هستند. در کل می توانیم بسته بندی و کیسه ها را (به ترتیب کیفیت)، در چهار مورد بخش کنیم:

  • کیسه ی پلاستیکی

  • کیسه ی کاغذی

  • کیسه پلی پروبیلن بافته نشده

  • کیسه ی کالیکو

کیسه برنج

  1. عملکرد کیسه: ثبات و انسجام کیسه بسیار بر عملکرد آن اثر گذار است. کیسه ای که به راحتی پاره شود، خراش بردارد و آسیب ببیند، کیسه ی مناسب و مرغوبی نیست.

امکان پرینت بر روی کیسه: یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتخاب کیسه ی برنج (بیشتر از سوی تامین کننده)، امکان چاپ و طراحی لوگو و دیگر اطلاعات مورد نیاز بر روی کیسه است. هر چه کیسه امکان بیشتری برای چاپ و طراحی انواع اطلاعات و تصویر ها را فراهم آورد، بیشتر مورد پسند تامین کننده ها قرار می گیرد که از این دیدگاه، کیسه های صنعتی و کاغذی، در اولویت نخست قرار دارند.

  1. محیط زیست: این بخش را می توانیم در دو بخش جدا گانه ی کیسه های کاغذی و کیسه های پلاستیکی بررسی کنیم. در ادامه به فایده و ضرر هر یک در این زمینه می پردازیم.

کیسه های کاغذی

فایده

  • از نظر استاندارد های محیط زیست، قابل بازیافت و تحلیل هستند.
  • قابل استفاده ی دوباره هستند.
  • حجم بیشتری را درون خود جای می دهند.

ضرر

درخت های زیادی برای تولید کاغذ قطع می شوند.

تولید و بازیافت این کیسه ها، مواد شیمیایی زیادی نیاز دارد.

فرآیند تولید آن انرژی زیادی نیاز دارد.

کیسه برنج

کیسه های پلاستیکی

فایده

  • برای تولید به انرژی کم تری از کیسه های کاغذی نیاز دارد.
  • تولید کیسه های پلاستیکی انتشار امواج کم تری دارد.
  • در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

ضرر

  • از نفت تولید شده و قابل استفاده ی دوباره نیست.

  • برای نوبت های محدودی قابل بازیافت هستند و پس از مدتی، خاصیت پلاستیکی خود را می بازند.
  • کیسه های پلاستیکی زمان زیادی برای بازیافت نیاز دارند و افزون بر این، بازیافت آن ها به محیط زیست آسیب می زند. آلودگی هوا، به خطر افتادن زندگی حیات وحش و آلودگی آب و دریا، از جمله آسیب های بازیافت و نابودی فرآورده های پلاستیکی هستند.

کیسه برنج

و در پایان ...

همان گونه که در یافتیم، هر یک از مورد های یاد شده، فایده و البته آسیب هایی دارند. با این حال، به لطف تکنولوژی و پیش روی دانش، می بینیم که روزانه کالا های بهتری در صنعت های گوناگون پدیدار می شوند که افزون بر کیفیت و قیمت مناسب، مصرف و بازیافت به صرفه ای دارند. با این حال، تجربه و بازار نشان داده است که کیسه های پلی پروبیلن، گزینه ی بهتری نسبت به دیگر مورد ها هستند.

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله