دستگاه های چاپ و بسته بندی و تولید کیسه برنج

امیر مختاری / 25 خرداد 1400

دستگاه های چاپ و بسته بندی و تولید کیسه برنج

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که این کیسه برنج های رنگارنگ و زیبا و خوش طرحی که در اطرافمان می‌بینیم چگونه و با استفاده از چه دستگاه هایی تولید می‌شوند؟  چاپ کیسه برنج چگونه انجام می‌شود؟

در این یادداشت، به معرفی و بررسی دستگاه های مختلف بسته بندی می پردازیم و روش کار هر یک را تحلیل می‌کنیم.

مشاهده، خرید و سفارش چاپ کیسه برنج

چاپ و سفارش کیسه برنج

کیسه برنج کوچک‌ تر، بسته بندی راحت تر

وزن یکی از عوامل تعیین کننده در سرعت و فرآیند انجام بسته بندی است. هرچه وزن کالا و بسته شما کمتر باشد، دستگاه سریع می‌تواند فرآیند بسته بندی را انجام دهد.

اگر بسته سنگین و بزرگ بود چه کار باید کرد؟؟؟؟

نگران نباشید. برای این هم راه‌حلی هست. ماشین و دستگاه های بزرگ و به عبارتی "کارخانه ای"، برای این منظور طراحی و ساخته شده‌اند. این دستگاه ها می‌توانند حجم و بسته های سنگینی از برنج، حبوبات و دیگر مواد غذایی را، در سریع‌ ترین زمان، بسته بندی و به شما عرضه کنند. پس اگر بخواهیم کوتاه بگوییم، باید بیان کنیم که در کل دو گونه ماشین و دستگاه بسته بندی وجود دارند، یکی دستگاه بسته بندی های سنگین و حجیم و دیگری دستگاه بسته بندی های سبک و کم وزن. در ادامه نمونه‌هایی از هر یک را می‌آوریم.

 چاپ کیسه برنج با طراحی جذاب

مشاهده و خرید کیسه پارچه ای

دستگاه دوخت ریلی کیسه برنج

این دستگاه، ساده ترین و ارزان ترین روش برای بسته بندی برنج، مواد غذایی و حبوبات است. در این روش شما ابتدا مقدار مشخصی از برنج، حبوبات یا دیگر مواد غذایی را درون کیسه پلاستیکی (این دستگاه فقط برای کیسه پلاستیکی جواب می‌دهد)، می‌ریزید و سپس سر کیسه و بسته بندی، با دستگاه دوخته می‌شود. پیشنهاد می‌شود که پیش از دوخت و بسته بندی، بسته را وزن کنید تا میزان ماده و محتوای آن را در دست داشته باشید. همچنین این دستگاه برای بسته بندی های بیش از هشت کیلو پیشنهاد نمی‌شود.

اگر بسته بندی از جنس پارچه بود چه کار باید کرد؟؟؟؟

نگران نباشید. برای این مورد هم دستگاه ارزان و مناسبی وجود دارد که در مورد بعدی بررسی می‌شود.

سفارش چاپ و طراحی کیسه برنج

دستگاه گونی دوز

این دستگاه همه نگرانی‌های شما را نسبت به مورد پیشین، برطرف می‌کند. این دستگاه برای گونه‌های مختلف کیسه، از جمله پلاستیکی و کیسه های پارچه ای، به ویژه گونی، مناسب است و می‌توانید از آن برای وزن های بالا نیز استفاده کنید. نظر به آن چه یاد شد، این دستگاه بیشتر کارکرد و کاربردی کارگاهی دارد. با این حال اگر فضای کافی در اختیار باشد، می توان از آن در خانه نیز استفاده کرد.

چاپ لوگو اختصاصی بر روی کیسه برنج

دستگاه نیمه اتوماتیک توزین

 

همان طور که از نام آن مشخص است، این دستگاه بیشتر کاربرد کارخانه ای و صنعتی دارد. در این دستگاه، ابتدا کیسه توسط ماژول بالابر یا به صورت دستی، وارد مخزن پرکن می‌شوند و پس از پر شدن، بر روی ریل قرار می‌گیرند و با دستگاه های گونی دوز دوخته می‌شوند. همچنین ترازویی در این دستگاه تعبیه شده است که امکان وزن کشی برنج را فراهم می‌کند.

  • دستگاه اتوماتیک توزین

برخلاف مورد پیشین که برای پر کردن برنج و حرکت دادن آن به نیروی انسانی نیاز است، این مورد همه مراحل پر کردن، بسته بندی و بیرون دادن کیسه را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. برای استفاده از این دستگاه، تنها کافی است که پارچه و کیسه را درون آن قرار دهید. دستگاه خود کیسه را دوخت می‌زند، آن را پر می‌کند و در نهایت بسته بندی را انجام و کیسه را به شما تحویل می‌دهد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله