روش طراحی کارت ویزیت

مهسا موسوی / 21 آبان 1395

4 راه ساده که به شما کمک می‌کند طراحی کارت ویزیت خود را به سبک و طرح دلخواه خودتان انجام دهید.

هر کسی در کسب و کار خود کارت ویزیت مربوط به کارش را طراحی کرده و از آن استفاده می‌کند اما شما برای اینکه به یاد ماندنی و خاص باشید لازم است که کارت ویزیت خود را واقعا متفاوت و خاص و جالب طراحی کنید تا در ذهن مشتری بمانید. از جنبه های مختلفی می توانید کارت ویزیت خود و تاثیری که بر مخاطب می‌گذارد را بررسی کنید.

در این مطلب کوتاه می خواهیم با چند نکته ساده به طور مختصر شما را در طراحی کارت ویزیت راهنمایی کنیم.

1- اندازه و شکل

کارت مستطیل شکل عمودی انتخاب خوبی و همه پسندی است اما ممکن است هر جای دیگری هم این مدل را ببینید و به نظر تکراری بیاید. با توجه به نیاز شما و هزینه ای که برای طراحی و چاپ کارت ویزیت خود در نظر گرفته اید می توانید مدل مناسب را از میان مدلهای موجود انتخاب کنید. مثلا اگر به دنبال یک مدل خارج از استاندارد معمول هستید، کارت هایی به شکل مربع و یا دایره گزینه های خوبی برای انتخاب شما هستند.

یکی دیگر از گزینه های  قابل توجه ساختن یک کارت به شکل دلخواه خودتان است، به این صورت که قالب مورد نظر خود را مشخص کرده و کارتتان را به آن شکل برش دهید، به این صورت یک کارت ویزیت منحصر به فرد را خواهید داشت. اگر به دنبال یک ایده قابل اجرا و با قیمت مناسب هستید کارت های کوچک (کوچکتر از اندازه معمول) می تواند گزینه خوبی باشد.

2- طرح متفاوت

بکار بردن عکس یا طرح های گرافیکی دیگر می تواند کارت شما را متفاوت و هیجان انگیز کند.

هنگام انتخاب عکس برای کارت ویزیت خود اندازه دقیق، کیفیت و ارتباط عکس با هدفتان را در نظر بگیرید. اگر کارت بعد اضافه کردن عکس نا موزون به نظر رسید می توانید قسمت های اضافی عکس یا طرح مورد نظرتان را حذف کرده و فقط روی جزئیات و موارد جذاب و توجه برانگیز تمرکز کنید. ممکن است طرح های ساده و ظریف را برای کارت خود ترجیح دهید. در این صورت توصیه می‌کنیم به جای استفاده از عکس و تصویر پس زمینه از لوگو و طرح های ظریف و کوچک گرافیکی که منظور شما را برساند و در عین حال خلاقانه باشد استفاده کنید.

بسیاری از شرکت های بزرگ نیز برای کارت ویزیت خود بصورت هوشمندانه ای از یک پس زمینه ساده و شیک و لوگوی خلاقانه خود استفاده می‌کنند.سعی کنید به جای اینکه برای گنجاندن مطالب در کارت ویزیت خود تلاش کنید سعی کنید کارت خود را ساده نگه دارید و به چیزهای کوچک اما مهم توجه بیشتری کرده و به بهترین شکل آن را ارائه کنید.

3- بازی با رنگ ها

بسته به شرایط شما، مثل سبک و هدف شغلی شما، مشتریانتان و یا سلیقه شخصی خود می توانید یک کارت ویزیت با رنگ های کم و خنثی یا حتی سیاه و سفید و یا رنگ های مختلف طراحی کنید.

برای مثال معمولا شغل های شرکتی و رسمی از رنگ های خنثی یا رنگ های تیره تر استفاده می‌کنند در حالیکه هنرمندان به شکل جسورانه ای از رنگ های مختلف در کارت ویزیت خود استفاده می‌کنند. شما می توانید به جای استفاده از عکس یا طرح های گرافیکی برای کارت ویزیت خود از رنگ ها استفاده کنید.

4- انتخاب فونت

فونت و نوع نوشته علاوه بر اینکه برای نوشتن متن های عادی و بررسی متون استفاده می‌شود، به عنوان یک عنصر گرافیکی نیز کاربرد دارد. می توانید نمونه های زیادی از کارت ویزیت های حیرت آور مشاهده کنید که فقط از نوشته های هدفمند با فونت جالب روی آن استفاده شده است. فونتی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است و باید در دید کلی با طرح کارت ویزیت شما مطابقت داشته باشد. می توانید ترکیبی از چند فونت در سایز و سبک های مختلف استفاده کنید اما حتما این نکته را بخاطر بسپارید که در نهایت متن شما باید برای خواننده و مخاطبتان خوانا و واضح باشد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله