ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج (3)

امیر مختاری / 2 شهریور 1398

دسته بندی ماشین های چاپ کیسه برنج

امروزه روز کمتر کسی را می توان یافت که از کیسه برنج های صنعتی و ماشینی بی اطلاع باشد یا با آن ها آشنایی نداشته باشد. به لطف تکنولوژی، امروز برای یک نوع برنج، گونه های مختلف بسته بندی و طراحی وجود دارد که هر یک می تواند نگاه و سلیقه ای منحصر به فرد را پاسخ گو باشد.

با این حال، کمتر کسی از چگونگی تولید این کیسه های رنگارنگ آگاه است. به همین دلیل نگارنده بر آن شد تا در مقاله ی پیش رو، به تحلیل و معرفی ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج بپردازد.

خرید آنلاین انواع کیسه بسته بندی

ماشین های طراحی و چاپ کیسه برنج

ماشین های بسته بندی و چاپ کیسه برنج

ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج، به دو دسته بخش می شوند:

ماشین های نیمه اتوماتیک

ماشین های تمام اتوماتیک

این ماشین ها به گونه ی معمول، برای بسته بندی و چاپ کیسه های مختلف از جمله کیسه ی ماده های غذایی هم چون برنج، گندم، ذرت، بسته بندی و چاپ کیسه ی دارو، بسته بندی کیسه ی مواد شیمیایی و دیگر دانه ها و کالاهای صنعتی که به گونه ی عمده از جنس دانه یا ماده های سیال هستند، به کار می روند.

ماده هایی که درون این کیسه ها قرار می گیرند، گونه و ساختار های مختلفی دارند. دانه ها، قرص ها، مواد مایع، پودرها، خمیر و موادی از این دست، می توانند درون این کیسه ها قرار بگیرند که در این مقاله، نگارنده بیشتر بر برنج تمرکز دارد.

خرید کیسه اسپان

دستگاه و ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج

دستگاه های چاپ و بسته بندی برنج، این امکان را دارند که به طور اتوماتیک و با کم ترین پرسنل، به اندازه گیری، پر کردن، ساخت و طراحی، برش دادن، منتقل کردن کیسه بر روی ماشین، چاپ اطلاعات کالا و سازمان، هم زدن محتوای کیسه و کارهایی از این دست، بپردازند. در ادامه به یک نمونه از مجهز ترین این ماشین ها که ساخت ژاپن است، می پردازیم.

طراحی و چاپ کیسه برنج

ماشین اتوماتیک وزن کشی و پر کردن کیسه های برنج

این دستگاه تمام اتوماتیک است و تنها کافی است که شما کاور وکیوم را درون آن قرار دهید. پس از این، خود دستگاه عمل درز بندی و مهر موم کردن بسته را به طور اتوماتیک انجام می دهد. این دستگاه فرآیند های مختلف و پیشرفته ای هم چون تخلیه سازی و خنک سازی را بر روی کیسه برنج انجام می دهد و همین سبب می شود تا از اکسیده شدن، کپک زدگی، نفوذ حشره و رطوبت به درون کیسه جلوگیری شود و تازگی و کیفیت برنج درون آن، حفظ شود که این خود ماندگاری هرچه بیشتر کالا را به دنبال دارد.

سرعت بالا: این دستگاه سرعت بالایی در کنترل وزن کیسه برنج و تصحیح اتوماتیک پارامتر ها دارد. از سویی دیگر، این دستگاه انعطاف بالایی در شناسایی و وزن کشی گونه های مختلف مواد دارد که همین، نیاز به پرسنل و نیروی انسانی برای پر کردن کیسه برنج را به کم ترین میزان می رساند.

پنل کنترل: این دستگاه مجهز به یک پنل کنترل است که به صورت لحظه ای، وضعیت و موقعیت کیسه برنج را در بخش های مختلف از جمله وزن کشی و پر کردن کیسه برنج، نشان می دهد.

هم چنین این دستگاه عملکرد سریع و دقیقی در حرکت دادن کیسه، رصد کردن وضعیت کیسه و بارگذاری و بارگیری کیسه برنج دارد.

افزون بر مورد های یاد شده، دستگاه مجهز به یک عیب یاب اتوماتیک است که نه تنها عیب دستگاه را شناسایی می کند، که می تواند تا میزان تعریف شده ای، این عیب را بر طرف و از دستگاه نگه داری کند.

به دلیل سرعت بالای این دستگاه در پر کردن کیسه های برنج، استفاده از این دستگاه تا میزان قابل بحثی، هزینه و اندازه ی نیروی انسانی کارخانه را کاهش می دهد.

دستگاه یاد شده ساخت فوجی است و از ابزار های ژاپنی و ماژول های آلمانی در آن استفاده شده است. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با ماشین معرفی شده (جزئیات و خرید)، می توانید از سایت زیر دیدن کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله