طراحی کاور فیسبوک

تورنگ / 20 آبان 1395

آیا در حال تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان یا مشتریان جدید خود هستید؟

بسیار خب! با طراحی یک کاور فیسبوک خوب برای خود می‌توانید توجه مخاطبان خود را جلب کرده و نیاز خود را برطرف کنید.

این 4 راهنمایی مفید به شما کمک می‌کند که چگونه یک کاور فیس بوک جالب طراحی کنید تا دیگران نتوانند چشم از آن بردارند.

1. دستورالعمل اولیه را بررسی کنید.

قبل از اینکه کار طراحی کاور خود را شروع کنید، بهتر است دستورالعمل های رسمی فیس بوک را مطالعه کنید تا بتوانید کار خود را روی اصول انجام دهید. اول از همه باید بدانید، عکسی که برای کاور خود استفاده می‌کنید یک عکس عمومی است. یعنی هر کسی که به صفحه فیس بوک شما مراجعه کند می‌تواند آن را ببیند.

دوم اینکه نمی‌توانید برای این کار از کسی کپی برداری کنید چون شما را از هدفتان دور می‌کند. توصیه ما به شما این است که از عکس یا طرح مختص خودتان استفاده کنید، چون عکسهای کپی شده علاوه بر تکراری بودن هر جای دیگری دیده می‌شوند و این باعث می‌شود که مخاطب شما را به طور خاص به خاطر نسپارد و آخرین نکته ای که باید بدانید این است که فیس بوک توصیه می‌کند که عکس کاور شما دارای 20% متن باشد تا در کادری که در نظر گرفته شده به خوبی نشان داده شود.

 
طراحی کاور

2.کاور فیس بوک خود را تنظیم کنید.

اندازه عکس مناسب برای کاور فیس بوک 315*851 پیکسل است. شما روانید عکس هایی بزرگتر از این اندازه استفاده کنید (مثلا عکس هایی با ارتفاع بیشتر که بتوان آن را کوچک کرد) اما عکس های کوچکتر از این اندازه مناسب نمی باشد. همانطور که گفتیم می‌توانید عکس خود را ببُرید (کراپ کنید) اما بهتر است که عکس یا طرح مورد نظرتان در همان اندازه استانداردی که فیس بوک برای کاور در نظر گرفته باشد. وقتی برای اولین بار کاور فیس بوک خود را خودتان طراحی می‌کنید می‌توانید از قالبی که برای طراحی آن ایجاد کردید بعدها برای عکس های دیگر خود هم استفاده کنید به این ترتیب برای ایجاد کاورهای بعدی خود با داشتن قالب آماده راه ساده تری در پیش خواهید داشت.

 
فتوشاپ

3.عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاور شما در صفحه فیس بوک مربوط به کارتان در مورد کسب و کار شما صحبت می‌کند. یعنی مخاطب با دیدن عکس کاور شما در نگاه اول هدف و نوع کار شما را در ذهن خود می آورد. راههای بسیاری برای طراحی کاوری گویا که نشان دهنده هدف شما باشد وجود دارد اما در حالت کلی بهترین راه این است که آن را ساده طراحی کنید تا موضوع مورد نظر شما را به وضوح نشان دهد و هدف اصلی را در میان شلوغی کمرنگ نکند. کاورهایی که طراحی ساده دارند تاثیر بیشتری گذاشته و بیشتر در خاطر مخاطب می مانند. ترجیحا جذابیت کاور خود را روی جنبه بصری آن گذاشته و از متن کمتری استفاده کنید. یک عکس چشم نواز و مرتبط با کار شما بهترین گزینه خواهد بود. دقت کنید تصاویری که انتخاب می‌کنید دارای کیفیت بالا باشد به علاوه سعی کنید تصویر شما افقی باشد تا برای تنظیم آن به دردسر نیافتید.

 
طراحی کاور فیسبوک

 

4.متن خود را اضافه کنید.

علی رقم محدودیت فیس بوک شما می‌توانید متن خود را به عکس اضافه کنید. همانطور که در بخش اول این مقاله اشاره کردیم فیس بوک در قسمت کاور فقط 20% متن در عکس را نشان می‌دهد، پس هنوز برای نوشتن متنی تاثیر گذار، مختصر و مفید امیدی هست. یک تیتر کوتاه، راه تماس برای مشتری و یا شعار کاری شما می‌تواند متن روی کاور شما باشد. توجه کنید، فقط یک متن کوتاه و بس! متنی که در عکس خود قرار می‌دهید برای جذاب بودن نیاز دارد در جای مناسبی از عکس شما قرار بگیرد و با فونت مناسب و خوانا نوشته شود و علاوه بر این باید با رنگی طراحی شود که با پس زمینه عکس تضاد داشته باشد و خواندن را برای مخاطب آسان کند.

 
کاور فیسبوک

 

کاور فیس بوک شما فقط یک عکس نیست! کاور فیس بوک شما فقط یک عکس عادی مثل بقیه عکس ها نیست، خصوصا اگر از صفحه فیس بوک خود به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود استفاده می‌کنید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که کاور صفحه فیس بوک شما اولین چیزی است که مخاطب در آن صفحه می بیند. پس از اولین نگاه مخاطبین خود بهترین استفاده را کرده و زیباترین خاطره را در ذهن آنان بر جای بگذارید. با سپاس از وقتی که برای خواندن این مطلب گذاشتید.

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کمپین چیست؟
کمپین چیست؟

کمپین مجموعه‌ای از فعالیت های برنامه ریزی شده است که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شود.

مطالعه مقاله
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله