بزرگترین تولید کنندگان برنج

مهسا موسوی / 10 اردیبهشت 1398

برنج که جزئی از گروه غلات محسوب می‌گردد یکی از مهمترین اقلام خوراکی در دنیا و به خصوص کشورهای آسیایی است. این گیاه که بخش بزرگی از وعده های غذایی افراد در سراسر جهان را تامین می‌کند تا امروز حدود 10 الی 12 هزار گونه از آن شناخته شده است که البته انواع مختلف برنج زیر گروه دو شاخه اصلی از آن به نام های برنج ایندیکا (برنج هندی) و برنج جاپونیکا (برنج ژاپنی) قرار می‌گیرند. برنج ژاپنی نسبت به برنج هندی ظاهری گرد و کوتاه داشته، هنگام پخت و پز آن خواهید دید که آب بیشتری را جذب می‌کند و یکی از خصوصیات آن این است که هر چه بیشتر جویده شود طعم شیرین تری دارد! در مجموع شواهد تاریخی حاکی از آن است که برنج اولین بار در چین کشت شده و کم کم از آسیای شرقی به دیگر نقاط آسیا منتقل شده و از طریق استعمارگرها به دیگر نقاط برده شده و گسترش یافته است.

برنج خارجی

 

میزان بسیار زیادی از برنج جهان در چین، هند، اندونزی، بنگلادش و ویتنام کشت می‌شود، به طوریکه این پنج کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده برنج در دنیا شناخته شده اند. از میان این همه انواع مختلف برنج، برنج ایرانی نیز یکی از موارد بسیار با کیفیت است که خود نیز انواع مختلفی دارد. از انواع برنج ایرانی می‌توان از برنج طارم، برنج شیرودی، برنج عنبربو که برنج بسیار مرغوب و خوش عطر و طعمی می‌باشد، برنج بینام، برنج سپیدرود، برنج لنجان که از برنج های معطر بوده و در اطراف اصفهان کشت شده و رنگی متمایل به زرد دارد که گفته می‌شود به دلیل کم آبی های اخیر کشت آن کاهش یافته است، برنج صدری دم سیاه و... نام برد.

برنج ایرانی

 

در ایران نیز بزرگترین تولید کننده برنج به ترتیب استان های مازندران، گیلان، فارس و خوزستان هستند که هر ساله میزان زیادی از اراضی خود را برای کشت برنج آماده سازی و نگهداری می‌کنند. چون کشاورزان در این مناطق میزان زیادی برنج کشت و تولید می‌کنند، هنگام برداشت آن به مشکلاتی مثل نگهداری برنج، انبار کردن برنج و یا حتی بسته بندی برنج بر می‌خورند.

 

بسته بندی برنج

به طوریکه گاها مجبور می‌شوند پس از برداشت، محصول را در فضای باز نگهداری کنند که این از لحاظ امنیت محصول کار درستی نیست زیرا آفاتی مثل حشرات و موش ها به سرعت به سراغ برنج آمده و آن را از بین خواهند برد. معمولا کشاورزان و تولید کنندگان برنج پس از برداشت محصول آن را در کیسه برنج قرار داده و در انبارها روی چهارپایه های فلزی و محکم نگهداری می‌کنند تا از دسترس موش ها و آفات برنج به دور بماند و بتوانند حاصل زحمت خود را به طور سالم و بی نقص به دست مصرف کننده برسانند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله