فرش ایرانی

مهسا موسوی / 24 فروردین 1398

قالی

 یا فرش که نوعی پوشش بافته شده از الیاف پنبه، پشم و یا ابریشم است که معمولاً جنبه زینتی و تزئینی داشته و برای پوشش زمین به کار می‌رود. این اثر ماندگار و ارزشمند هنری که از دیرباز به نام ایران منسوب شده و از فرش ایرانی در کتب و متون کهن نیز نام برده شده است. فرش ایرانی به دو صورت فرش ماشینی که بافته شده توسط ماشین های فرش بافی و دستگاه های مخصوص این کار است و فرش دستبافت که با دستان هنرمند قالیبافان ایرانی بافته شده و به بازار ارائه می گردد.

 

فرش ماشینی

 

 

اصولا فرش علاوه بر جنبه تزئینی و زیبایی که دارد برای مقاصد مختلف دیگری نیز استفاده می شود. از جمله مزایای استفاده از فرش به عنوان کفپوش کاستن صدای پاها به ویژه در خانه های آپارتمانی، عایق نسبی برای جلوگیری از انتقال سرما از کف زمین، ایجاد فضای راحت در یک اتاق به عنوان مکانی برای نشستن یا دراز کشیدن بر روی زمین یا برای مثال فضایی مناسب برای بازی کودکان می باشد. فرش ایرانی به عنوان معروف ترین فرش جهان نقش بسیار مهمی در صنعت فرش و صادرات آن دارد.

هنگام ارائه کالا به بازار چه در داخل کشور و چه در خارج با یک سهل انگاری کوچک در کار امکان دارد کالای شما آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نباشد در به همین صورت ارائه آن به مشتری نیز اماکن پذیر نبوده و شما را متحمل ضرر بزرگی کند.

فرش دستبافت ایرانی

 

حال برای اینکه فرش که جزء اقلام قیمتی و گرانبها محسوب می گردد را با این ارزش و اهمیت سالم و بدون نقص راهی بازار کرده و به دست مشتری برسانید نیاز به یک بسته بندی مقاوم و در عین حال شکیل و زیبا به وجود می آید. حتما در حجره فرش فروشی و بازار فرش به وفور کاورهای نایلونی فرش را دیده اید. کاور فرش نایلونی با اینکه گزینه به صرفه و مناسبی برای بسته بندی فرش به نظر می رسد اما در واقع به اندازه کافی از زیبایی بصری و مقاومت برخوردار نیست.

کاور فرش

کاور پارچه ای که به تازگی در بازار ارائه شده است گزینه نسبت به کاور نایلونی گزینه مناسب تری می باشد زیرا علاوه بر اینکه در حفاظت از محیط زیست نقش مهمی ایفا می کند از لحاظ شیک و زیبا بودن نیز بسیار شکیل تر و مناسب تر از کاور نایلونی است.

کاور فرش پارچه ای که از پارچه اسپان باند تهیه و دوخته شده است قابلیت چاپ پذیری داشته و تاجران فرش با چاپ نام تجاری و برند خود روی کاور فرش می توانند فرش برند خود را با بسته بندی منحصر بفرد و خاص ارائه کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تاریخچه اصالت فرش ایرانی
تاریخچه اصالت فرش ایرانی

فرش ایرانی بیانگر، اصالت و هنر ایرانی است. این هنر اصیل طی سالیان با هنر دست بافندگان زنده نگه‌داشته شده است.

مطالعه مقاله
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش

کاور فرش در جنس‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شود و بعضی از آن‌ها ممکن است طرز استفاده مخصوص به خودشان را داشته باشند که...

مطالعه مقاله
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش

هر انسان خانه‌داری مواد شوینده و تمیزکننده هر سطوحی ازجمله فرش را دارد؛ اما موقعیت‌هایی هم پیش می‌آید که این مواد تمام‌شده باشند یا...

مطالعه مقاله