طرز تهیه آرد برنج خانگی

مهسا موسوی / 18 فروردین 1398

گلوتن پروتئینی است که در گندم و جو یافت می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فراورده نهایی می‌گردد.

خريد کيسه اسپان باند

 

حدود 1 درصد از مردم جهان مبتلا به بیماری هستند که موجب ایجاد حساسیت نسبت به گلوتن می شود. این بیماری که سلیاک نام دارد عبارت است از نوعی واکنش ایمنی غیرطبیعی که پرزهای روده باریک آسیب دیده و در جذب مواد اختلال پیدا می کنند.

 

بسته بندی آرد برنج

 

افرادی که بیماری سلیاک مبتلا هستند مصرف نان کمتری دارند و به جای آن مصرف برنج خود را افزایش می دهند تا آن را جایگزین نان کرده و مواد مغذی و معدنی را از طریق آن دریافت کنند. این افراد برای پخت نان، کیک، شیرینی، حلوا و غیره آرد برنج را جایگزین آرد گندم می کنند تا از اختلالات ناشی از مصرف گلوتن در امان باشند.

نگهداری آرد

سه نوع آرد برنج وجود دارد:

آرد برنج قهوه ای، آرد برنج سفید و آرد برنج شیرین.

آرد برنج قهوه ای همانطور که از اسم آن پیداست از برنج قهوه ای تهیه می شود و روش تهیه آن مانند برنج سفید است و نوع آرد برنج شیرین به خاطر نشاسته ی بالایی که دارد خیلی مرسوم نیست.

حال برای اینکه آرد برنج سفید را خودتان در خانه تهیه کنید تا هم از سلامت آن مطمئن باشید و هم از لحاظ اقتصادی صرفه جویی کرده باشید یک راه حل ساده وجود دارد.

برای تهیه آرد برنج توصیه می شود از برنج ایرانی که دارای عطر و بوی بهتری نسبت به برنج خارجی است استفاده کنید. بهتر است از برنج نیم دانه که آسیاب کردن آن ساده تر است استفاده کنید. اگر برنج های مورد استفاده شما دانه کامل دارند بهتر است پس از این که خیس خوردند آن ها را بکوبید و سپس برای آرد کردن آن اقدام کنید.

 

تهیه و نگهداری آرد

 

برای شروع باید مقداری برنج که قصد دارید آن را به آرد برنج تبدیل کنید را با آب شُرب و بدون اینکه به آن نمک یا هر افزودنی دیگری اضافه کنید بشویید و به خوبی آبکشی کنید تا گرد و غبار آن شسته شود. بهتر است برنج شسته شده را به مدت 1 روز و یا چند ساعت در آب بخیسانید.

بعد از شستن برنج آن را در فضای باز و در معرض نور آفتاب قرار دهید تا فقط مقدار کمی از رطوبت آن باقی بماند.

دانه های برنج آماده شده را در مخلوط کن بریزید و برای اینکه آرد مرغوب تری داشته باشید دشتگاه مخلوط کن خود را روی بالاترین درجه تنظیم کنید تا دانه های برنج را به خوبی پودر کند. پس از اینکه برنج کاملا آسیاب شد بهتر است از الک ریز برای الک کردن آرد برنج استفاده کنید تا آرد یک دست تری داشته باشید.

حالا برای اینکه آرد برنج خانگی خود را ذخیره کرده و در جای مناسب نگهداری کنید لازم است برای آن بسته بندی مناسبی در نظر بگیرید.

بسته بندی آرد در کیسه های دو لایه راهی مناسب برای نگهداری آرد می باشد. این کیسه ها که رویه آن از جنس پارچه اسپان باند بوده و داخل آن یک لایه نایلونی از جنس مرغوب قرار می گیرد تا بتوانید آرد را بدون نفوذ رطوبت و حشرات بسته بندی و نگهداری نمایید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله