تاریخچه و بسته بندی چای

تورنگ / 10 دی 1397

چای یک نوشیدنی معطر است که معمولاً توسط ریختن آب داغ یا جوش بر روی برگ‌های آن تهیه‌شده انواع مختلفی دارد. این گیاه که عمدتاً در شرق آسیا کشت می‌شود پس از آب از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها بوده و به دلیل داشتن کافئین تا حدودی باعث نشاط می‌شود و پس از نوشیدن آن حس می‌کنید خستگی شما برطرف شده است.

چای به‌طورکلی بر اساس روش پردازش دسته‌بندی می‌شود؛ چای سفید، چای زرد، چای سبز، چای سیاه

بسته بندی انواع چای

در واقع تاریخچه مصرف چای به جنوب غربی چین برمی‌گردد که در آن زمان به‌عنوان یک نوشیدنی دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در طول دوره حکومت سلسله تانگ چینی چای به‌عنوان یک نوشیدنی تفریحی مورد استفاده قرار می‌گرفت و در آن زمان نوشیدن چای به سایر کشورهای شرق آسیا گسترش یافت.

در طول قرن هفدهم، نوشیدن چای در میان بریتانیایی‌ها شگفت‌انگیز بود، آن‌ها تولید و تجاری‌سازی این گیاه را در هند آغاز کردند. بر اساس آمار ترکیبی از تولیدات چین و هند 62٪ از منابع چای جهان را در سال 2016 عرضه کرده است.

اما در جهان مدرن امروز که تنوع محصولات بسیار زیاد است، یکی از اصلی‌ترین مواردی که باعث جذابیت یک محصول می‌شود بسته‌بندی آن است. ازاین‌رو این تنها چای نیست که برای قرن‌ها محبوب شده است، بلکه بسته‌بندی آن نیز تأثیر داشته و تاکنون آن را بسیار ویژه ساخته است.

بسته بندی چای

 

بهترین بسته‌بندی چای

خیلی از شرکت‌های بزرگ، بسته‌بندی‌های خاص و لوکس خود را با متریال فلزی انجام می‌دهند که البته بسیار زیبا و خاص است اما چندان مقرون به صرفه نیست و علاوه بر آن اگر مسائل مربوط به بازیافت رعایت نشود به طبیعت نیز آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

بسته بندی خلاقانه

برای مصارف خانگی این نوع بسته‌بندی چای با طرح اختصاصی و خلاقانه علاوه بر اینکه قابلیت بازیافت ساده‌تری دارد بسیار مقرون به صرفه نیز هست و برای مخاطب نیز جذاب‌تر خواهد بود.

برای رعایت امور بهداشتی و جلوگیری از نفوذ حشرات، رطوبت و نور به چای خشک نیز از یک لایه نایلونی (اصطلاحاً سلفون) برای بسته‌بندی چای استفاده می‌گردد که قابلیت چاپ پذیری در لایه بیرونی را دارد و شما می‌توانید برند خود را روی آن چاپ کنید که حتی زمانی که مشتری بسته‌بندی مقوایی و شکیل چای را دور می‌اندازد باز هم برند شما روی بسته‌بندی چای خودنمایی کرده و در ذهن مخاطب ماندگار شود.

نوعی دیگر از بسته‌بندی مناسب برای چای، بسته‌بندی چای با کیسه فوم رنگ می‌باشد. این نوع کیسه از پارچه‌های نبافته (نانوون یا اسپان باند) تهیه شده و برای بسته‌بندی خشکبار بسیار گزینه مناسبی بوده و مقرون به صرفه می‌باشد.

 

بسته بندی خلاقانه موادغذایی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که اثر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله