چاپ بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی

تورنگ / 4 دی 1400

جهت سفارش چاپ پلاستیک بسته بندی مواد غذایی و اطلاع از قیمت انواع پلاستیک بسته بندی مواد و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. جهت خرید انواع ملزومات بسته بندی غذا، جعبه مواد غذایی و پاکت مواد غذایی بر روی دکمه فروشگاه که لینک آن بالای همین صفحه قرار داده شده است کلیک کنید. تورنگ چاپ شرکت تولید کننده پلاستیک بسته بندی و چاپ بر روی آن است که با سابقه درخشان در این زمینه، شمارا در برندسازی محصولتان یاری می‌کند.

چاپ پلاستیکی بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی های پلاستیکی در زندگی همه ما وجود دارد. زباله‌های پلاستیکی در دریاهای جهان به مشکلی بزرگ برای محیط زیست تبدیل شده است. آلودگی عمومی و سراسری اقیانوس‌ها به‌وسیله پلاستیک گرچه به‌راحتی به چشم نمی‌آید اما مشکل بسیار بزرگی است. اخیرا کارشناسان تخمین زده‌اند که حدود پنج درصد تمام مواد مصنوعی‌‌ای که انسان‌ها در دنیا تولید می‌کنند سرانجام به‌عنوان زباله وارد دریا می‌شود. کیسه‌های پلاستیکی بین 100 تا 500 سال در محیط باقی مانند به‌همین‌دلیل کوچکترین زباله پلاستیکی در محیط زیست می‌تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد. .

چاپ پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

فواید بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی

بسته بندی پلاستیکی به دلیل چگالی کمتری که دارد، جایگزین قوطی های فلزی و شیشه ای شده است. علاوه بر آن شفاف بودن و مشخص بودن محصول باعث می‌شود که برای مشتری جذابیت داشته باشد اما اثرات مخرب آن چندین برابر سایر بسته بندی هاست اما این بسته بندی ها مشکلات زیادی هم برای سلامت انسان ها و هم برای محیط زیست ایجاد می‌کنند. اما با صنعتی شدن خوراکی‌ها ما ناگزیر به استفاده از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی هستیم.

چاپ لفاف بسته بندی مواد غذایی

مشاهده و خرید آنلاین سلفون بسته بندی

مضرات بسته بندی پلاستیکی

طبق نتایج به دست آمده از تحقیق و بررسی روی تعداد زیادی از خانم ها، بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی باعث نازایی در زنان می‌شود. بر اساس این گزارش، مصرف برخی غذاها در بسته بندی پلاستیکی روی سلامت زنان تاثیر اساسی دارد و نازایی، یائسگی زودرس و آسیب های احتمالی به بدن را در پی دارد.

بسته بندی پلاستیکی برای محیط زیست هم آسیب‌های زیادی دارد و تعداد زیادی از پرندگان به دلیل گیر افتادن داخل کیسه های پلاستیکی، دیگر نمی‌توانند پرواز کنند یا به دلیل پایه نفتی بودن، بعد از وارد شدن به آب و خاک مواد شیمیایی را به آن وارد می‌کنند.

بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی

مبارزه با بسته بندی پلاستیکی

اخیرا اتحادیه اروپا تصمیم گرفت 4 نوع محصول پلاستیکی یک بار مصرف را ممنوع کند. این کار هم میزان ورود پلاستیک به محیط زیست را کاهش می‌دهد و هم باعث کاهش اثرات مخرب آن بر سطح زندگی انسان ها می‌شود. مواردی که در بسته بندی پلاستیکی با ممنوعیت مواجه شدند، نی پلاستیکی، قاشق یکبار مصرف، چاقو یکبارمصرف و چنگال یکبار مصرف، ظروف یک بار مصرف و گوش پاک کن هستند. امید است که با این کار، شاهد کاهش زباله‌های پلاستیکی باشیم. این تصمیم زمانی گرفته شد که کشورهای اروپایی سالانه 26 میلیون تن مواد پلاستیکی را دور می‌ریختند.فرانسه هم تصمیم گرفت تا با افزایش قیمت پلاستیک های غیر بازیافتی، مصرف این محصولات را در کشورش کاهش دهد.

چاپ پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

مشاهده و خرید سلفون بسته بندی

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) ایمنی تمامی پلاستیک هایی که در بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود را تنظیم می کند. لیستی از این مواد تایید شده را می‌توان در پایگاه داده FDA یافت. البته در سال های اخیر محققان تلاش زیادی کردند تا از مواد پلاستیکی بازیافت داشته باشند و مواد جدیدی را در ساخت این محصولات استفاده کنند تا کمترین آسیب را به محیط وارد کنند. کیسه هایی که از مواد بازیافتی تولید می‌شوند، امروزه کم استفاده می‌شوند اما کاربرد زیادی در صنعت بسته بندی دارند. خاصیت این کیسه ها این است که مانع ورود رطوبت به داخل کیسه می‌شود و مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند و مواد غذایی داخل آن فاسد نمی‌شوند.

 

چاپ پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی پلاستیکی

مشاهده و خرید آنلاین نایلون بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله