چطور خریدار برنج باشیم؟

تورنگ / 17 آذر 1397

امروزه به دلیل تنوعی که در تولید برنج ها به وجود آمده است، شناخت برنج خوب و با کیفیت که طعم و عطر خوبی داشته باشد، سخت است و شاید برای تان پیش آمده باشد که وقتی برای خرید برنج می روید، ندانید کدام مدل را باید انتخاب کنید یا پخت کدام برنج بهتر است.

اولین سوالی که در هنگام خرید برنج پیش می آید، این است که برنج ایرانی یا برنج خارجی؟

جواب این سوال کاملا واضح است. برنج ایرانی عطر، طعم و کیفیت بالاتری دارد اما برنج خارجی ارزان تر است و ارزان بودن آن باعث ایجاد مزیت رقابتی می‌شود. اما چیزی که باید بدانید این است که برنج هایی که در کشور ما کشت و فروخته می‌شود، چون برنج هایی هستند که در حین پخت به خوبی قد می‌کشند، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند این برنج ها را خریداری کنند.

خرید برنج ایرانی

در هنگام پخت برنج چه چیزی مهم تر است؟ عطر و طعم برنج یا اندازه و قد برنج؟

این موضوع کاملا سلیقه ایست اما بیشتر افرادی که از برنج خارجی استفاده می‌کنند، سعی می‌کنند با روغن های حیوانی یا با بوی غذاها برنج شان را طعم دار کنند.

این کار نشان می‌دهد که عطر و طعم موضوعی انکار نشدنی ست و حتی اگر برنج شما عطر و طعم خوبی نداشته باشد، فردی که برنج را می پزد، می‌خواهد که عطر و طعم خوبی به آن بدهد.

تشخیص برنج قدیمی از جدید

تشخیص برنجی که تازه کشت شده است از برنجی که قدیمی تر است، کار سختی نیست. برنج قدیمی سفت تر و سخت تر است. برنج هر چه قدیمی تر باشد، تیره تر است. اما اگر می‌خواهید بدانید که برنج قدیمی بهتر است یا جدید؟ اگر با عطر برنج جدید مشکلی ندارید، می‌توانید از برنج جدید استفاده کنید و اگر دوست دارید برنج هنگام پخت به خوبی ری کند (زیاد شدن حجم برنج)، باید از برنج قدیمی استفاده کنید.

برنج کشت اول باشد یا دوم؟

کشت اول برنج در فروردین ماه انجام می‌شود و در مرداد ماه برداشت می‌شود و کشت دوم برنج در فصل پاییز انجام می‌شود و برداشت می‌شود. برنج کشت دوم عطر و طعم بهتری نسبت به کشت اول دارد و قاعدتا گران تر است.

برنج یک دست یا مخلوط؟

اگر برنج یک دست نباشد پخت آن سخت تر می‌شود به همین دلیل در هنگام خرید باید دقت کنید که برنجی که می‌خرید کاملا یک دست باشد. برای تشخیص یک مشت از برنج را در کف دستتان بگیرید و به دقت آن را بررسی کنید. اگر در میان برنج ها شکل شان تفاوتی نداشت و همه یک اندازه بودند، یعنی برنج شما یک دست است. بین برنج ها برنج شکسته یا خرد شده نباشد چون برنج های شکسته کیفیت کمتری دارند.

برنج ایرانی

با کمک موارد گفته شده می‌توانید به راحتی برنجی که مد نظرتان هست را تشخیص دهید و خریداری کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله