NFC تکنولوژی موثر در صنعت بسته بندی

تورنگ / 7 آذر 1397

استفاده از تکنولوژی و راحت تر شدن زندگی برای اغلب مردم امری خوشایند است و دائما به دنبال استفاده از راهی هستند تا زندگی خود را راحت تر مدیریت کنند و کمتر درگیر کلیشه های زندگی پیش از تکنولوژی شوند. در سال های گذشته سازمان هایی که اسم و رسم خوبی دارند و از اعتبار بالایی برخوردارند، علاقه پیدا کردند تا از بسته بندی های هوشمند استفاده کنند. با استفاده از بارکد ها و کدهای QR (کدهایی که با اسکن کردن آن ها می توان سریعا پاسخ مورد نظر را دریافت کرد که به شکل یک مربع است که سه گوشه آن مربع های کوچکتر سیاه و سفید دارد) میتوان قدم بزرگی در صنعت بسته بندی برداشت.

محققان به دنبال این هستند که با استفاده از تکنولوژی NFC بتوانند پیشرفت های قابل توجهی را در این صنعت رقم بزنند. اما ممکن است بپرسید تکنولوژی NFC چیست و چه کاربردی در صنعت بسته بندی دارد؟

NFC برگرفته شده از اصطلاح Near Field Communication به معنای ارتباط از راه نزدیک است و همان طور که از نامش مشخص است، می تواند ارتباط دستگاه هایی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند را فراهم کند. مثلا فرض کنید شما وارد یک فروشگاه مواد غذایی شده اید و یک پاستا برداشته اید و با استفاده از تکنولوژی NFC می‌توانید اطلاعاتی در مورد آن و حتی نحوه پخت آن را بفهمید. این تکنولوژی به کمک اینترنت اشیا به زودی به صنعت بسته بندی خصوصا بسته بندی مواد غذایی وارد می‌شود و کمک می‌کند تا یخچال ها و فریزرها از موادی که لازم است پر شود و موادی که احتیاجی به آن‌ها ندارید، دیگر خریداری نشود. ایده بسته بندی هوشمند باعث می‌شود تا شرکت ها و صنایع بسته بندی به یک ارتباط مسالمت آمیز دست پیدا کنند و به سمت پیشرفته شدن و فروش دقیق و درست محصولات نزدیک شوند.

 

تکنولوژی NFC

کاربرد NFC در صنعت بسته بندی مواد غذایی

مصرف کنندگان می‌توانند تراشه های NFC که روی بسته بندی ها تعبیه شده است را اسکن کنند و اطلاعات لازم در خصوص مواد تشکیل دهنده یا نحوه پخت محصول را ببینند. این موضوع به راحتی اعتماد مصرف کننده به برند تجاری را بالا می‌برد چون اطلاعات را به صورت صحیح و بدون کم و کاست در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

NFC این قابلیت را دارد که به مصرف کننده هشدار دهد که یک محصول در حال تمام شدن است و باید مجدد آن را خریداری کند. با این کار حس وفاداری مشتری را ترغیب می‌شود و از رقبا پیشی می‌گیرد.

می‌توان از تکنولوژی NFC استفاده کرد تا تاریخ انقضای محصول را به مشتری گوشزد کند و اینجاست که متوجه می‌شویم این تکنولوژی چقدر در جلوگیری از فساد مواد غذایی می تواند موثر باشد و مصرف کننده بر اساس تشخیص دهد که چقدر به یک محصول نیاز دارد.

 

تکنولوژی NFC در بسته بندی مواد غذایی

لطف دیگری که این تکنولوژی به صنعت بسته بندی مواد غذایی می‌کند این است که مشتری را آسوده خاطر می‌کند که محصولی که خریده است، چه اعتبار و اصالتی دارد. سلامت و کیفیت ماده غذایی کاملا مشخص می‌شود و نمونه های اصلی از نمونه های تقلبی آن کاملا تفکیک می‌شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله