بسته بندی غذا | جعبه مواد غذایی و پاکت بسته بندی مواد غذایی

ملیحه غفاری / 6 آبان 1400

جهت سفارش طراحی بسته بندی غذا و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. جهت خرید انواع ملزومات بسته بندی غذا، جعبه مواد غذایی و پاکت مواد غذایی بر روی دکمه فروشگاه که لینک آن بالای همین صفحه قرار داده شده است کلیک کنید.

پاکت مواد غذایی

مشاهده و خريد پاکت بیرون بر فست فود و پيتزا

صنعت بسته بندی غذایی صنعتی بوده که همیشه در حال رشد بوده و شرکت ها همیشه به دنبال راهی بودند تا از طریق آن، مصرف‌کنندگان را به برند شان علاقه‌مند کنند. رقابت بالا در این عرصه باعث شده تا برندهای تجاری علاوه بر طعم و رنگ مواد غذایی شان، به فکر طراحی و بسته بندی محصولاتشان هم باشند.

پاکت مواد غذایی

مشاهده و خريد آنلاين پاکت کرافت

دستورالعمل ها یک عضو لاینفک روی بسته بندی غذا هستند. طی تحقیقاتی که اخیرا برای بسته بندی غذا انجام شده است، بالغ بر 80 درصد مشتریان گفته اند دوست دارند دستورالعمل استفاده از محصول را روی بسته بندی ببینند. بر اساس دستورالعمل راحت تر می‌توانند تصمیم بگیرند که محصول را بخرند یا نه. در دستورالعمل باید تاریخ انقضا و ارزش غذایی هم نوشته شود. برخی از این اطلاعات اجباری هستند و باید حتما روی بسته بندی مطرح شود. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه چاپ و بسته بندی  امکان چاپ دستورالعمل‌‌ها بر روی جعبه مواد غذایی و پاکت مواد غذایی وجود دارد.

جعبه مواد غذایی

اکنون که متوجه شدید ارزش دستورالعمل روی بسته بندی چقدر زیاد است، می‌توانید از راهکارهایی برای جذاب تر کردن آن هم استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید با یک شعار جذاب بر روی جعبه مواد غذایی یا پاکت مواد غذایی مشتری را جذب کنید و به سمت دستورالعمل هدایت کنید. این اطلاعات باید شفاف و واضح باشد. هیچ دلیلی ندارد شما اطلاعات مبهم در اختیار مصرف کننده قرار دهید.

مشاهده و خريد آنلاين جعبه همبرگر

جعبه مواد غذایی

بافت بسته بندی غذا

بافت بسته بندی می‌تواند براق، شفاف، دانه ریز، دانه درشت و... باشد. بافت‌های بسته بندی یکسان نیستند و شما می‌توانید برای هر طرح از بافت مخصوص خودش استفاده کنید. مثلا شما برای بسته بندی قهوه باید از بافتی استفاده کنید که داخل آن مشخص باشد. چون مصرف‌کننده دوست دارد تازگی محصول را ببیند.

بسته بندی غذا

 

امنیت بسته بندی غذا

در صنعت، صادرات یک موضوع کاملا جا افتاده است و بیشتر تولید کنندگان علاقه دارند تا محصولاتشان را به خارج از کشورشان صادر کنند. بیشتر محصولاتی که صادر می‌شوند، مسافت زیادی را طی می‌کنند تا به کشور مقصد برسند. به همین دلیل بسته بندی محصولات باید امنیت لازم را داشته باشد تا محصول پس از طی مسافت زیاد، دچار آسیب دیدگی یا فاسد شدن نشود. مثلا طراحی بسته بندی قهوه باید طوری باشد که طراوت محصول را در حین حمل‌ونقل حفظ کند و در عین حال مقاومت لازم را داشته باشد تا در برابر آسیب‌هایی احتمالی، مشکلی برای محصول پیش نیاید.

مشاهده و خريد آنلاين پاکت زيپ دار و پنجره دار

بسته بندی غذا

توجه به رقبا در بسته بندی غذا

رقبای شما می‌توانند مهم ترین منابع برای دسترسی به اطلاعاتی باشند که شما نیاز دارید. حتی اگر رقیب شما در کارش شکست هم بخورد، شما می‌توانید به اطلاعات جامعی در این زمینه دست پیدا کنید. می‌توانید با مطالعه علت شکست آن ها به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید و راه آن‌ها را نروید. چیزی که میان رقبای صنعت غذا خیلی شایع است، جنگ میان برند های تجاری ست. این جنگ می‌تواند باعث بهبود محصول شود. شما می‌توانید بسته بندی غذا رقبایتان را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهید. اگر به موفقیت رسیده است یا نه، حتما به طراحی انجام شده توجه کنید.

طراحی بسته بندی مواد غذایی

 

در پایان می‌توان گفت که کیفیت محصول نقش مهمی دارند اما تاثیر بسته بندی غذا را هیچ گاه دست کم نگیرید. طراحی بسته بندی غذا می‌تواند باعث جذابیت بیشتر شود و توجه مصرف‌کننده را جلب کند.

 

بسته بندی غذا

پاکت مواد غذایی

جعبه مواد غذایی

بسته بندی غذا


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله