ایده هایی برای طراحی بسته بندی (2)

تورنگ / 2 آبان 1397

طراحی بسته بندی خاص کمک می‌کند تا شما وارد بازار رقابتی قرار بگیرید و با رقبای بزرگی که در صنعت شما مشغول به کار هستند، رقابت کنید. چون امروزه همه در پی پیدا کردن راه هایی برای ایجاد تنوع در طرح و رنگ محصولاتشان هستند. در مقاله قبل به ایده هایی در مورد طراحی بسته بندی اشاره کردیم. در این مقاله به ادامه آن ایده ها می پردازیم تا چگونه بسته بندی زیباتر و مورد پسند مشتری را روانه بازار کنید.

بعد از آن که طرح روی بسته بندیتان را انتخاب کردید، آن را به تعداد کم و محدود وارد بازار کنید تا عکس العمل مشتریان را ببینید. حتی می‌توانید تیم تحقیق و توسعه شرکت تان را به فروشگاه ها بفرستید تا از آن ها در مورد رنگ و طرح محصول تان سوال کنند.

طراحی بسته بندی

قوانین و عرف را بشکنید و یکنواختی را در کارهایتان از بین ببرید. طرحی ایجاد کنید که مشتری ابتدا با دیدن آن شوکه شود و پس از آن فکر کند که چه ایده جالبی!

بسته بندی خلاقانه

از مواد طبیعی استفاده کنید. مصرف کنندگان امروزه بیشتر به دنبال استفاده از محصولاتی هستند که آسیب کمتری به محیط زیست برساند. به همین دلیل اگر شما در بسته بندی تان از مواد طبیعی استفاده کنید، می‌توانید خود را به عنوان یک برند حامی محیط زیست مطرح کنید.

بسته بندی محصول

بسته بندی را خلاق طراحی کنید. از تمام راه هایی که باعث می‌شود بسته بندی محصول شما خلاق تر به نظر برسد، استفاده کنید. مثلا می‌توانید برای طراحی لوازم موسیقی از نت ها کمک بگیرید.

بسته بندی خلاقانه

در طراحی ترسی نداشته باشید. محصول شما حتی اگر چیزی مضری است، با طراحیتان به مصرف کننده هشدار دهید. این کار جذابیت و صداقت را با هم به محصول شما هدیه می‌دهد.

بسته بندی محصول

گاهی اوقات توجه مشتری را به سمت محصولتان جلب کنید. اگر توجه مشتری با عکس جلب نمی‌شود، با فونت درشت تر و استفاده از کلمات بزرگ این کار را بکنید. همیشه راهی پیدا کنید که مشتری به راحتی از کنار محصول شما عبور نکند.

بسته بندی مواد غذایی

 

به کار بردن یک بافت خاص یا سطح برجسته باعث می‌شود مصرف کننده به سایر ویژگی های محصول شما هم فکر کند. می‌توانید سطح نوشته های تان را برجسته کنید یا قسمتی از عکسی که در طراحی بسته بندی محصول تان استفاده کردید، برجسته باشد.

بسته بندی محصولات

از ایده های خنده دار استفاده کنید. برخی از طراحان بزرگ دنیا اعتقاد دارند زمانی که شما از ایده های خنده دار در طراحی استفاده می‌کنید، مصرف کننده توجه بیشتری خواهد کرد.

ایده طراحی بسته بندی

یکی از کارهایی که اعتماد مصرف کننده را به همراه دارد، استفاده از بسته بندی هایی است که محصول را به طور واضح و شفاف نشان می‌دهد و مشتری به وضوح می‌بیند که در حال خریدن چه چیزی است.

بسته بندی شفاف

حتی زمانی که شما یک بسته بندی زیبا با کیفیت عالی برای محصول خود دارید، باید طراحی دیگری مد نظر داشته باشید تا توسط آن مشتری را تحت تاثیر قرار دهید و با استفاده از این ایده ها می‌توانید طراحی بهتری داشته باشید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله