تغییر رنگ طراحی بسته بندی (2)

نورا هاشمی / 24 مهر 1397

درمقاله قبل به نکاتی در مورد تغییر رنگ در طراحی بسته بندی پرداختیم و یکسری عواملی را مطرح کردیم. در این مقاله قصد داریم عوامل دیگر و لزوم تغییر رنگ را مطرح کنیم و ببینیم چه کالاهایی چه نوع رنگی در بسته بندی شان باید داشته باشند. ما را در این مقاله همراهی کنید.

هنگامی که شما محصولی را به بازار عرضه می‌کنید، زمانی فرا می‌رسد که احساس می‌کنید باید کلیشه های قبلی را رها کنید و سبک و سیاق جدیدی را برای عرضه محصولاتتان در پیش بگیرید. بهترین راه برای ایجاد تغییر سبک، تغییر رنگ طراحی بسته بندی شماست. شما با رنگ ها راحت تر می‌توانید مشتری را متوجه تغییر شکل و شمایل بسته بندی تان کنید.

بسته بندی محصول

ممکن است پس از گذشت مدت زمانی به این نتیجه برسید که طراحی در نظر گرفته شده ساده است و احتیاج دارید نمونه خلاق تری به کار ببرید. برای این کار تغییر رنگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما هیچ گاه طوری تغییر ندهید که مشتری فکر کند یک محصول جدید است و برند شما را نشناسد. همیشه چند رنگ ثابت برای بسته بندی محصول تان در نظر داشته باشید.

بسته بندی محصول را با بوم نقاشی اشتباه نگیرید. بسته بندی محصول شما باید زیبا و تحسین برانگیز باشد. شما نباید از رنگ های زیادی برای بسته بندی محصول تان استفاده کنید، بلکه باید از رنگ های مناسب استفاده کنید. شناخت رنگ ها و زیبایی شناسی به شما کمک می‌کند انتخاب مناسبی برای طراحی محصول تان داشته باشید.

تغییر رنگ بسته بندی

گاهی تنها تغییر یک یا دو رنگ می‌تواند باعث شود شما از طرح قدیمی و کلیشه ای خود فاصله بگیرید و بسته بندی خود را به روز کنید. رنگ ها دید های خاصی به مشتری می‌دهند. پس از تحقیقات فراوان در این زمینه، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از رنگ های خنثی و رنگ آبی باعث سادگی در طراحی می‌شود. رنگ مشکی بسته بندی را شکیل و سنگین جلوه می‌دهد و به بسته بندی شکوه می‌بخشد. رنگ های جیغ معمولا حالت فانتزی به بسته بندی می‌دهد و اگر محصول شما برای یک کودک طراحی شده است یا حالت فانتزی و خاص دارد، می‌توانید از رنگ های جیغ استفاده کنید.

رنگ بسته بندی

رنگ ارغوانی، زرشکی و سورمه ای مانند مشکی جلال و شکوه به بسته بندی می‌دهد و در کل می‌توان این طور نتیجه گیری کند که رنگ هایی که در طیف سرد قرار می‌گیرند، مناسب بسته بندی برای کالا های مردانه هستند و رنگ هایی که در طیف گرم قرار می‌گیرند، به دلیل ملایمتی که دارند، مناسب بسته بندی برای کالاهای مخصوص بانوان هستند. اگر کالایی هم مختص بانوان است و هم مختص آقایان، می‌توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل

بسته ‌بندی پاستیل نه‌تنها نقش مهمی در حفظ تازگی و کیفیت این محصول دارد، بلکه به‌عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی نیز عمل می‌کند. طراحی‌های رنگارنگ و جذاب بسته ‌بندی می‌توانند...

مطالعه مقاله
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک

بسته ‌بندی زرشک، همانند سایر محصولات خشک و خوراکی، نقش حیاتی در حفظ کیفیت، طول عمر و جذابیت محصول برای مصرف‌کننده دارد. زرشک به دلیل طعم ترش و مزایای تغذیه‌ای خود...

مطالعه مقاله