تغییر رنگ طراحی بسته بندی؟ (1)

تورنگ / 24 مهر 1397

یکی از عناصری که باعث جلب نظر مشتری می‌شود و باعث می‌شود یکی از عناصر مهم در امر برند سازی باشد، رنگ بسته بندی است. اگر به این نتیجه رسیده اید که باید رنگ بسته بندی محصول تان را تغییر دهید، باید زمان زیادی را صرف کنید تا تمام ریزه کاری ها را بسنجید. انتخاب رنگ مناسب برای طراحی بسته بندی می‌تواند پلی باشد که شما را به اوج برساند و ارتباط خوبی میان شما و مشتری ایجاد کند. در عین حال اگر رنگ بسته بندی شما مطابق با معیار ها و قوانین نباشد، باعث می‌شود تمام زحمات شما را به باد دهد.

رنگ بسته بندی

ما در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا تغییر رنگ در طراحی بسته بندی محصول امری درست است یا و چه زمانی می‌توان رنگ بسته بندی را تغییر داد. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. رنگ هایی که انتخاب می‌کنید باید رنگ هایی باشند که نظر مخاطب را جذب می‌کنند، به همین دلیل مهم است که طیف رنگی مناسب و هارمونی رنگ ها را به دقت بررسی کنید. نوع رنگ های انتخاب شده مهم هستند و نماد هایی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال اگر شما از رنگ سبز در کارتان استفاده کرده اید و این رنگ به عنوان رنگ زمینه بسته بندی محصول شماست، نشان می‌دهد که شما برای محیط زیست اهمیت قائل هستید. پس باید به رنگ هایی که استفاده کنید و پیامی که هر رنگ همراه خود دارد، توجه کنید.

بسته بندی محصول

در مورد مشتریانی که دارید تحقیق کنید، خیلی راحت از طریق نرم افزارهای گوگل می‌توانید متوجه شوید که مشتریان شما چه علایقی دارند و چه چیزهایی برای شان مهم است و بر این اساس می‌توانید بررسی کنید که رنگ هایی که استفاده می‌کنید، مطابق سلیقه آن‌ها هست یا خیر. رنگ یک بسته بندی نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد و شما نیاز دارید برای تنوع یا برای به روز کردن خود با دنیای امروزی از تغییر رنگ در بسته بندی محصولتان استفاده کنید. چیزی که 10 سال پیش برای مشتریان جذاب بود و باعث می‌شود آن را ترغیب کند که از شما خرید کنند، امروزه دیگر نیست. پس از گذشت یک دهه و یا حتی کمتر، از عرضه محصول تان، باید به فکر باشید که رنگ آن را تغییر دهید و با طراحی جدید محصول تان را به بازار بفرستید.

تغییر رنگ بسته بندی

همسو کردن طراحی بسته بندی محصول تان با سلیقه مشتری کمک شایانی می‌کند که فروش محصول تان بهتر شود. حتی شرکت هایی که بزرگ هستند و جزء 10 برند مطرح دنیا در زمینه فروش محصول هستند هم پس از گذشت چند وقت رنگ بسته بندی محصولات شان را تغییر می‌دهند و مطابق با سلیقه مشتری آن را طراحی می‌کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل

بسته ‌بندی پاستیل نه‌تنها نقش مهمی در حفظ تازگی و کیفیت این محصول دارد، بلکه به‌عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی نیز عمل می‌کند. طراحی‌های رنگارنگ و جذاب بسته ‌بندی می‌توانند...

مطالعه مقاله
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک

بسته ‌بندی زرشک، همانند سایر محصولات خشک و خوراکی، نقش حیاتی در حفظ کیفیت، طول عمر و جذابیت محصول برای مصرف‌کننده دارد. زرشک به دلیل طعم ترش و مزایای تغذیه‌ای خود...

مطالعه مقاله