نکات طلایی در طراحی بسته بندی (1)

تورنگ / 18 مهر 1397

بسته بندی محصولات برای حفاظت بیشتر از محصولات و نگهداری آن هاست. زمانی که شما از ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات تان استفاده می‌کنید، در واقع مشتری را وادار می‌کنید تا چند ثانیه بیشتر به دیدن محصول شما در قفسه فروشگاه بپردازد. در طراحی بسته بندی محصول هم باید از این ایده ها استفاده کنید تا مصرف کننده به راحتی از کنار محصول شما رد نشود. چیزی که یک شرکت طراحی بسته بندی خوب همواره به آن می پردازد، این است که با استفاده از سلایق مشتری، بسته بندی محصولات خود را به روز کند.

در این مقاله می خواهیم نکاتی طلایی مطرح کنیم تا یک شرکت طراحی بسته بندی با استفاده از آن، به یک بسته بندی مناسب برای محصول خود دست پیدا کند.

از رنگ و قلم مناسب استفاده کنید

ترکیب های رنگی به کار رفته در طراحی بسته بندی باید مناسب خود محصول باشد. یک طراح خوب می‌داند که چه ترکیب رنگی هایی کنار هم بهتر است و مناسب محصول شماست. از فونت مناسب استفاده کنید. فونتی که استفاده می‌کنید، نه باید خیلی درشت باشد که مشتری به جای خود بسته بندی و محصول شما به فونت آن توجه کند و نه خیلی ریز باشد تا مشتری برای دیدن آن دچار مشکل شود. از فونت های فانتزی برای نوشتن روی بسته بندی استفاده نکنید. این فونت ها شاید برای برخی افراد جذاب باشند اما خواندن را سخت تر می‌کنند.

بسته بندی محصول

برچسب روی محصول واضح باشد

برچسبی که قرار است روی بسته بندی محصول قرار گیرد، هم باید در مکان مناسبی درج شود و هم باید واضح باشد تا مصرف کننده برای دیدن اطلاعات لازم مجبور نشود تمام بسته بندی را جستجو کند. چون معمولا مشتریان شروع به مقایسه محصولات با یکدیگر می‌کنند و زمانی که اطلاعات لازم را روی بسته بندی محصولات شما نبینند، خیلی راحت آن را داخل قفسه فروشگاه قرار می‌دهند و به سراغ محصول دیگری می روند.

برچسب بسته بندی

از تصاویر مناسب استفاده کنید

تصاویری استفاده کنید که کیفیت خوبی داشته باشند و رزولوشن آن ها بالا باشد. تصاویر استفاده شده روی بسته بندی محصول می‌تواند کاریکاتور، عکس خود محصول، یا یک عکس دیگر باشد اما حتما باید با محصول شما در تناسب باشد. اگر عکسی که انتخاب می‌کنید با عکس داخل محصول یکی نباشد و فقط یک عکس تزیینی باشد، مصرف کننده را دچار سردرگمی می‌کنید و پس از استفاده از محصول شما، دیگر به برند شما اعتماد نخواهد کرد.

عکس بسته بندی

ذهن مخاطب را بخوانید

اگر شما یک شرکت طراحی بسته بندی هستید و می‌خواهید برای یک ساندویچ هات داگ از تصویر سگ استفاده کنید، ممکن است مشتری را به اشتباه بیندازید و او تصور کند این ساندویچ از گوشت سگ تهیه شده است. پس همیشه سعی کنید بتوانید ذهن مخاطب را بخوانید تا از طراحی بسته بندی های مناسب استفاده کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
علی غلامی،

سلام خانم یعقوبی مقاله فوق العاده کاربردی بود اما یک سوال؛ چطور و از کجا میتونیم طرح هایی مانند طرح بسته بندی جذاب "Apple Chips" که در بالا هست برای محصولاتمان سفارش بدهیم؟ ممنون


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله