چینش بسته بندی کتاب

تورنگ / 15 مهر 1397

همان طور که در مقاله قبل در مورد ترفند های مربوط به بسته بندی کتاب در حین اسباب کشی آگاه شدید، باید به نحوه چینش آن‌ها هم در جعبه های بسته بندی آشنا شوید تا ایمن ترین راه را برای جابجایی کتاب های تان انتخاب کنید. در این مقاله درباره نحوه چینش بسته بندی کتاب ها صحبت می‌کنیم و راه هایی را حفظ سلامت کتاب های تان پیشنهاد می‌کنیم.

برای این که کتاب های تان را به سلامت بسته بندی کنید، می‌توانید از چند راه استفاده کنید.

روش ایستاده (Upright):

در این روش کتاب ها را به صورت ایستاده داخل کارتن بسته بندی قرار دهید. یعنی کتاب ها را به صورت عمودی به دیواره کارتن بسته بندی بچسبانید. برای این که کتاب های تان آسیب نبیند، خیلی آن‌ها را به صورت فشرده قرار ندهید. تمام فضا های خالی را هم می‌توانید با نایلون حباب دار پر کنید و یا کاغذ های باطله را مچاله کنید و داخل فضا های خالی قرار دهید.

بسته بندی کتاب

روش خوابیده ()

یکی از بهترین نوع های بسته بندی همین روش است. در این روش می‌توانید کتاب های سنگین تر و یا قطر بیشتر را در کف کارتن بسته بندی قرار دهید و سپس باقی کتاب ها را به شکل خوابیده روی آن‌ها قرار دهید و فضای اضافی را با نایلون حباب دار یا کاغذ باطله یا نایلون های حاوی هوا پر کنید تا آسیبی به کتاب ها وارد نشود.

روش رو به پایین (spine down)

در این روش می‌توانید قسمتی که عنوان کتاب یا ستون کتاب نامیده می‌شود (بغل یا دیواره کتاب) را رو به پایین قرار دهید و باقی کتاب ها را به همین شکل در کارتن بسته بندی قرار دهید. این روش ممکن است کمی زمان بر باشد چون باید کتاب هایی را انتخاب کنید که از نظر ارتفاع به یک اندازه باشند و سپس روی آن‌ها را با لایه ای از نایلون حباب دار یا کاغذ باطله بپوشانید و سپس کتاب های بعدی را روی آن قرار دهید.

بسته بندی محصول

چیزی که در بسته بندی کتاب بیشتر از هر چیزی مهم است، این است که در حین حمل و نقل مشکلی برای کتاب های گران قیمت و ارزشمند یا کتاب هایی که مورد علاقه ست، پیش نیاید و بتوان به بهترین شکل از آن‌ها محافظت کرد. سلامت فیزیکی کتاب ها در حین بسته بندی باید تامین شود و استفاده از ترفند هایی که در این مقاله و مقاله قبل ذکر شد، کمک می‌کند فرآیند اسباب کشی برای کتاب ها با ایمنی کامل انجام شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله