بسته بندی کتاب به شیوه صحیح در اسباب کشی

تورنگ / 14 مهر 1397

برای بسته بندی کتاب ها در حین اسباب کشی چه ترفند هایی استفاده می‌کنید؟ کتاب ها را داخل کارتن می‌گذارید و سرش را می بندید؟ سلامت کتاب های تان را چطور تضمین می‌کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید در زمان اسباب کشی کتاب های تان را به شیوه درست و تضمین شده بسته بندی کنید.

خیلی از افراد هستند که به کتاب هایشان علاقه خاصی دارند و حتی برخی کتب نفیس را در کتاب خانه شان نگهداری می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا در زمان اسباب کشی یکی از دغدغه های شان محافظت از آن ها باشد و به چیزی که فکر می‌کنند این است که در زمان اسباب کشی چطور می‌توان تمامی کتاب ها را بدون هیچ گونه آسیبی جابجا کرد؟ ترفند های زیر را به کار ببرید تا راحت تر و بدون هیچ مشکلی کتاب های تان را جابجا کنید.

بسته بندی کتاب

استفاده از جعبه های مختص اسباب کشی

می‌توانید از جعبه هایی استفاده کنید که مختص اسباب کشی هستند و به دلیل مقاومت و ضخامت بالایی که دارند، مانع جذب سریع رطوبت و انتقال آن به داخل جعبه می‌شوند. این جعبه ها برای بسته بندی کتاب بسیار مناسب هستند چون کتاب ها را از آسیب هایی مانند باد و باران و گرد و خاک حفظ می‌کنند.

استفاده از چسب پهن

برای این که بتوانید جعبه مورد استفاده تان را مقاوم تر کنید و درزهایی که دارد را بپوشانید، از چسب پهن استفاده کنید. تمام درزهای کارتن را با چسب پهن بپوشانید و در حین حمل و نقل کارتن شما باز نشود و محتویات داخلش به بیرون نریزد.

استفاده از کاغذ های باطله

از کاغذ های باطله می‌توانید دور کتاب های تان استفاده کنید. مخصوصا برای کتاب هایی که نفیس هستند و نباید به آن ها آسیبی وارد شود، حتما با کاغذ دور آن را بپوشانید. سعی کنید از چند لایه کاغذ استفاده کنید تا مقاومت بیشتری پیدا کند. این کار شاید حجم بیشتری را اشغال کند و تعداد کتاب کمتری را بتوانید داخل کارتن قرار دهید، اما به خوبی از کتاب های تان محافظت می‌کند.

استفاده از لوازم محافظ

می‌توانید برای محافظت بیشتر از نایلون های حباب دار (Bubblewrap) استفاده کنید. یا از پلاستیک های باد شده که برای محافظت از محصول عرضه شده اند استفاده کنید و فضای خالی کارتن را با آن ها بپوشانید تا در حین جابجایی کتاب های تان آسیب نبیند.

 

بسته بندی کتاب

جداسازی کتاب ها

کتاب ها را طبقه بندی کنید و هر دسته را در یک کارتن قرار دهید. مثلا کتاب های نفیس را با کتاب های معمولی و در قطع کوچک در یک کارتن قرار ندهید. سعی کنید کتاب هایی که اندازه یکسانی دارند در یک کارتن قرار بگیرند تا فضای خالی ای که ایجاد می‌شود خیلی زیاد نباشد. برای بسته بندی کتاب ها پس از این که این کار ها را انجام دادید، به چینش بهتر کتاب ها در کارتن می‌رسیم که در مقاله بعد به این موضوع خواهیم پرداخت.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید
اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید

طراحی بسته ‌بندی نقش حیاتی در موفقیت تجاری یک محصول دارد و اغلب به‌عنوان "لباس" محصول در نظر گرفته می‌شود. این طراحی نه‌تنها باید محافظت از محصول...

مطالعه مقاله
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟

اختراع دستگاه چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن پانزدهم میلادی، نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که به طور چشمگیری بر جهان مدرن تأثیر گذاشت. پیش‌ازاین...

مطالعه مقاله
ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله