بسته بندی آبنبات

تورنگ / 31 شهریور 1397

طرز تهیه آبنبات چوبی

اهمیت بسته بندی مواد غذایی نه بر تولید کنندگان پوشیده ست و نه بر مصرف کنندگان. همه می‌دانند که بسته بندی درست محصولات تاثیر زیادی در فروش آن دارد و یک بسته بندی شکیل باعث معتبر شدن برند می‌شود. اما در این مقاله می‌خواهیم به سراغ موضوعی برویم که شاید کمتر کسی در کشور ما به آن اهمیت بدهد ولی توجه کردن به آن نتایج قابل توجهی در پی خواهد داشت.

آبنبات یکی از خوراکی های جذاب و دوست داشتنی همه افراد در تمام سنین است. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به آبنبات علاقه نداشته باشد. اما آیا بسته بندی آن می‌تواند باعث انتقال حس مثبت تری به مصرف کننده شود؟ رنگ هایی که در این بسته بندی استفاده می‌شوند، تاثیری در خرید محصول توسط مشتری دارد؟ طعم هایی که استفاده می‌شود چطور؟

در این مقاله ما را همراهی کنید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

شکلات یا آبنبات از آن دست محصول هایی هستند که به دلیل حجم کوچکتری که در قفسه های فروشگاهی اشغال می‌کنند، کمتر به نوع بسته بندی آن ها توجه شده است. تا این که یک دانشجوی رشته طراحی به نام Victoria Ax برای یک پروژه دانشجویی دست به خلاقیتی جدید زد. او تصمیم گرفت برای آبنبات های چوبی یک طراحی بسته بندی خاص انجام دهد و آن ها را به شکل زبان طراحی کند. ایده او برای آن بود که مشتری را متوجه طعم خوشمزه این آبنبات ها کند. این طراحی بسته بندی که بعدا زبان در زبان نام گرفت، یک طرح خلاقانه سورئال شناخته شد.

 

طراحی بسته بندی

بسته بندی محصول

او در این طراحی بسته بندی هم از زبان و هم از دهان استفاده کرد و زبان از پشت جعبه شروع می‌شود و تمام قسمتی که محصول از آن جا باز می‌شود را می پوشاند. این کار هم به عنوان یک محافظ برای نوع بسته بندی استفاده می‌شود و هم طرح خلاقانه ویکتوریا باعث زیبا شدن بسته بندی محصول می‌شود.

این طرح که برای یک شرکت معروف تولید آبنبات های چوبی استفاده شد، به فروش چند برابری محصول کمک کرد و دوباره این نکته را یادآور شد که بسته بندی محصول هر چند کوچک و کم حجم، چقدر می‌تواند سودآور باشد.

در ادامه می‌توانید طرح های خلاقانه و پر زرق و برق دیگری که برای بسته بندی آبنبات استفاده شده است ببینید و از آن ها برای محصول خودتان ایده بگیرید. این طراحی های زیبا تماما دو چیز را مد نظر قرار داده اند، یک اینکه ترکیب رنگی استفاده شده در این بسته بندی ها باید حس خوب به مشتری القا کند و دوم طرح های جذاب و خاص می‌تواند تاثیر بیشتری روی نظر مشتری نسبت به نوع معمولی آن داشته باشد.

 

بسته بندی آبنبات

طراحی بسته بندی

بسته بندی آبنبات


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله