ساک تبلیغاتی کرافت

تورنگ / 9 مرداد 1397

کرافت به آلمانی به معنی قدرت است و کاغذ کرافت از نظر مقاومت، ماده‌ای قوی محسوب شده و کاغذی بسیار محکم با انعطاف زیاد و مقاومت بالا در برابر پارگی است.

این نوع کاغذ به طور معمول به رنگ قهوه ای می‌باشد ولی سفید بودن کاغذ کرافت نیز امری غیرممکن نیست و اگر در هنگام تولید کاغذ کرافت، خمیر چوب را رنگبری ( یا به اصطلاح BLEACH) کنند؛ می‌توان کاغذ کرافت را به صورت سفید عرضه کرد.

 

پاکت کرافت

تعریف خاصی که کاغذ کرافت دارد این است که باید حداقل 80% آن خمیر کاغذ (یعنی خمیری که از چوب بدست آمده است) باشد. ممکن است اسامی زیادی از کاغذ کرافت شنیده باشید مثل: کاغذ کرافت هندی، کاغذ کرافت اوکراینی، کاغذ کرافت روسی، کاغذ کرافت سفید، کاغذ کرافت 70 گرم، کاغذ کرافت 40 گرم و...

کرافت

این امر به این دلیل است که کاغذ کرافت انواع متنوع و مختلفی دارد و در گرماژ و ابعاد مختلف تولید می‌گردد و موارد مصرف بسته به نوع آن متفاوت است اما موارد کلی مصرف کاغذ کرافت معمولا در صنعت بسته بندی، کارتن سازی، پاکت گچ و سیمان، ساک دستی یا به اصطلاح پاکت کرافت که پاکت های مستحکمی هستند و … می‌باشد.

کاغذ کرافت یکی از قدیمی ترین کاغذهای تواید شده به حساب می آید. در طی دوره های مختلف استفاده های زیاد و متنوعی از کاغذ کرافت در صنعت بسته بندی شده است. جالب اینجاست که این کاغذ با توجه به قدمتی که دارد به دلیل بافت مقاوم و قیمت مناسب، علی رغم بوجود آمدن دستگاههای بسیار پیشرفته و کاغذ ها و مقواهای جدید و شیک کنار گذاشته نشده و مخاطبان خاص خود را دارد که همچنان در بسیاری از موارد مثل ساخت ساک دستی یا پاکت کرافت، منو رستوران ها، پاکت آجیل و یا حتی به عنوان کادو پیچ یا کاغذ کادو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر مقاومت و استحکام این نوع کاغذ یکی دیگر از دلایلی که کاغذ کرافت همیشه مخاطبان خاص خود را حفظ می‌کند نوع بافت و طیف رنگ قهوه ای آن بوده که حالت کلاسیک و شیک دارد و استفاده از آن نوستالژی خاصی به همراه دارد.

ساک کرافت

همانطور که می دانید یکی از پر کاربرد ترین ابزارهای تبلیغاتی چاپ ساک دستی یا شاپینگ بگ (Shopping bag) می‌باشد، زیرا جهت حمل هدایای تبلیغاتی، ارائه کاتالوگ و بروشور و همچنین برای قرار دادن اجناس خریداری شده توسط مشتری  بسیار کارآمد و قابل استفاده است.

به همین دلیل برخی برندها که از کاغذ کرافت جهت پاکت سازی و ساخت ساک تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند نه تنها این حس خوب و خاطره انگیز را به مشتری القا کرده و از این طریق مخاطب را مجذوب برند خود می‌کنند، بلکه با استفاده از این جنس ساک تبلیغاتی کاغذی که نسبت به ساک دستی پارچه ای و ساک دستی گلاسه بسیار مناسب و مقرون به صرفه نیز می‌باشد هم در هزینه های خود صرفه جویی خواهند کرد و هم در حفظ محیط زیست کمک به سزایی کرده اند. چاپ روی ساک تبلیغاتی کاغذی که برای تبلیغات و برندینگ بسیار مفید است نیز قابل اجرا می‌باشد و  معمولا روی ساک دستی کرافت چاپ بصورت تک رنگ یا 2 رنگ انجام می‌شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کمپین چیست؟
کمپین چیست؟

کمپین مجموعه‌ای از فعالیت های برنامه ریزی شده است که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شود.

مطالعه مقاله
8 نکته کلیدی و راه‌های تبلیغ فروشگاه برای فروش بیشتر و افزایش مشتری
8 نکته کلیدی و راه‌های تبلیغ فروشگاه برای فروش بیشتر و افزایش مشتری

8 نکته کلیدی و راه‌های تبلیغ فروشگاه برای فروش بیشتر و افزایش مشتری در انواع فروشگاه آنلاین مانند پوشاک، لوازم آرایش و....

مطالعه مقاله
ایده های جذاب طراحی پاکت کاغذی کادویی و فانتزی
ایده های جذاب طراحی پاکت کاغذی کادویی و فانتزی

پاکت کاغذی کادویی فانتزی از جمله محصولاتی است که کاربردش از اسمش مشخص است اما چیزی که استفاده از این محصول را هیجان‌انگیز می‌کند ربطی به کاربردش ندارد بلکه...

مطالعه مقاله