تاثیر بسته بندی در اعتماد به محصول

تورنگ / 6 مرداد 1397

امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال و اتفاقاتی که تکنولوژی در صنعت ایجاد کرده است، این که محصولی تولید شود که مورد اعتماد مصرف کننده واقع شود و او را وفادار به محصول شما نگهدارد خیلی مهم است. حس اعتماد باعث ایجاد حس مثبت در مصرف کننده می‌شود و در نهایت به طرفداری از محصول شما و خرید آن می انجامد. اما به دست آوردن این حس اعتماد با وجود رقبای زیاد کار سختی ست. مخصوصا که همه برند های تجاری در تلاش هستند تا با تبلیغات فراوان و تولید محصولات متنوع در عرصه رقابت گام بردارند. چیزی که حائز اهمیت است، این است که بسته بندی محصولات در ایجاد این حس مثبت تاثیر زیادی دارد.

نتایج تحقیقاتی که سایت معتبر ADWEEK انجام داده است، نتایجی را نشان می‌داد که این شرکت آن ها را به شرح زیر ارائه کرده است:

  • 42 درصد مشتریان به دنبال محصولات قابل اعتماد هستند.
  • 78 درصد مشتریان از برندی که می‌شناسند خرید می‌کنند.
  • 76 درصد مصرف کنندگان مواد تشکیل دهنده محصول را بررسی می‌کنند.
  • 51 درصد مصرف کنندگان هم به دنبال این هستند که مواد غذایی کجا و چطور تهیه شده است.

بسته بندی محصول فقط باعث جلوه بصری نمی‌شود. امروزه مصرف کنندگان به دنبال محصولات قابل اعتماد می‌گردند. محصولاتی که نیاز شان را برآورده کند و بسته بندی محصول می‌تواند سریعا و در یک نگاه این حس را منتقل کند و اگر محصولی که خریده اند نیازشان را برآورده کند، بدون هیچ مشکلی از آن برند پشتیبانی می‌کنند و آن را به دیگران معرفی می‌کنند.

بسته بندی محصول

ابتدا باید به دنبال این باشید که محصول مورد نیاز مشتری چیست و پس از آن یک بسته بندی مناسب برای محصول تان طراحی کنید. برای داشتن مخاطبان خاص باید بسته بندی محصول خاص هم داشته باشید.

بسته بندی

طراحی یک بسته بندی که هم جذاب باشد و هم چیزی باشد که مشتری به آن نیاز دارد و برای برطرف کردن نیازش آن را می خرد، تاثیر مثبتی در تعاملات میان تولید کننده و مصرف کننده می‌گذارد. با این کار مشتری اعتمادش به برند شما بالا می رود و به محصول شما وفادار می ماند. این فرآیند باعث فروش بیشتر محصول تان می‌شود و جایگاه برند شما را در عرصه رقابت محکم می‌کند. هیچ گاه فراموش نکنید که بسته بندی محصول شما باید بر اخلاق و ایمنی تاکید کند. شرکت تورنگ چاپ با بیش از دو دهه فعالیت در امور مربوط به بسته بندی، می‌تواند به شما در تولید بسته بندی مناسب محصول تان کمک کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله