بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی

تورنگ / 27 تیر 1397

بسته بندی محصولات یکی از موضوعات اساسی در راه اندازی یک محصول و رسیدن به موفقیت است. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، بیش از 70 درصد تصمیم خرید یک محصول، پس از مشاهده محصول در قفسه خوار بار فروشی یا فروشگاه صورت گرفته است. در این مطلب قصد داریم در مورد فوایدی که بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی دارد، با شما صحبت کنیم پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

فواید بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی

حفظ محصول در حین حمل و نقل و جا به جایی و تحویل و توزیع محصول

حفظ محصول از آلودگی ها و مشکلات حاصل از حمل و نقل

حفظ تازگی محصول از لحاظ ظاهری و رنگ و طعم و کیفیت

حفظ نام تجاری شرکت تولید کننده و توزیع کننده محصول

بسته بندی

حفظ محصول در حین حمل و نقل

برای شما که خط تولید و توزیع دارید، شاید بار ها پیش آمده باشد که محصولی تازه و سالم از درب کارخانه به سمت محل توزیع رفته باشد و در آنجا با مشکلاتی روبرو شده باشد. اگر شما برای محصولات خود از بسته بندی استفاده کنید، می توانید این تضمین را داشته باشید که با بسته بندی اصولی و دقیق در حین حمل و نقل هیچ اتفاقی برای شان نمی افتد و سالم به محل توزیع می رسد.

حفظ محصول از آلودگی ها

شاید در بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی مهم ترین دغدغه این باشد که محصول از آلودگی و خطرات این چنینی در امان باشد. این مواد چون مستقیما مصرف شده و به بدن انسان وارد می شوند، در صورت آلوده بودن می توانند انواع بیماری ها را به انسان منتقل کنند. این مساله علاوه بر خسارات جانی می تواند خسارات مالی و اعتباری هم برای شرکت تولید کننده داشته باشد و میزان فروش محصول را تا میزان بالایی کاهش دهد. به همین دلیل توجه به ایمنی در بسته بندی مواد غذایی یکی از مهم ترین عوامل است. بر اساس قوانین و مقررات FDA شرکت ها موظف هستند اطلاعات اولیه و مهم در خصوص محصول را روی بسته بندی مواد غذایی برچسب گذاری کنند.

 

بسته بندی  مواد غذایی

حفظ تازگی محصول

تاریخ انقضا یکی از اساسی ترین و شاید مهم ترین قسمت در بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی باشد. گرچه امروزه تست ها و آزمایش هایی انجام می شود که به واسطه آن بتوان عمر محصول را افزایش داد ولی درج تاریخ انقضا روی بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی همواره یکی از مسائل مهم است.

استفاده از لایه های محافظتی در بسته بندی محصول که از ورود هوا و رطوبت و حشرات به داخل محصول جلوگیری می کند، می تواند سلامت و تازگی و کیفیت محصول را از هر جهت تضمین کند.

حفظ نام تجاری

یک بسته بندی مناسب و جذاب می تواند باعث فروش بیشتر محصول شما شود و برند تجاری شما را مطرح کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی نهایت سلیقه را به خرج دهید و از ایده های خلاقانه برای طراحی استفاده کنید تا به فروش بیشتر محصول شما کمک کند.

بسته بندی

همان طور که در این مطلب خواندید، بسته بندی محصول می تواند باعث فروش بیشتر محصول شما شود و اگر این بسته بندی دقیق و اصولی نباشد، می تواند باعث ضربه خوردن برند تجاری شما شود. مجموعه تورنگ چاپ با بیش از دو دهه فعالیت و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به شما در بسته بندی مناسب و اصولی محصولات تان کمک می کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله