کیسه پارچه ای مخصوص نان

تورنگ / 20 تیر 1397

ما از دیرباز هر زمان که یکی از افراد خانواده وارد صف نانوایی شده است، یا همراه خود کیسه پلاستیکی برده است و یا از نانوا یک کیسه خواسته است. طی تحقیقاتی که انجام شده است، قرار دادن نان در کیسه های پلاستیکی، کاری خطرناک است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این کار که قدمتی طولانی دارد بپردازیم. اما ثابت شده است که این کار خطرناک و سرطان زاست. چرا؟

زمانی که شما نان داغ را داخل کیسه پلاستیکی قرار می‌دهید، با تعرق کیسه، مواد نفتی و شیمیایی و غیر بهداشتی از کیسه منتشر می‌شود و از پلاستیک به نان منتقل می‌شود و باعث کپک زدن آن و ناسالم شدن آن می‌شود.

نان

پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید می‌شود و زمانی که با مواد داغ تماس پیدا کند، اسیدی به نام مونومر تولید می‌کند (مونومر مولکول های کوچکی هستند که تعدادی اتم را در یک ردیف در بر می‌گیرند) و این ماده در طولانی مدت می‌تواند خطرناک یا سرطان زا باشد. تولید مواد مونومری و تماس آن با مواد غذایی مانند نان، باعث ایجاد بیماری های گوارشی یا ریوی شود و عملکرد بدن را دچار اختلال می‌کند. پس با این تفاسیر بهتر است از کیسه های پارچه ای برای بسته بندی نان های خود استفاده کنید و کیسه ها هم اگر سفید رنگ باشند خیلی بهتر است چون پارچه های رنگی، مواد شیمیایی دارند. علاوه بر این ها دغدغه همیشگی که چطور پس از خرید نان و قرار دادن آن داخل کیسه، نان با حداقل افت کیفیت به مقصد برسد و تازه باشد، از بین می‌رود و با استفاده از کیسه پارچه ای شما مطمئن هستید که اتفاقی برای نان نمی افتد.

کیسه پارچه ای

کیسه های پلاستیکی جدای از خطری که برای سلامتی بدن انسان دارند، برای محیط زیست هم خطرناک هستند و استفاده از کیسه پارچه ای می‌تواند به حفظ محیط زیست بهتر کمک کند.

در کشور ما هم در مزاسم روز نان، هر ساله تعداد زیادی کیسه های پارچه ای به نانوایی ها داده می‌شود تا مردم را ترغیب کنند که بیشتر از کیسه های پارچه ای استفاده کنند تا کیسه های پلاستیکی. این کیسه ها معمولا گنجایش قابل قبولی دارند و تعداد زیادی نان داخل شان قرار می‌گیرد و قابل شستشو هستند. چاپ روی این کیسه ها هم با استفاده از مواد مرغوب صورت می‌گیرد تا مشکلی برای نان به وجود نیاورد.

 

کیسه نان

این شعار را هیچ گاه نباید فراموش کرد که اگر تمام خریدهایمان را به جای کیسه های پلاستیکی، در کیسه های پارچه ای قرار میدادیم، الان دنیای سبز تری داشتیم.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش دوخت کیف پارچه ای
آموزش دوخت کیف پارچه ای

آموزش دوخت کیف پارچه ای و آموزش دوخت ساک پارچه ای کمک بزرگی به کاهش استفاده از کیسه نایلونی خواهد کرد.

مطالعه مقاله
ساک دستی پارچه ای، شاپینگ بگ پارچه ای
ساک دستی پارچه ای، شاپینگ بگ پارچه ای

ساک دستی پارچه ای یک وسیله بسیار پراهمیت برای تبلیغات محصول و برند است که سازگار با محیط‌زیست و چند بار مصرف است و فروشگاه‌ های بی‌شماری از این محصول استفاده می‌کنند.

مطالعه مقاله
خرید ساک دستی متقال
خرید ساک دستی متقال

ساک دستی متقال یکی از محبوب ترین کیسه های پارچه ای است و این مسئله بی‌دلیل نیست...

مطالعه مقاله