نحوه صرفه‌جویی در هزینه چاپ رنگی

تورنگ / 6 تیر 1397

 بسیاری از مشتریان در چاپ آنلاین با مشکلاتی مواجه می‌شوند و همین کار باعث می‌شود که سفارش آن‌ها به کندی به مرحله چاپ برسد، به همین دلیل مجبور هستند که پول بیشتری را هزینه کنند تا در نهایت سفارش خود را به نحو احسن دریافت کنند. در این مقاله برخی نکات مهم در رابطه با چاپ آنلاین را خدمت شما بیان می‌کنیم، نکاتی که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید فایل‌های خود را ایجاد و چاپ کنید.

چک‌لیست ارسال فایل:

لطفاً قبل از آپلود فایل‌های خود؛ به این لیست توجه کنید و از همه نکات موجود در آن برای چاپ بهتر فایل خود استفاده کنید.

  • رزولوشن

تصاویری که DPI 300 را داشته باشند با بهترین کیفیت چاپ خواهند شد. درصورتی‌که میزان DPI از 300 کمتر باشد در این صورت کیفیت چاپ شما چندان خوب نخواهد بود. همیشه به این نکته توجه داشته باشید تا بتوانید فایل‌های خود را با بهترین کیفیت چاپ کنید.

  • CMYK

توجه کنید که باید رنگ فایل‌های خود را از RGB به CMYK تبدیل کنید. هرگز در این حالت از رنگ دیگری استفاده نکنید به خاطر اینکه از میزان دقت رنگی فایل شما کاسته خواهد شد.

 

چاپ دیجیتال

  • لب برش

اگر می‌خواهید که تا لبه‌های کاغذ طرح خود را بزرگ‌تر کنید (لب برش)، بنابراین 20 سانتیمتر به هر طرف کاغذ خود اضافه کنید. با این کار محصول شما با دقت بیشتری چاپ خواهد شد.

  • حاشیه اطمینان

متون و تصاویر باید در داخل کادرهایی قرار داشته باشند که به‌اندازه 10 سانتیمتر از حاشیه کاغذ دور هستند. بسیاری از چاپخانه‌های آنلاین این‌چنین قالب‌هایی را در خدمات آنلاین خود لحاظ کرده‌اند.

  • خط تیغ

درصورتی‌که از روکش UV موضعی استفاده می‌کنید، یا نواری را روی محصول خود می‌چسبانید، لازم است که به خط تیغ توجه کنید، این مورد در چاپ فایل بسیار مهم است. بدین ترتیب لایه یا نوار در محل درستی روی محصول قرار خواهد گرفت.

  • سیاه پررنگ 

پس‌زمینه‌های سیاه‌رنگ با ترکیب‌های مختلف رنگی ساخته می‌شوند. رنگ سیاهی که آن را روی مانیتور می‌بینید به همان صورت چاپ می‌شود و در حد چشمگیری تأثیرگذار خواهد بود. زمانی که پس‌زمینه را با رنگ سیاه چاپ می‌کنید توجه داشته باشید که حروف و متون شما از هر فاصله معقولی تشخیص داده شوند.

  • حروف

فایل‌های PDF به‌سرعت چاپ می‌شوند و بالاترین رزولوشن به این‌چنین فایل‌هایی تعلق دارد. باید از حروف استانداردی استفاده کنید که در همه سیستم‌ها وجود دارد.

 

هزینه چاپ رنگی

  • UV

    موضعی یا طلاکوب

در سفارشاتی که باید از روکش UV موضعی یا طلاکوب استفاده شود، یک لایه خاکستری رنگ این نوع روکش را مشخص می‌کند. درصورتی‌که نکات بالا را رعایت کنید مطمئن باشید که فایل شما با بهترین شرایط و کیفیت چاپ خواهد شد و بدین ترتیب در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله