چرا چاپ روی کیسه پارچه ای برای محیط زیست پسندیده تر است؟

تورنگ / 21 خرداد 1397

چرا چاپ روی کیسه پارچه ای برای محیط زیست پسندیده تر است؟

از دیر باز مسئله حفاظت از محیط زیست مطرح بوده است و فعالان در این زمینه تلاش کردند تا راه های متفاوتی برای حفظ کره زمین و محیطی که در آن زندگی می کنیم، پیدا کنند.

چیزی که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم این است که ببینیم چاپ روی کیسه های پارچه ای بهتر است یا کیسه های نایلونی و پلاستیکی. پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا به جمع بندی دقیق تری برسیم.

برای شروع این بررسی به مزایا و معایبی می پردازیم که ما را به سمت حذف یک کدام از آن ها سوق می دهد.

کیسه پارچه ای

کیسه های پارچه ای طول عمر بالایی دارند و قابل تجزیه شدن در محیط هستند. این کیسه ها به دلیل پارچه ای بودن دیر تر خراب می شوند و مشتری مدت زمان طولانی تری از آن استفاده می کند. چاپ روی کیسه های پارچه ای دوام طولانی تری دارد. کیسه های پارچه ای فرم و ظاهر خود را تا مدت زمان طولانی حفظ می کنند و مشتری پس از هر بار استفاده از برند شما احساس رضایت می کند.

یکی دیگر از مزایای کیسه های پارچه ای این است که شما محصولات با وزن سنگین تر را هم می توانید با آن ها حمل کنید، در حالی که حمل محصولات سنگین با کیسه های پلاستیکی باعث پاره شدن کیسه می شود.

کیسه پلاستیکی

امروزه کیسه های پلاستیکی به دلیل مضراتی که برای محیط زیست ایجاد می کنند، کمتر مورد استقبال هستند. پلاستیک ها هر گز در طبیعت جذب و تجزیه نمی شوند و این مواد تجزیه نشده، سرانجام باعث آلودگی خاک و آب می گردد چون این کیسه به مرور زمان به قطعات کوچکتر پلی مری تقسیم می شوند و باعث آلودگی محیط زیست می شوند. کیسه های پلاستیکی پس از مدتی استفاده تغییر شکل داده و مچاله می شوند.

چاپ کیسه

در نهایت، چاپ روی کدام کیسه بهتر است؟

تجربه ها نشان داده اند که به دلیل کاربرد و استفاده زیادی که از کیسه ها می شود، چاپ روی کیسه های پارچه ای بهتر است چون هم ماندگاری بالاتری دارد و هم کیسه های پارچه ای نسبت به پلاستیکی خیلی دیر تر آسیب می بینند و از بین می روند. در ضمن شما به عنوان کسی که صاحب کسب و کاری ست، باید صرفه اقتصادی را هم در نظر بگیرید. چاپ روی کیسه های پارچه ای به دلیل دوام بالاتر آن ها هزینه پایین تری را در طولانی مدت شامل می شود و بهره تبلیغاتی آن برای شما بهتر است.

کمپین های حفاظت از محیط زیست

از دیرباز کمپین های زیادی برای حفاظت از محیط زیست به راه افتاده است که در نمونه های اخیر آن می توان به چاپ روی کیسه های پلاستیکی و پارچه ای پرداخت که هر کدام با خلاقیتی که روی آن ها به کار رفته است، شعار و هدفی را دنبال می کنند.

کیسه پلاستیکی

در این عکس نمونه چاپ شده روی کیسه پلاستیکی را مشاهده می کنید که شعار آن این است که "کیسه های پلاستیکی را از بین ببرید و اقیانوس را تمیز نگهدارید."

نمونه دیگر این کیسه ها با شعار "دستت را به من بده" است که روی کیسه های پارچه ای چاپ می شود و در جهت حفظ محیط زیست این شعار انتخاب شده است.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش دوخت کیف پارچه ای
آموزش دوخت کیف پارچه ای

آموزش دوخت کیف پارچه ای و آموزش دوخت ساک پارچه ای کمک بزرگی به کاهش استفاده از کیسه نایلونی خواهد کرد.

مطالعه مقاله
ساک دستی پارچه ای، شاپینگ بگ پارچه ای
ساک دستی پارچه ای، شاپینگ بگ پارچه ای

ساک دستی پارچه ای یک وسیله بسیار پراهمیت برای تبلیغات محصول و برند است که سازگار با محیط‌زیست و چند بار مصرف است و فروشگاه‌ های بی‌شماری از این محصول استفاده می‌کنند.

مطالعه مقاله
خرید ساک دستی متقال
خرید ساک دستی متقال

ساک دستی متقال یکی از محبوب ترین کیسه های پارچه ای است و این مسئله بی‌دلیل نیست...

مطالعه مقاله