چگونه یک کارت ویزیت بیاد ماندنی برای کسب و کار کوچکمان مهیا کنیم؟

مهسا موسوی / 9 آبان 1395

در 5 مرحله ساده، برند خود را منحصر به فرد کنید!

ساختن یک کارت ویزیت متفاوت و عالی راهی کلیدی است تا مشتری برند شما را به خاطر بسپارد. با کیفیت بودن، منحصر به فرد بودن، به رخ کشیدن مزیت های خود، حرفه ای بودن در کسب و کارتان و داشتن ایده های خلاقانه را در کارت ویزیت خود به نمایش بگذارید.

در 5 مرحله به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین کارت ویزیت را برای کسب و کارتان آماده کنید.

1- شدیداً از درج اطلاعات غیر ضروری در کارت ویزیت اجتناب کنید. 

اگر این اولین کارت ویزیت برای کسب و کارتان می باشد باید توضیحاتی مربوط به نقاط قوت خود به مشتریان و مخاطبان خود ارائه کنید. کارت ویزیت شما نیازی به عجیب و غریب بودن ندارد، با این کار ذهن مخاطب خود را مشوش نکنید. اطلاعات و اِلمان های غیر ضروری طراحی را تا حد ممکن از کارت ویزیت حذف کنید. با کارت ویزیت خود مستقیماً نشان دهید که چقدر می توانید در کارتان خلاق، دقیق و پیشرو باشید.

2- ساده بودن را مبنا قرار دهید. 

هدف اصلی کارت ویزیت شما در اختیار قرار دادن راه های ارتباطی مشتری با برندتان می باشد. اطلاعات شخصی خود را به کارت ویزیت اضافه کنید. (مخصوصاً اگر می خواهید خودتان به شخصه با مشتری در ارتباط باشید) ولی از قرار دادن هر گونه اطلاعات اضافی اجتناب کنید. به صورت مختصر نام، سِمَت، تخصص، مکان و اطلاعات تماس خود را بنویسید. برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی کسب و کارتان همین حد از آگاهی کافی و به اندازه می باشد.

3- بهترین نوع حروف را برای نوشته هایتان برگزینید. 

نوع نوشته هایتان نقش بسیار حیاتی در طراحی کلی کارت شما دارد. در مورد کارت ویزیت، گاهی نوع فونت ها بیشترین توجه را جلب می‌کند. انتخاب یک فونت خوب کمک به سزایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب شما خواهد کرد. برگزیدن فونت های ساده همیشه از بهترین گزینه های پیش رویتان می باشد. از انتخاب فونت های بی قاعده، عجیب و غریب و ناموزون خودداری کنید.

4- رنگ مناسب انتخاب کنید. 

رنگ را حتماً بر اساس قاعده انتخاب کنید. از انتخاب رنگ های تیره و ادغام رنگ های غیر هم خانواده اجتناب کنید. رنگ های غیر هم خانواده هارمونی رنگی و تناسب رنگ کارت ویزیت زیبای شما را از بین خواهد برد. استفاده بیش از 2 یا نهایتاً 3 رنگ از یک گروه رنگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. می خواهید تمام کارت ویزیت شما رنگی باشد می توانید از یک نقش کلی در تمام کار یا قسمتی از زمینه کارتان استفاده کنید.

5- به جزئیات کارت ویزیت بسیار دقت کنید. 
 
کارت ویزیت های ضخیم به مراتب بهتر از نمونه ی نازک آن می باشد. همچنین از دوام بیشتری نیز برخوردار هستند. کاغذهای طرح دار هم یکی از گزینه های عالی پیش رویتان است. چاپ برجسته می تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند. (برای مثال محصول کارت لمینت برجسته) زمانی که اولین کارت ویزیت کسب و کارتان را طراحی می‌کنید بسیار مهم است که به جزئیات به صورت تمام و کمال توجه داشته باشید و تا قبل از مرحله چاپ، جزئیات متن و طرح را بارها و بارها با دقت زیاد بررسی کنید.

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله