مهم ترین نکات برای طراحی لوگو

تورنگ / 17 دی 1397

اولین نکته در طراحی این است که یک لوگوی خوب و ایده آل خیلی فراتر از نوشته و یا عکس است. یک لوگوی خوب داستانی از کسب‌وکار شماست و این موضوع را می‌توان با یک لوگوی خوب انتقال داد.

1. قدم اول: باید عملکرد لوگوی شما مشخص شود.

یک لوگو با اشکال هندسی، فونت‌ها، رنگ‌ها و... نشانگر برند شماست.

قدم دوم: افزایش شناخت

آیا برند شما به‌تازگی تشکیل‌شده است؟ آیا در این حرفه رقبای زیادی دارید؟ شما می‌توانید با طراحی یک لوگوی مناسب خود را به مشتریان بشناسانید.

طراحی لوگو

قدم سوم: ایجاد ماندگاری

این مسئله را به خاطر داشته باشید مشتریان در مرحله اول با چشمانشان خرید می‌کنند و تصاویر همیشه بهتر از متن‌ها در ذهن‌ها ماندگار می‌شوند.

قدم چهارم: ایجاد اعتماد

قسمتی از افزایش و جذب مشتری‌ها با این نکته بستگی دارد که لوگوی شما به آن‌ها صداقت و درستی را انتقال دهد و این با یک طراحی خوب و حرفه‌ای و استفاده درست از رنگ‌ها و اشکال و ... به دست خواهد آمد.

2. شما باید با در نظر گرفتن بازار هدف خود تصمیم درست را بگیرید

این‌که چه کسانی مشتری شما هستند مسئله بسیار مهمی است که شما باید لوگوی خود را متناسب با آن‌ها طراحی کنید. به‌عنوان‌مثال: یک برند اسباب‌بازی نمی‌تواند از رنگ‌های تیره ویا اشکالی استفاده کند که مناسب برای کودکان نباشد و باید از رنگ‌های شاد و همچنین اشکال کودکانه در طراحی خود بکار ببرد.

3. آیا نیاز به نام شرکت در طراحی لوگو است؟

با توجه به اینکه شما قصد دارید نام خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید، اما همیشه آوردن نام در لوگو کار مناسب و خلاقانه‌ای نیست و همچنین در مواردی که نام شرکت بسیار طولانی است و یا اینکه ترجمه‌ای درست ندارد نباید نام آن در لوگو آورده شود زیرا باعث متوجه نشدن و خسته‌کننده بودن خواهد شد.

لوگو

4. از رنگ‌بندی‌های سازمان استفاده کنید.

در بعضی از موارد بعضی از شرکت‌ها در مجموعه خود از رنگ‌های خاصی استفاده می‌کنند که درواقع نشانی از آن شرکت است. این مسئله بسیار مهم است که از آن رنگ در طراحی لوگو استفاده شود زیرا باعث ایجاد حس آشنایی در مشتریان خواهد شد.

5. از نشان‌واره‌های معروف می توانید الهام بگیرید.

شما می‌توانید با بررسی لوگوهای رقیبان یا کسانی که شغلی موفق دارند و برندی ماندگار هستند تمامی نکات مثبت و نقاطی که باعث پیروزی آن‌ها شده است و همچنین نقاط ضعف ان ها بهترین تصمیمات را برای طراحی لوگوی خود بگیرید.

6. ساده باشید.

لطفاً در طراحی خود دنبال شلوغِ و استفاده از اشکال و فونت‌های عجیب‌وغریب نباشید زیرا این باعث گیج شدن و متوجه نشدن مشتریان خواهد شد، استفاده از رنگ‌های زیاد در طراحی اصلاً مناسب نیست.

جمله‌ای از استیو جابز که در مورد سادگی بیان می کندو خالی از لطف نیست در این قسمت بیان شود (سادگی کلمه‌ای مقدس است و به دست آوردن سادگی سخت‌تر از به دست آوردن پیچیدگی است زیرا شما باید به‌سختی کارکنید تا تفکر خود را سامان دهید و آن را ساده کنید.)

7. چند طرح را طراحی کنید.

ممکن است شما ایده‌های بسیاری برای طراحی لوگوی خود داشته باشید، شما می‌توانید آن طرح را روی کاغذ اجرا کنید و نکات منفی آن‌ها را حذف کنید و یا ممکن است با کشیدن طرح خود ایده‌ای بهتری در ذهن شما ایجاد شود. شما می‌توانید از یک ایده‌ی بد یک طرح خوب خلق کنید.

8. بعد از کار طراحی، نظر دیگران را جویا شوید.

ممکن است طرحی که شما در پایان انتخاب کردید ازنظر دیگران جالب نباشد و یا نیاز به ویرایش‌هایی داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده کردن ازنظر دیگران طرحی مناسب‌تر را انتخاب کنید و همچنین می‌توانید با استفاده کردن ازنظر دیگران طرحی مناسب‌تر را انتخاب کنید و همچنین می‌توانید نظر مخاطبان خود را نیز جویا شوید زیرا آن‌ها همان کسانی هستند که لوگوی شما در ذهنشان حک خواهد شد.

طراحی لوگو و کارت ویزیت

9. در مرحله آخر هم باید به این نکته توجه کنید که لوگوی شما مقیاس‌پذیر است

شما این لوگو را در بنر، بروشور، کارت ویزیت و... استفاده خواهید کرد و ممکن است جزئیات ریز لوگوی شما در ابعاد کوچک دیده نشود و یا حتی محو شوند. پس با در نظر گرفتن همه‌ی ابعاد کاری خود شما می‌توانید لوگوی مناسب و ماندگار را انتخاب کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کمپین چیست؟
کمپین چیست؟

کمپین مجموعه‌ای از فعالیت های برنامه ریزی شده است که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شود.

مطالعه مقاله
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله