تاثیر هدایای تبلیغاتی

تورنگ / 11 دی 1396

چطور می‌شود هدیه بهتری داد؟

می‌دانیم که تمامی مشتریان آگهی‌های چاپی و نامه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها را نزد خود نگه نمی‌دارند، اما ارائه یک جاکلیدی کوچک که اطلاعات تماس شما بر روی آن درج‌شده باشد می‌تواند در تمام طول سال شما را در نزدیک‌ترین حالت ممکن به مشتریانتان نگه دارد

هدایای تبلیغاتی

 

آداب هدیه دادن

آداب هدیه دادن


آداب هدیه دادن به نحوی از انحاء یک نوع هنر به‌حساب می‌‌آید. در این زمینه، موارد زیر را رعایت کنید:

تناسب هدیه

بسیار مراقب باشید هدیه‌ای که می‌‌دهید متناسب با رابطه شما با هدیه گیرنده باشد. این امر نه به حجم و ابعاد قرارداد یا معامله‌ای که انجام داده‌اید وابسته است و نه به میزان وقتی‌که برای گیرنده گذاشته‌اید، بلکه به میزان نزدیکی روابط وابسته است. فواصل هدیه دادن را هم ازنظر مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها در نظر بگیرید باز هم تأکید می‌شود کاری نکنید که احساس رشوه گرفتن پیش بیاید.

هدیه مناسب

 

تَشَخُص هدیه

این‌که یک هدیه دارای تَشَخُص باشد، نکته‌ای عالی است. مهم این است که هدیه، بازتاب شخصیت و علایق گیرنده آن باشد. اگر این ویژگی‌ها در هدیه لحاظ شود، گیرنده هدیه به‌طور حتم احساس خوبی نسبت به دریافت آن خواهد داشت.

هدیه خاص

 

زمان هدیه

بهترین زمان‌ها برای هدیه دادن، همان تعطیلات هستند. زمان تولد ممکن است جالب نباشد چون هدیه گیرنده، متوجه می‌‌شود که شما دچار زحمت شده‌اید و اطلاعاتی را در مورد او به دست آورده‌اید‌. سالگرد یک کار یا سالگرد وقتی‌که شما با هدیه گیرنده وارد یک مرحله تجاری جدید شده‌اید جزو مواقع مناسب برای هدیه دادن است. زمانی که آغازی برای یک رقابت معنادار بوده هم جزو مواقع مناسب به شمار می‌‌آید.

ارائه هدیه

آماده‌سازی هدیه هم آداب خاص خود را دارد. به کاغذ هدیه توجه کنید و سعی کنید با دست خودتان چیزی بنویسید. پیامی هم که می‌‌نویسید باید حس خوبی را به هدیه گیرنده انتقال دهد. اگر بر مبنای یک مناسبت شخصی هدیه می‌‌دهید، پست کردن هدیه به آدرس منزل هدیه گیرنده هم حس خوبی دارد.

هدیه متفاوت

 

نام و لوگوی شرکت

نام و لوگوی شرکت را بر روی هدیه داشته باشیم یا نداشته باشیم؟ این یک موضوع مهم است. اگر نام و لوگوی شرکت بر روی هدیه باشد، حتماً در یادها می‌‌ماند و به‌خصوص اگر هدیه ما کاربردی بوده و در طول روز هم مورداستفاده قرار گیرد، طبعاً از نظر در ذهن ماندن، مؤثر‌تر هم خواهد بود؛ اما به خاطر داشته باشید که در این نوع هدیه دادن باید مراقب تبلیغ آشکار هم بود. پس باید کوشید موضوع را کاملاً شخصی کرده و هدیه را به‌نوعی‌ طراحی کرد که انگار مخصوص هدیه گیرنده طراحی‌شده است.

هدایای تبلیغاتی

 

چه نوع هدایایی؟

شرکت‌ها برای تبلیغ خود می‌‌توانند از هزاران نوع هدیه استفاده کنند. نگاهی به موافقان و مخالفان در برخی از موارد حائز اهمیت است.

 

هدایا تبلیغاتی

اقلام خوراکی

اقلام خوراکی، جزو رایج‌ترین هدایای شرکت‌ها هستند که بسیار خوب طراحی می‌‌شوند و حتی قابل بردن به منزل نیز هستند. اگر می‌‌خواهید به قلب‌ها و مغزها از طریق معده‌ها دست پیدا کنید! باید بسیار هوشمندانه و مبتکرانه عمل نمایید. ضمناً مواظب باشید که هدیه گیرنده موردنظرتان خام‌خوار نباشد!

اقلام دفتری

جامدادی و وسایل رومیزی دیگر، جزو هدایای تبلیغاتی شرکت‌ها هستند که کاربردهای فراوانی هم دارند. بازهم مراقب باشید؛ یک خودنویس عالی گران‌قیمت با نوع ارزان آن تفاوت بسیاری دارد. حواستان باشد که مقولاتی ازاین‌دست باید با دکور اتاق و شخصیت فرد موردنظرتان جور باشد تا حالت راهبردی به خود بگیرد.

بلیت برای مسابقات ورزشی و هنری

تهیه بلیت به‌عنوان هدیه به‌خصوص برای مسابقات و برنامه‌هایی که بلیت آن‌ها آسان به دست نمی‌‌آید، یک اتفاق بسیار تأثیر‌گذار است. البته باید ترجیحات هدیه گیرنده را در زمینه‌های موردنظر در نظر گرفت.

هدیه‌های اعتباری

این نوع هدایا هم بسیار مؤثر‌ند چراکه به فرد هدیه گیرنده امکان انتخاب می‌‌دهند و او خودش می‌‌داند که اعتبار را چگونه هزینه کند. البته سطح اندک اعتبار در این موارد ممکن است مسئله‌ساز باشد. فراموش نکنید پول نقد، دیگر هدیه نیست و برای همیشه حذف‌شده است.

شناخت کارمندان

بسیاری از شرکت‌ها نگران جنبه‌های تبعیض‌آمیزی هستند که ممکن است جزو پیامدهای هدیه دادن به یک کارمند باشد و در کل، انتخاب یک فرد خاص هم همیشه دشوار است. به همین دلیل، بودجه‌ای در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌‌گیرد تا در این زمینه هزینه شود. وقت گذاری فراوان برای اجرای یک پروژه، رضایت بخشیدن به مشتری و اقدامات صرفه‌جویانه می‌‌تواند جزو موارد مناسب برای هدیه دادن باشد. در این موارد هم باید به‌تناسب هدیه و هدیه گیرنده توجه داشت.

مشتریان
به هدیه، هدیه گیرنده و اخلاقیات سازمان توجه کنید. با انتخاب مشتری، حالا باید به نوع هدیه و نحوه ارسال آن توجه داشته باشید. بین نیروی فروش و مشتری باید رابطه باشد. اگر هدیه را افرادی از شرکت به مشتری بدهند که با او در ارتباط مستقیم بوده‌اند، تأثیر بهتری خواهد داشت. برای مشتری بسیار جالب خواهد بود که ببیند از بخش خدمات مشتری یک شرکت، ‌هدیه دریافت می‌‌کند

هدیه؛ نگاهی متفاوت‌

انتقال یک‌جانبه پول، اموال و چیزهای دیگر به هدیه گیرنده از جانب هدیه دهنده که ظاهراً نباید پس از دادن آن‌ها ادعایی نسبت به گیرنده داشته باشد. خوب این می‌‌تواند یک تعریف از هدیه دادن باشد. نکته مهم این تعریف بر فقدان هر نوع پیش‌شرطی استوار است، یعنی هدیه دهنده نباید هیچ پیش‌شرطی برای دادن هدیه وضع کند. اما گاهی اوقات، برخی از هدایا ممکن است طرف مقابل را وادار به حمایت از مثلاً یک محصول، خدمت یا یک برنامه کند.
گاهی اوقات، بعضی از هدایا هم ممکن است هدیه گیرنده را وادار به عمل متقابل سازد و به‌عبارت‌دیگر، او را وادار کند که در هم‌چشمی و رقابت با هدیه دهنده، او هم متقابلاً‌ هدیه‌ای بخرد و این هدیه، گران‌قیمت‌تر از هدیه‌ی هدیه دهنده هم باشد.
در این حالت می‌‌توان گفت هدیه دادن نه از سر مهر و علاقه بلکه اساساً نوعی نماد است که در یک حالت نمادین متقابل و در محیطی سمبلیک ردوبدل می‌‌شود و بیشتر به یک فضای اقتصادی شبیه است تا فضایی مبتنی بر روابط خالص انسانی شما که هدیه می‌‌دهید به این موضوعات چطور نگاه می‌کنید؟

هدیه متفاوت

 هدیه شما علامت توجه به‌طرف مقابل است، یا عاملی که قدرت و مکنت شما را به رخ هدیه گیرنده می‌‌کشاند؟

 هدیه شما طرف را به نگرانی از نقض قواعد بازی می‌‌کشاند، یا این‌که به او آرامش خاطر می‌‌دهد؟

 شما دارید هدیه می‌‌دهید، یا پاداش رفتار موردنظرتان را از طرف‌ هدیه گیرنده دریافت می‌کنید؟

 و بالاخره باز می‌‌توان پرسید که دارید هدیه می‌‌دهید یا قرض؟ هدیه گیرنده را مجذوب خودتان می‌‌کنید یا وام‌دار خودتان؟ دارید به دیگران راه و رسم زندگی کردن را می‌‌آموزید یا راه و رسم وابستگی به سایرین را؟


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله