کاپ کیک یا کیک فنجانی / آنلاین بخرید!

تورنگ / 4 دی 1396

کیک فنجانی، کیک مافین یا کیک‌های کوچک مینیاتوری اسم‌هایی از انواع کیک‌های پذیرایی هستند که ممکن است این روزها بیشتر به گوشتان خورده باشد.

طرز تهیه خمیر این نوع کیک‌ها شامل مواد پایه‌ای مثل آرد، شکر، بیکینگ‌پودر (جوش شیرین)، تخم‌مرغ، روغن و شیر (ماست) بوده و گاهی اوقات انواع میوه یا شکلات، وانیل و ادویه‌جات مختلف جهت طعم و عطر دهی به آن استفاده می‌شود.

کاپ کیک معمولاً در قالب‌هایی با اشکال مختلف پخته می‌شوند که معمولاً به‌سرعت و در زمان 20 تا 25 دقیقه پخته خواهد شد. این ظروف معمولاً از فلز یا سیلیکون و در کل از سطوح غیرچوبی ساخته می‌شوند که شامل تعدادی قالب مانند فنجان برای پخت کیک‌ فنجانی یا همان کاپ کیک هستند. این قالب‌ها در ابعاد و شکل‌های فانتزی و مختلفی ارائه می‌شوند.

قالب کاپ کیک

 

برای راحتی کار با این نوع قالب‌ها که مخصوص پخت کاپ کیک می‌باشند کاغذ کاپ کیک طراحی و ارائه شده است. استفاده از کاغذ کیک فنجانی مزایایی دارد؛ ازجمله مرطوب نگه‌داشتن کیک و جلوگیری از سوختن و خشک شدن بیش‌ازحد آن، جلوگیری از کثیف شدن قالب، سهولت در بیرون آوردن کاپ کیک پس از پخت از قالب و از همه مهم‌تر رعایت بهداشت خصوصاً وقتی کیک پذیرایی پخته‌اید و هنگام سرو آن، کیک دست‌به‌دست خواهد شد.

اسم‌های مختلفی برای این محصول وجود دارد مثل کاغذ کاپ کیک، کپسول کاپ کیک، کاغذ کیک فنجانی، کاغذ کیک یزدی، کاغذ حلوا، قالب کیک و غیره. حتماً یک‌بار این اسامی به گوش شما خورده یا از آن استفاده کرده‌اید یا حتی ممکن است همین الان چند عدد از آن را در کابینت خود داشته باشید.

انواع کاغذ کیک

هنگامی که از کاغذ مخصوص کیک برای پخت کاپ کیک‌ها استفاده می‌کنید، معمولاً نیازی به شستن ظرف‌ها ندارید؛ زیرا مواد شما به‌طور مستقیم با ظرف پخت کیک در تماس نیست.

این کاغذها درواقع فنجان‌های فشرده‌شده کاغذی هستند که از کاغذ مومی ساخته‌شده‌اند و در اندازه‌های مختلف برای کاربردهای مختلف موجود می‌باشند.

اندازه‌های مختلف کاغذ کاپ کیک باکمی تفاوت در کشورهای مختلف به‌عنوان استاندارد در نظر گرفته می‌شود. مثلاً برای کیک‌های مینیاتوری معمولاً 27 تا 30 میلی‌متر قطر و 20 میلی‌متر عمق آن و برای کیک‌های کمی بزرگ‌تر (اندازه کیک یزدی) از 45 تا 50 میلی‌متر قطر و 30 تا 35 میلی‌متر عمق در نظر می‌گیرند.

کاپ کیک کریسمس

 

طبق آمار قنادها و نانواهای استرالیایی و سوئدی نسبت به قنادهای آمریکایی و بریتانیایی قطر بیشتری را برای پخت این نوع کیک‌ها در نظر می‌گیرند.

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
Nasi،

عالی بود واقعا


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

طرز پخت شیرینی پونچیک
طرز پخت شیرینی پونچیک

شیرینی پونچیک از جمله شیرینی های محبوب و شناخته شده در ایران است و در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و طرز پخت این گونه ی شیرینی بپردازیم...

مطالعه مقاله
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین

در این مطلب قصد داریم به بررسی کاربرد کاپ کیک برای خوراکی های دیگر بپردازیم تا مصرف کننده را نسبت به دیگر مصارف کاپ کیک آگاه سازیم...

مطالعه مقاله
کاپ کیک و مورد مصرف آن
کاپ کیک و مورد مصرف آن

کاپ کیک در مراسم ها، جشن ها، شادی ها و البته غم و ناراحتی ها، کاربرد ویژه ای دارد. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی و تحلیل کاربرد های مختلف کاپ کیک و مافین بپردازیم.

مطالعه مقاله