فروشگاه آنلاین ؛ تکنولوژی و سرعت در خرید

تورنگ / 23 مرداد 1395

مایکل آلدریچ کار آفرین انگلیسی در سال 1979 اولین کسی بود که  ایده و پیشنهاد در مورد ایجاد یک  فروشگاه آنلاین اینترنتی را داد و در سال 1980 توانست این ایده را به اجرا در آورد و اولین فروشگاه آنلاین اینترنتی را تاسیس نماید. سیستم مایکل آدریچ این طور بود که سیستم خرید از طریق تبلیغات تلویزیون داخلی را به مرحله معامله و خرید توسط کامپیوتر با تلفن به صورت آنلاین تغییر داد و اصلاح کرد.

در مارچ سال 1980 مایکل آلدریچ به دفتر انقلابی لایچ ردیفون رفت و در این دیدار تصمیم گرفته شد  که به مشتریان، مصرف کنندگان، آژانس ها و توزیع کنندگان و تامین کنندگان و سرویس های شرکت های مختلف این اجازه را می دهد که به صورت آنلاین با شرکت های بزرگ وصل شوند و معاملات کسب و کار به صورت کاملا الکترونیکی در زمان مشخص اتفاق بیفتد در خلال سال 1980 او از طریق استفاده از ودیوتکس سیستم های خرید اینترنتی زیادی را ساخت و نصب کرد این سیستم ها که به نام های world wide web و microsoft و ibmpc و ...بود به صورت خیلی عمده و گسترده به عنوان شرکت های بزرگ در انگلستان شروع به کار کرد.

اولین مرورگر گسترده جهانی در سال 1990 توسط  tim berners-lee  طراحی شد و برای استفاده تجاری در سال 1991 شروع به کار کرد بعد از آن به دنبال این کار نو آوری در تکنولوژی در سال 1994 به وجود آمد مثل باز کردن مغازه های آنلاین پیتزا هات، نت اسکیپ و ...

آمار بین المللی تجارت:

آمار در سال 2012 نشان می دهد آسیا و اقیانوسیه فروش بین المللی خود را تا بیش از 30 درصد افزایش دادند که در آمد آن بیش از 433 بیلیون دلار بود.

مشتریان: مشتریان آنلاین باید حتما به اینترنت دسترسی داشته باشند و سیستم پرداخت معتبر به منظور کامل کردن معاملات در خرید داشته باشند. عموما بالا بودن سطح دانش و درآمد شخص کاملا با خرید اینترنتی مطلوب و پر ثمر مطابقت دارد. در دسامبر سال 2011 تحقیقات روی معاملات آن سال مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه این بررسی نشان داد که 1500 عدد مغازه اینترنتی و 87 درصد خرید برای کریسمس از طریق خرید اینترنتی انجام شده است.
 

 

انتخاب محصول: مصرف کنندگان محصول خود را با علاقه در وب سایت مشاهده می کنند یا با استفاده از موتور جستجوی آنلاین به طور مستقیم یا با جستجو کردن در میان فروشندگان محصول خود را انتخاب می کنند.

پرداخت:

معمولا فروشگاه های آنلاین از کارت اعتباری یا pay pal برای پرداخت استفاده می کنند و راه های مختلف پرداخت آنلاین از طریق :

1) موبایل  2) نقد  3) دبیت کارت  4) کارت اعتباری  5) کارت هدیه  6) به وسیله میل صورت حساب پرداخت می شود.

بعضی از فروشگاه های آنلاین کارت اعتباری بین المللی قبول نمی کنند و بعضی ها هم صورتحساب خرید و آدرس فرستنده را نیاز دارند و  این اجازه را در هر جای دنیا به مشتری می دهند که کالا را به هر جا می خواهند بفرستند.

ارسال محصول: زمانی که پرداخت انجام شد کالاها به بخش ارسال فرستاده می شود که راه های مختلفی دارد:

1)حمل: محصول به آدرس مشخص مشتری فرستاده می شود که از طریق سیستم پست و یا پیک (اگر خرده باشد) یا مثل fedex-dhl-ups- tnt  ارسال می شود.

2)Drop shipping : در این مرحله سفارش برای سازنده یا توزیع کننده فرستاده می شود بعد آن به صورت مستقیم برای مصرف کننده می فرستند که در زمان ، پول و فضا صرفه جویی می شود.

3)سیستم ساده چرخه خرید این است که به طور مستقیم در مغازه یا فروشگاه انتخاب و خریداری می شود این روش اغلب طرفدار بیشتری دارد در مواقعی که فروشگاه آنلاین در نزیکی شما باشد.

مصرف کنندگان معمولا جذب فروشگاه های آنلاین می شوند نه فقط به خاطر راحتی بلکه بیشتر به خاطر این طراحی شده که انتخاب گسترده، قیمت رقابتی، اطلاعات بسیار خوب و مفید از محصول را به مشتری ارائه می دهد و تاجران و بازرگانان به مشتری خرید از فروشگاه های آنلاین را توصیه می کنند  نه به خاطر هزینه پایین بلکه به دلیل بازار گسترده ی خرید که ارزش و قابلیت پایدار و مستحکمی دارد.

اطلاعات داده ها : طراحان فروشگاه های آنلاین همیشه نگران تاثیرات اطلاعات داخل فروشگاه ها هستند. اطلاعات محصولات در فضایی از وب گذاشته می شود و  در نتیجه اطلاعات فروشگاه های مجازی با قیمت خرده فروشی مقایسه می شود. دو تا از معیارهای اصلی اطلاعات تازگی و پیچیدگی آن است ، پیچیدگی بر می گردد به تعداد عوامل و ویژگی های مختلف در سایت که اغلب نتیجه افزایش اطلاعات است و تازگی شامل جنبه های غیر منتظره، جدید و نا آشنای سایت است.

یک فروشگاه اینترنتی خوب و موفق فقط یک فروشگاه یا وب سایت زیبا نیست بلکه مشتریان انتظاراتی دارند که فروشگاه باید دارای تکنولوژی برجسته و پایدار باشد علاوه بر آن انتشار اطلاعات یعنی ساختن یک رابطه بین مشتری و درآمد زایی بازرگانان اغلب تلاش می کنند تکنولوژی فروش آنلاین بدون دانستن دانشی از  آن و بدون داشتن مدل خاصی از فروش داشته باشند بازرگانان وب سایتی را راه اندازی می کنند که از فرهنگ و نام یک برند بدون انتظار و چشم داشتی از طرف مصرف کننده حمایت می کند. طراحی وب سایت کار بسیار حیاتی است و دانستن خواسته ها و احتیاجات مشتری بسیار ضروری و مهم است.
 

 

مزایای فروش آنلاین: معمولا فروش آنلاین 24 ساعت در دسترس است چون اکثر مصرف کنندگان هم در محل کار و هم در منزل به اینترنت دسترسی دارند و مکان هایی مثل کافی نت، مدرسه ها دسترسی خوبی به اینترنت دارند ولی در مقایسه با فروشگاه های خرده فروشان نیاز به گردش و مسافرت دارد و باید در  زمان ساعت کاری خرید اتفاق بیفتد.

اطلاعات و دیدگاه ها: فروشگاه های آنلاین باید محصولات خود را برای فروش با متن، عکس و فایل های چند رسانه ای تعریف و توصیف کنند.

قیمت ها وانتخاب :

یکی دیگر از مزایای فروشگاه های آنلاین توانایی سرعت بالای جستجو برای انتخاب محصول با فروشندگان مختلف است و با قیمت های متفاوت است و هم چنین اگر سفارش زیاد باشد خرده فروشان پیشنهاد حمل کالا را به صورت مجانی می دهند و یکی دیگر از مزایای خرده فروشان توانایی گزینش سریع تامین کنندگان و فروشندگان بدون صرف وقت از تجربیات و مزیت فروشگاه های آنلاین می باشد.

معایب فروشگاه های آنلاین: تقلب و نگرانی های امنیتی است که کمبود توانایی های بازرسی کالاها قبل از خرید باعث می شود مشتریان با ریسک بالایی از تقلب در معامله مواجه شوند از این روبازرگانان هم ریسک به سرقت رفتن کارت های اعتباری یا تقلب در فروشگاه های آنلاین را دارد وبه بازرگانان گفته می شود که اطلاعات کارت اعتباری رابرای کس دیگری استفاده نکنند و اطلاعات را در اختیار شخص غریبه قرار ندهند و سرقت هویت برای مصرف کنندگان بسیار نگران کننده است.

یک سری راه کار هایی که مصرف کننده یا خریدار باید قبل از خرید کردن از سایت به آن دقت کند:

1) سایت را کاملا بشناسد یعنی یک سایت شناخته شده را انتخاب کند و یا تلاش کند یک مصرف کننده مستقل و با تجربه و مطئمن شود.

2) قبل از خرید کاملا سایت را ارزیابی کند مسائلی مثل حرفه ایی بودن سایت، دوستانه بودن سایت.

امروزه اکثر خریدها از طریق فروشگاه ها ی آنلاین انجام می شود و 90 درصد کالاها تحت تاثیر شبکه های اجتماعی به فروش می رسد، براساس تخمینی که زده شد هر روز بیش از دو میایون خریدار از فروشگاه های آنلاین فقط بدلیجات و زیورآلات خریداری می کنند یکی از بهترین مزایای این فروشگاه های آنلاین توانایی خواندن و بررسی در مورد محصولات است که توسط یک متخصص نوشته شده است مثلا شرکت Nielsen company در مارچ سال 2010 طی یک نظرسنجی گفت بیش از27000عضو دارد که در 55 بازار از آسیا، اقیانوسیه تا اروپا و خاورمیانه و آمریکای شمالی و جنوبی دارد و تاثیر شبکه های اجتماعی را نشان می دهد.

فروشگاهای آنلاین شکلی از تجارت الکترونیک که این اجازه را به خریداران یا مصرف کنندگان می دهد که به طور مستقیم کالا یا سرویس که می خواهد را خریداری کند و از طریق استفاده از اینترنت، مرورگر و وب سایت می تواند خرید کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله