تبلیغات موفق

تورنگ / 1 آذر 1396

امروزه همه‌ی ما در اکثر زمان‌ها با انواع تبلیغات روبه‌رو می‌شویم. پیامکی که به‌عنوان تبلیغ به موبایل شما ارسال می‌شود یا تلویزیون که هر دقیقه چندین پیام تبلیغاتی را نشان می‌دهد. بیلبوردهای خیابان‌ها، مجلات، اتوبوس‌ها و ... از انواع تبلیغاتی هستند که روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم.

در این راستا فقط تعداد اندکی از این تبلیغات توجه شما را به خود جلب می‌کند. چیزی که باعث شده این تبلیغ موفق باشد چیست؟

روزانه اکثر مدیران و صاحبان مشاغل از بی‌تأثیر بودن تبلیغاتشان گله‌مند هستند و اینکه بسیاری از بودجه آن‌ها به هدررفته است. اکثر این صاحبان مشاغل تعریف درستی از تبلیغات ندارند و یا شاید تبلیغات را در اجاره کردن بیلبورد یا پخش کردن تراکت می‌دانند.

در ابتدا باید بدانیم تبلیغات چیست؟

می‌توان تبلیغات را یک پدیده میان‌رشته‌ای گفت که آمیخته‌ای از علم و هنر است و با رشته‌هایی مانند روانشناسی، هنر، اقتصاد، مدیریت، جامعه‌شناسی، بازرگانی و... ارتباط مستقیمی دارد.

تبلیغاتی را می‌توان موفق نامید که بتواند عکس‌العملی را برانگیزد. یک تبلیغ موفق می‌تواند در احساس و نگرش فرد نسبت به یک محصول تأثیر زیادی داشته باشد.

تبلیغات موفق

سفارش چاپ نایلون و نایلکس تبلیغاتی و فروشگاهی

 

هر شرکتی باید با توجه به نوع کالای خود از انواع روش‌های بازاریابی استفاده کند.

*اکنون به نکاتی که باید در تبلیغات موفق به آن‌ها توجه شود اشاره خواهیم کرد:

- مخاطب من کیست؟

هر شرکتی که قصد تبلیغ کردن دارد باید در ابتدای کار بازار هدف خود و همچنین مخاطبان خود را شناسایی کند، زیرا نداشتن شناخت کافی از مشتریان و همچنین بازار هدف باعث سردرگمی و نتیجه نگرفتن از تبلیغ خواهد شد.

-مخاطب من کجاست؟

بعدازاینکه مخاطبان و مشتریان شناسایی شدند باید بدانیم که این مخاطبان در کجا قرار دارند، زیرا تبلیغ هدفمند باید در جایی باشد که این مخاطبان در آنجا حضور داشته باشند، تا بتوانیم تبلیغات مؤثرتری داشته باشیم. در غیر این صورت فقط زمان و بودجه هدر خواهد رفت. به‌عنوان مثال: اگر شما تولیدکننده اسباب‌بازی هستید قطعاً در دانشگاه برای آن تبلیغ نمی‌کنید بلکه باید در مکان‌هایی که کودکان حضور بیشتری دارند تبلیغات انجام شود.

-چه پیامی باید انتقال داده شود؟

در این مورد باید از خودتان بپرسید که چه پیامی را می‌خواهید به مخاطب انتقال دهید که مشتری از شما خرید کند. پیام یکی از عوامل مهم در تبلیغات به شمار می‌آید.

تبلیغات

 

پیام‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد:

*پیام‌های آگاه کننده-پیام های متقاعد کننده-پیام های تکرار شونده-پیام های چالشی.

*پیام‌های آگاه‌کننده: یک محصول جدید را برای ورود به بازار معرفی می‌کند. برای ایجاد یک تصویر مثبت ذهنی و همچنین تغییر قیمت.

مانند تبلیغاتی که هر روزه در اکثر رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم مانند معرفی نسل جدید موبایل x و...

*پیام‌های متقاعدکننده: معمولاً در زمان‌های رشد یک محصول برای گفتن مزیت‌های رقابتی و ویژگی‌های آن محصول ارائه می‌شود. در این روش شما مشتری را متقاعد می‌کنید که از شما خرید داشته باشد.

*پیام‌های تکرارشونده: تبلیغات نباید متوقف شود بلکه باید همیشه تکرار شود به‌صورت خلاقانه یادآوری شود که نام شما همیشه در ذهن مشتریانتان ماندگار بماند. شرکت‌های بزرگی مانند پپسی و کوکاکولا باوجود موفق بودن و شناخته‌شده بودن، هرگز دست از تبلیغات برنمی‌دارند، زیرا تبلیغات باعث اعلام حضور در بازار و همچنین باعث جلب مجدد وفاداری مشتریان خواهد شد.

*پیام‌های چالشی هم معمولاً در زمان ورود به بازار یا پس از پخش کالا در بازار مطرح می‌شوند و سعی این پیام‌ها بر این است که مشتریان را ازلحاظ ذهنی درگیر کند مثلاً پیام‌هایی مانند: آیا از ریزش موهای خود خسته شده‌اید؟ آیا از اضافه وزن خود رنج می‌برید؟ و...از این قبیل پیام‌های چالشی هستند.

- از طریق کدام رسانه انتقال دهم؟

یکی از مهم‌ترین کارها در تبلیغات انتخاب رسانه مناسب کار شماست و عدم انتخاب رسانه مناسب باعث هدر رفتن بودجه و وقت شما خواهد شد.

رسانه‌ها به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

الکترونیک: اینترنت، تلویزیون، رادیو و...

اوراق چاپی: بروشور، تراکت و ...

رسانه محیطی: استند، بیلبورد، بنر و...

رسانه‌های چاپی: مجله، روزنامه و...

مکان‌هایی مانند مترو، اتوبوس، یا وسایل نقلیه و محیط‌هایی مانند محیط‌های نمایشگاهی و...

*به این مسئله هم باید توجه شود که زمان تبلیغات هم بسیار حائز اهمیت است، زیرا باید این را بدانیم مه مخاطب چه زمانی این تبلیغات را دریافت خواهد کرد تا بتوانیم تبلیغات مؤثرتری داشته باشیم.

*هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که کدام روش تبلیغ 100% موفق می‌شود، ولی با در نظر گرفتن جوانب موردنظر می‌توان از حداکثر شانس موفقیت بهره گرفت.

*تبلیغات باید پس از در نظر گرفتن جوانب بالا طوری طراحی شود که همیشه در ذهن مشتریان بماند، تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که به وعده‌های داده‌شده در آن عمل شود در غیر این صورت پس از 1 بار خرید مشتری از شما، آن را از دست خواهید داد.

تاثیر رنگ درتبلیغات

 

انتخاب رنگ در تبلیغات مسئله‌ای بسیار کمک‌کننده می‌باشد. با توجه به اینکه مایل هستید چه حسی را در مشتری برانگیزید، می‌توانید از رنگ‌های مرتبط با آن استفاده کنید به‌عنوان مثال اگر قصد دارید حس صداقت و اعتماد را در مشتری تحریک کنید می‌توانید از رنگ آبی استفاده کنید. برای حس قدرت= رنگ مشکی، دوستی با محیط‌زیست =رنگ سبز، کیفیت=مشکی نقره‌ای بنفش و...

مشاهده و خرید نایلون و نایلکس فروشگاهی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
علیرضا،

بسیار عالی


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
علیرضا،

بسیار عالی


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله