نکات کلیدی در طراحی یک وب سایت خوب

مهسا آقاگل زاده / 20 آبان 1396

مهم نیست که شما در چه کسب‌وکار، فروشگاه و صنعتی مشغول به­ کار هستید، درهرحال کسب‌وکار شما نیاز به یک وب‌سایت دارد.

درواقع وب‌سایت کسب‌وکارتان اولین نقطه اتصال مشتریان با برند شما خواهد بود و همچنین مرکزی برای تمام فعالیت‌های بازاریابی دیجیتالتان می‌باشد.

حالا سؤالی که مطرح است این است که چرا برخی از وب‌سایت‌ها این‌قدر بد هستند؟ و چه تضمینی وجود دارد که شما اشتباه مشابه با آن را مرتکب نشوید.

به نظرم اگر صاحبان کسب ­­و­کار و کارآفرینان واقعا می­ دانستند که چقدر پول خود را در وب­ سایت­ های خود در طول هفته یکبار یا بیشتر از آن از دست می­ دهند، مطمئنا سایت­ های بهتر و زیباتری را مشاهده می­ کردیم.

هیچ جایی به‌اندازه رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد یک کسب‌وکار جای مناسب و عالی نیست و این مطمئناً می‌تواند به استراتژی بازاریابی کسب‌وکار شما کمک کند؛ اما متکی بودن و استفاده از فیس­بوک، یوتیوب، توییتر یا لینکدین به‌عنوان ابزار اولیه شما در بازاریابی مانند این است که کلیدهای خود را به پادشاهان و قلمروهای دیگر دهید.

همان‌طور که در چند سال اخیر مشاهده کردیم شبکه‌های اجتماعی آزادند تا آنچه می­خواهند را انجام دهند، در هرزمانی که بخواهند و همچنین اینکه به‌وسیله چه کسی می­خواهند را بارها و بارها نشان دهند.

در وب‌سایت‌ها پول و منفعت اقتصادی وجود دارد. به نظرم اگر صاحبان کسب‌وکار و کارآفرینان واقعاً می‌دانستند که چقدر پول خود را در وب‌سایت‌های خود در طول هفته یک‌بار یا بیشتر از آن از دست می‌دهند، مطمئناً سایت‌های بهتر و زیباتری را مشاهده می‌کردیم؛ اما واقعیت غم‌انگیز این است که مانند بسیاری از بخش‌های دیگرِ پازل بازاریابی، وب‌سایت‌ها در پایین‌ترین لیست اولویت‌ها قرار می‌گیرند

در این مقاله برای کمک به شما در جلوگیری از این مسئله، نکات کلیدی و مهم که وب‌سایت شما را مؤثر و باکیفیت می‌سازد، معرفی می‌کنیم. درواقع در این مقاله شما آموزش طراحی وب‌سایت حرفه‌ای را مطالعه خواهید کرد که نتیجه آن اثربخشی و بازدهی سایت شما می‌باشد، یعنی درآمد و سوددهی از طریق وب‌سایت. ما این آموزش را رایگان در اختیار شما قرار می‌دهیم!

نکات کلیدی در طراحی وب­سایت

1- اهمیت طراحی خوب

هیچ‌چیزی به‌اندازه اولین تصویر مؤثر نیست. به همین دلیل است که وب‌سایتتان این تأثیر را روی مشتریان می‌گذارد که برای درخواستش گزینه مناسبی است.

بهترین راه‌حل این است که آن را تمیز و ساده نگه‌دارید و اطمینان حاصل کنید که شکل مثبتی از نام تجاری­تان را نشان می‌دهد. هیچ‌چیز فریاد یک فرد آماتور را به‌اندازه یک سایت زشت و سخت در نخواهد آورد.

همیشه زمان و هزینه کمتری برای طراحی صرف می‌شود...پس نگران نباشید که زمان و پول بیشتری را صرف کنید که بهترین بسته‌ی دیجیتال را به نمایش بگذارید.

Web Design Tips

2- استفاده از شعار مناسب

یکی از اصول کلیدی در طراحی وب‌سایت مؤثر این است که همیشه به یاد داشته باشید با دکمه بازگشت (

Back

)، تنها یک کلیک فاصله‌ دارید. به همین دلیل است که شما می­خواهید اطمینان داشته باشید وقتی بازدید­کنندگان می‌پرسند که "آیا من در جای مناسبی قرار دارم" به‌سرعت پاسخ داده شود.

این متن را به‌صورت یک شعار روشن در یک مکان برجسته، ترجیحاً در جلو و مرکز قرار دهید تا برای کسی که اولین بار از سایت شما بازدید می‌کند در دسترس باشد. این شعار را واضح، ساده و بالای همه‌چیز قرار دهید. این عنوان چیزی نیست که بیش‌ازحد در آن خلاقیت به خرج دهید.

3- یک تماس تا اقدام

وب‌سایت شما باید یک هدف اصلی داشته باشد و همه‌چیز باید طوری طراحی شود که آن موضوع اصلی را پشتیبانی کند.

بسیاری از بازدیدکنندگان با گزینه‌های بیش از اندازه هیچ­گاه راحت نیستند و باعث می­شود که عملیات کمتری در وب‌سایت شما انجام شود؛ بنابراین انتخاب کنید که بهترین مکانیزم فروش شما چیست و سپس ازآنجا شروع به ساختن کنید.

  • آیا می­خواهید تماس تلفنی بیشتری داشته باشید؟ آن را آسان و واضح به نمایش بگذارید.
  • آیا می­خواهید مردم به تماشای ویدئو بپردازند؟ پس آن را به جلو و مرکز در بالا قرار دهید.

4- بهترین راه را برای معرفی خدماتتان انتخاب کنید

شما می‌دانید چه‌کاری باید انجام دهید و اینکه جزئیات آن را می‌دانید؛ اما از طرف دیگر احتمالاً بازدیدکننده شما تنها بخش کمی از دانش در مورد محصول یا خدمت شما دارد و بنابراین در هر مرحله در سرازیری قرار دارد. به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که صفحات محصولتان یا خدمتتان کوتاه، ساده و آسان برای درک است.

Web Design Tips

5- واکنش­گرا بسازید

بیش از نیمی از بازدید توسط مرورگرهای وب از یک دستگاه غیر از رایانه رومیزی انجام می‌شود. به همین دلیل شما نیاز دارید که مطمئن باشید که سایتتان بر روی تبلت، گوشی‌های هوشمند، یا حتی تلویزیون به‌خوبی دیده می‌شود.

این موضوع بسیار آسان است اما به‌شدت مهم محسوب می‌شود. اگر وب‌سایتتان برای اندازه صفحه‌نمایش‌های مختلف پاسخگو نیست، باید آن را اصلاح کنید در غیر این صورت پول و مشتریان خود را که از این طریق وارد وب‌سایت شما شده­اند از دست می‌دهید.

6- بازدیدکنندگان را وادار به تفکر نکنید

وب‌سایت شما باید برای بازدیدکنندگان شما آسان­تر باشد. بهتر است بازدیدکنندگان کمتر به جستجو، رمزگشایی و فکر بپردازد. این به این معنی نیست که آن‌ها هوشمند نیستند بلکه آن‌ها مشغول هستند و کار شما آسان کردن امور آن‌هاست.

شما متخصص هستید. به همین دلیل بهترین وب­سایت­ها اغلب تمیز، ساده و قابل‌درک هستند. پس یک دقیقه در مورد بازدیدکنندگان خود وقت بگذارید و به پرسش ­های زیر پاسخ دهید:

  • آن‌ها چه اطلاعاتی را نیاز دارید؟
  • بهترین راه برای ارائه سایت به آن‌ها چیست؟
  • اینکه چطور می­توانید بهترین، سریع­ترین و راحت­ترین پاسخ را برای آن­ها آماده کنید؟

7- کسب و کارتان را اثبات کنید

یکی از نیرومندترین نیروهای جهان بازاریابی، اثبات اجتماعی است. اساساً اثبات اجتماعی شامل نشان دادن مشتریان و مشتریان بالقوه در مورد چگونگی رفتار دیگر افراد با آن­هاست و برای چگونگی عملکردشان راهنما و چارچوبی می‌دهند.

این را می‌توان از طریق استفاده از مواردی مانند گواهی‌نامه‌ها، تائیدیه­ ها، نظرات کاربران، مطالعات موردی و حتی ساختن رسانه‌های اجتماعی بزرگ انجام داد که نشان می­دهد (حداقل در سطح) که کسب‌وکار شما چیز باارزشی است که باید به آن توجه کرد.

8- یک ویدئو گاها ارزش یک میلیون کلمه را دارد

متن عالی است و این مهم نه‌تنها برای تعدادی از بازدیدکنندگان که ترجیح می‌دهند مطالعه کنند، بلکه برای موتورهای جستجو که هنوز هم دوست دارند کلمات کلیدی و موضوع مربوطه را در متن وب‌سایت شما مشاهده کنند با ارزش است.

اما متن‌های خیلی طولانی احتمالاً باعث تخریب و تضعیف تجربه کاربری و درنتیجه فروش از طریق وب‌سایت شما خواهد شد. به همین دلیل است که هر زمان که امکان‌پذیر باشد، یک ویدئو می‌تواند جایگزین خوبی از متن در وب‌سایت باشد.

فیلم‌ها در بسیاری از موارد مفید هستند، مانند منعطف کردن نام تجاری­تان، ایجاد اعتماد بی‌حدوحصر، متقاعد کردن و مصمم کردن مشتریان، تصمیم‌گیری مشتریان و ایجاد قدرت در بازاری که در آن مشغول به کار هستید.

نتیجه ­گیری

در پایان کلید طراحی یک وب‌سایت موفق به یاد داشتن این نکته است که: وب‌سایت در مورد شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست.

هنگامی‌که نیازهای مشتریان، تجربه و خواسته‌های آن­ها را اولویت‌بندی می‌کنید و اطمینان حاصل کردید که نکات و دستورالعمل‌هایی را که ما در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم را دنبال کردید، می‌توانید مطمئن باشید که بی­راهه نرفته‌اید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله