نکاتی در مورد آداب هدیه دادن

آرزو سعادت / 22 شهریور 1396

همان‌طور که میدانیم هدیه دادن در هر جامعه‌ای تابع عرف‌های خاصی می‌باشد. هدیه دادن به دیگران مانند هر رفتار خاصی در انسان تابع قواعد و قوانین خود می‌باشد که می‌توان گفت همه مردم دنیا این مسئله را باور دارند و همه می‌دانند که بی‌توجه بودن به آن آثار مثبت هدیه دادن را از بین می‌برد و حتی ممکن است باعث ناراحتی طرف مقابل شود. پس همان‌طور که هدیه مهم است طریقه بسته‌بندی و جعبه آن بسیار حائز اهمیت است و باید به آن بسیار توجه شود.

گاهی اوقات ممکن است هدیه خیلی لوکس نباشد یا رزق و برق نداشته باشد و در چشم قرار نگیرد اما می‌توان با انتخاب جعبه هدیه یا کاغذ کادوی مناسب و شیک هدیه را بسیار زیباتر کنیم.

 

جعبه کادو با قیمت مناسب

 

برای گرفتن جعبه هدیه یا کاغذ کادو باید به سن و سال طرف مقابل بسیار توجه کنیم. همان‌طور که اکثر ما میدانیم نمی‌توانیم برای یک فرد مسن از کاغذ کادو یا جعبه هدیه با طرح عروسکی استفاده کنیم و به‌طور برعکس برای نوزادان و یا کودکان نمی‌توان از طرح‌های سنتی یا طرح‌های دیگر استفاده کرد. امروزه با توجه به رنگ‌بندی و طرح‌های بسیار متنوع که در کاغذهای کادو وجود دارد انتخاب بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توانیم برای سلیقه‌ها و سنین مختلف جعبه هدیه یا کاغذ کادو مناسب تهیه کنیم.

نکته دیگر این است که در زمان خرید جعبه یا پاکت هدیه به سلیقه طرف مقابل توجه کنیم تا بتوانیم مطابق سلیقه او انتخاب داشته باشیم. مثلاً در بین کودکان دختر جعبه یا کاغذ کادو با طرح السا که یکی از شخصیت های کارتونی معروف و مورد علاقه دختر بچه ها است، بسیار پرطرف‌دار می‌باشد ولی ممکن است دختر شما از السا خوشش نیاید و طرح دیگری را دوست داشته باشد. یا حتی ممکن است شما برای همسر خود خواستار خریدن جعبه هدیه باشید؛ باید بدانید چه طرح یا چه رنگی را دوست دارد. اگر جعبه هدیه یا کاغذ کادو مطابق سلیقه باشد طبیعتاً باعث خوشحالی دو چندان و ذوق بیشتری در طرف مقابل شما خواهد شد و حتماً باید به این مسئله توجه شود که اگر طرح یا رنگ موردعلاقه نباشد وقتی شما هدیه را می‌دهید با دیدن آن شدت هیجان و شادی کمتر خواهد بود و ممکن آن هدیه با میل کمتری باز شود و همین‌طور بالعکس...

جعبه کادو طرح السا و آنا

 

شخصی برای هدیه دادن روز مادر تصمیم داشت چک‌پول به مادرش هدیه دهد ولی تردید داشت و نگران بود شاید باعث ناراحتی در مادرش شود زیرا مادرش به پول نیاز داشت ولی نمی‌خواست از کسی کمکی بگیرد. به او پیشنهاد داده شد که می‌تواند از پاکت‌های هدیه مناسب سن و سلیقه مادرش استفاده کند تا هم هدیه زیباتر شود و هم خودش حس بهتری داشته باشد و همچنین به او پیشنهاد داده شد علاوه بر عشق همراه هدیه از شاخه گل استفاده کند و همراه هدیه تقدیم مادرش کند.

 

طرح های مختلف پاکت پول

 

همه ما می‌توانیم هدیه را به همراه کاغذ کادو یا جعبه هدیه یا پاکت‌های مناسب برای پول و یا سکه تقدیم دیگران کنیم. تا هم هدیه زیباتری داده باشیم و هم باعث هیجان بیشتری شویم. هدیه‌ها همیشه با عشقی که تقدیم می‌کنیم می‌تواند عجین شود و خاطره‌انگیز باشند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
zohreh،

مطلب جالبی بود :)


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله