مزیت استفاده از پارچه های نبافته در تولید کیسه های بسته بندی برنج

تورنگ / 1 شهریور 1396

پارچه نبافته (اسپان باند) پارچه‌ای است که از الیاف بلند ساخته‌شده است که این الیاف با استفاده از مواد شیمیایی، مکانیکی، گرما یا حلال پیوند می‌یابد. این اصطلاح در صنایع نساجی برای پارچه‌هایی مانند نمد که به‌هیچ‌وجه بافته‌شده و بافتنی نیستند، استفاده می‌شود.

پارچه‌های بافته‌شده به‌طورمعمول با قرار دادن الیاف کنار هم در قالب تاروپود تولید می‌شوند؛ اما پارچه‌های نبافته (نانوون یا اسپان باند) در 4 مرحله کلی ساخته می‌شوند. این محصولات دارای ساختار شبیه پارچه هستند ولی همانند پارچه‌های معمولی از کنار هم قرار دادن نخ‌ها بافته نشده‌اند، بلکه در طی فرآیندهای مختلفی تولید می‌شوند و در اکثر موارد مستقیماً از الیاف تبدیل به سطح پارچه مانندی خواهند شد؛ بدون آنکه عمل بافت در مورد آن‌ها صورت گرفته باشد، ازاین‌رو به‌عنوان منسوجات بی بافت خوانده می‌شوند. لایه تولیدشده از الیاف یا فیلامنت های ممتد یا به‌صورت جهت‌دار و یا تصادفی که به‌صورت مکانیکی (درهم‌رفتگی الیاف)، شیمیایی (اضافه کردن مواد چسبنده) و یا حرارتی (ذوب نمودن بخشی از الیاف) به یکدیگر متصل شده و یک شبکه پیوسته با استحکام را تشکیل می‌دهند.

پارچه اسپان باند

پارچه‌های اسپان باند (پارچه‌های سوزنی نبافته) از مقاومت شیمیایی عالی، خاصیت عایق برای الکتریسیته برخوردار است. این نوع پارچه یکی از کاربردی‌ترین منسوجات نبافته برای استفاده‌های صنعتی است که قابلیت کاربرد گسترده و قیمت مناسب آن باعث پیشرفت و گستره کاربرد آن شده است. این ویژگی‌ها باعث شده تا امروز به‌طور گسترده‌ای از آن‌ها درزمینهٔ های مختلفی مثل مصارف خانگی، نساجی، پوشاک، پزشکی و انواع مصارف صنعتی استفاده گردد.

یکی از موارد مصرف صنعتی پارچه‌های نبافته (پارچه‌های اسپان باند یا نانوون) استفاده از این جنس در تولید کیسه‌های برنج جهت بسته‌بندی برنج در وزن‌های مختلف است. این نوع کیسه‌ها برای بسته‌بندی برنج و در امان نگه‌داشتن دانه برنج از رطوبت و آفات بسیار مناسب است. علاوه بر آن استفاده از این نوع بسته‌بندی برای عرضه برنج در بازار توسط فروشندگان عمده برنج نیز بسیار مناسب است زیرا زمانی که از این نوع بسته‌بندی که قابلیت چاپ پذیری نیز دارند، استفاده می‌شود می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه علاوه برطرف ساختن نیاز مشتری، با چاپ برند خود بر روی کیسه برنج تبلیغات گسترده‌ای نیز در این زمینه داشته باشند.

 

چاپ روی کیسه برنج اسپان باند

 

از دیگر مزایای این نوع کیسه برنج این است که می‌توان داخل آن نیز نوعی گونی برنج (کیسه پلی‌پروپیلن) به‌عنوان لایه داخلی قرارداد تا مقاومت کیسه برنج را دوچندان کرده و در مقابل آفات و رطوبت زیاد آن را مقاوم سازد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
maasoumeh،

دانستنی های مفیدی داشت! مرسی


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله