وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو (Responsive)

سحر حیدری / 25 مرداد 1396

تعریف وبسایت واکنش گرا یا ریسپانسیو

سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا

(Responcive)

به سایتی گفته می‌شود که در آن تصاویر و متن‌ها با توجه با اندازه صفحه‌نمایش، در جای خود قرار می‌گیرند، به‌طوری‌که یا وب‌سایت را می‌توانید در رزیولیشن های مختلف کامپیوتر و انواع گوشی‌های هوشمند، با چیدمان‌های متفاوت ببینید.

افزودن فنّاوری ریسپانسیو یکی از مهم‌ترین نیازهای سایت‌های امروزی است، چراکه با توسعه بی‌نهایت سریع در فنّاوری و دستگاه‌های هوشمند بی‌شک بیشتر کاربران با موبایل از سایت‌ها بازدید کرده که این موضوع بر اهمیت ریسپانسیو می‌افزاید. فنّاوری واکنش گرایی یا ریسپانسیو توسط طراحان و توسعه‌دهندگان وب، با استفاده از کدهای ویژه و پیشرفته به قالب سایت اضافه می‌شود. در کلامی ساده‌تر، ریسپانسیو بودن سایت به معنای بزرگ و کوچک شدن سایت نسبت به دستگاه‌های موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و…است.


طراحی وب سایت

 

اهمیت استفاده از روش طراحی وب‌سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد طراحی ریسپانسیو راهی ست تا یا وب‌سایت در همه‌ی نمایشگرها به‌خوبی دیده شود که این مسئله درنتیجه می‌تواند باعث بالا رفتن بازدید وب‌سایت شما و درنهایت روشی برای بهینه‌سازی سئو و افزایش رنک سایت شما است.

می‌توان این‌طور به موضوع نگاه کنید که کاربران دسکتاپ(انواع کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ)اغلب دوست دارند تمامی مطالب یک وب‌سایت را ببیند و از همه‌ی امکانات آن استفاده کنند، درصورتی‌که کاربران گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند همه‌چیز خلاصه‌شده باشد و خیلی سریع به همه‌ی امکانات سایت دسترسی داشته باشند.

به‌این‌ترتیب اگر شما نیازهای کاربران مختلف را شناسایی کرده باشید و بر اساس آن سایت خود را به‌صورت ریسپانسیو طراحی کرده باشید، این روش طراحی می‌تواند بازدید شمارا بالا ببرد.

تأثیر طراحی سایت به‌صورت واکنش گرا در نتایج گوگل

گوگل به‌صورت رسمی طراحی وب‌سایت‌ها به‌صورت واکنش گرا را توصیه کرده است.

درصورتی‌که وب‌سایتی از این قابلیت پشتیبانی نکند ازنظر گوگل در رده بعد نسبت به رقبا جای دارد، طراحی یک سایت واکنش گرا برای یک پایگاه اینترنتی به‌جای طراحی سایت موبایل در کنار سایت اصلی، هم برای گوگل این مزیت را دارد و هم برای سایت این مزیت را دارد که رنک صفحات آن روی یک آدرس اینترنتی(URL)تجمیع می‌شود و این موضوع برای رتبه‌بندی در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم است.

همچنین لینک دهی، به اشتراک‌گذاری و تعامل با محتوایی که در یک سایت و یک آدرس اینترنتی(URL)قرار دارد برای کاربران راحت‌تر است و گوگل به این موضوع نیز بسیار اهمیت می‌دهد.

مطمئناً مدیریت محتوا و اجرای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو(سئو)نیز در یک سایت آسان‌تر و اقتصادی‌تر از انجام آن‌ها برای دو سایت است.

بررسی کردن ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن یک وب‌سایت

اگر مایل هستید تا سایت خود را ازنظر منطبق بودن با استانداردهایMobile Friendly بررسی کنید، از طریق لینک زیر آن را بررسی کنید.

 

http://responsivedesignchecker.comHYPERLINK "http://responsivedesignchecker.com/"/

 

وب سایت تورنگ چاپ


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله